32

4.6K 145 1
                                    

Setelah tamat upacara pernikahan itu kami terus bergerak ke rumah yang ketika ini sudah dipenuhi sanak sedara bagi menghadiri majlis kesyukuran.

Aku dan My hubby... Chiaa sekarang dah boleh la panggil hubby kita ok, dah halal😆... By the way kami diarahkan untuk menyambut tetamu sementara adik-beradik ku menghidangkan makanan...

Ehh bila pulak ibu masak banyak-banyak ni??? Tapi takpe kita abaikan dulu...

👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪

Setelah majlis selesai aku terus masuk bilik dan mandi, selesai mandi aku turun kebawah untuk membantu ibu sebab tadi aku tengok pinggan,mangkuk,cawan dan segala bagailah, banyak gila.

Aku intai dibelakang rumah dimana tepat barang yang berlambak untuk dibasuh itu berada dan terkejut apabila ternampak Mikhail dengan lengan baju yang telah di sinseng membantu adik-beradik ku membasuh pinggan.. Akibat dari cuaca Malaysia yang panas terik ni so dipunya belakang baju tu dah basah sangat sampai melekat kat kulit die...

Aku yang baik hati ni,chia, terus menuju kearahnya dan menepuk bahunya lembut dan berkata
"Dah la tu, pergi mandi, biar saya pulak yang ganti awak."

Mikhail memandangku dan berkata
"It ok.. Dah abes nanti baru abang mandi. Sayang pergilah tolong yang kat dalam luar ni panasla."

Wehhh meremak bulu roma aku dengar dia bahasakan sayang abang. Takkan aku nak guna jugak ann, tapi ape salahnya... Pi lantak sana, ikut je kalau lidah aku nak guna awak ke abang.

"Awak ok ke?? Panas ni... Muka awak tu pon dah merah-merah.. Kalau awak pengsan takde sapa nak angkat.... Saya biarkan je..." kataku separuh mengugut.

"Saya ok je.. Awak tu yang saya takut x ok.. Kalau awak pengsan..nanti saya jugak yang kene angkat... Ke awak memang nak saya angkatkan😉"  jelasnya.

Merah-merah muka aku die cakap macam tu... Sepanjang perbualan kami hanya berbisik sahaja. Sehinggalah Mikhail menarik pinggangku kearahnya mengakibatkan ku terjerit kecil, lalu die menekap mukanya diperutku dan berkata

"Wow u smell nice!! Dah mandi ke?"

Aku dengan muka yang berbahang hanya dapat menganggukkan kepala sahaja. Aku mengelak dari memandang matanya, sehingga menyebabkan aku terpandang wajah kakak ku yang gatal itu. Aku perasan kakak ku berkata tanpa suara kepada ku

"Habis la ko malam ni. Hahaha(gelak jahat)"

Aku hanya menjeling sahaja.
Aku berdeham sedikit untuk menutup perasaan malu itu dengan bertanya
"Weh kakcik ko dah bagitau Sir. Ko ke yang ko cuti?"

Sambil duduk dan membantu mereka membasuh pinggan.

"Dah. Bila gerak sana? Kakcik amek cuti seminggu ni.. Hehehe sebenarnya 2 je tapi tiga lagi cuti. Sabtu, Ahad memang kakcik xde kelas" jelas kakcik.

"Kita gerak esok pagi. Boleh ar tolong ape yang patut kat sana pulak" terang kakakku
Aku hanya mengangkuk tanda mengiyakan.

🌛🌜🌛🌜🌛🌜🌛🌜🌛🌜🌛🌜🌛🌜

Setelah selesai mengemas semua. Kini sudah malam. Aku berada didapur dengan sahabat till jannah ku, sedang mengemas sisa makan malam tadi. Mereka stay sampai malam dirumahku dengan alasan hendak membantu dan akan pulang selepas makan malam.

Tapi nampak gayanya lambat lagi mereka nak balik, yelah kalau dah siap buat teh. Macam la aku x tau ape niat mereka ni semua.

"Eehheemmmm!"

Hah dah start la tu kalau panjang naww ehemnye tapi aku dah tekat untuk menangkas habis-habisan cemuhan mereka HAHAHA😼.

"Pengantin baru x penat ke dari tadi asyik buat keje je? Simpan-simpan la sikit energy tu untuk malam ni ye" usik Arfa.

Mat saleh itu 'JODOH' aku √Where stories live. Discover now