4

4.7K 150 3
                                    

(Up there is Mr. Bossy Aka Mr. Mikhail u can imagine someone u like tho. If u want to. Feel free ma 🙌😅)

Batukkan itu membuatkan bos aku terkedu sementara sebelum menegur lelaki itu
"Im sorry sir, yeah BTW this is Hannah the leader of this team num. 4 and Hannah this is our CEO Mr. Mikhail "

Mr. Mikhail menghulur tangan sebagai tanda ingin bersalam.

'kepala hotak die. Die tak tau ke yang kite bukan muhrim'

"I'm sorry sir i cant touch ur hand i'm a muslim." Kata ku sambil menunding jari ke arah tudungku.
'Daa die tak nampak ke aku pakai tudung ni'

"Pardon me? And im sorry. Btw u are the leader of this team ha. Wow that amazing, i didn't know someone who seen to be like to kiss a chest will be a team leader."

Belum sempat aku menghadam ayatnye kelihatan Rabiatul dan Bos menyuruhku keluar dari bilik ku.
"I'm sorry sir. Can u wait a sec, I thing my friend wanna say something to me." Kata ku kepada Mr. Mikhail.

'Tangan dibahu mate ke atas'

"I'm sorry but im afraid that i didnt has that time to wait. Why don't we just go to the meeting room so we can discuss something about work"
Kata Mr. Mikhail mengarahkan aku untuk menunjukkan arah ke bilik mesyuarat.

'Start from now I will call him Mr. Bossy' kata ku di dalam hati.

Selasai sahaja mesyuarat yang di hadiri semua team, Mr. Bossy membenarkan kami bersurai pada pukul 6:30.

Keluar sahaja aku dari bilik mesyuarat kedengaran Hanis dan Rabiatul memanggil aku dari belakang.
"Woi tunggu la do asal laju sangat ko ni?"kata Hanis.
"Nth laki ko lari ke? Jalan laju sangat ni?" kata Rabiatul pula.
"Hah takde arr aku nak kene kol kawan aku ni" belum sempat mereka berkata apa-apa aku terus melarikan diri masuk ke dalam bilik pejabat aku.

Aku membiarkan pintu pejabat aku terbuka sambil terus mendail no. Arfa.

Selepas tiga beep Arfa menjawab
"Assalammualaikum,asal ko call nie jap gi kite jumpa an"
"Waalaikummussalam,weh aku x rase aku sempat do nak datang umah Liyana ni. Kalau aku datang lambat sikit xpe an?"kate ku sambil melangkah ke kerusi dan duduk aku menongkat kan dagu ku di atas meja.
"Ko asal? Kat ne skang?"
"Aku kat office lagi do baru abes meeting. Aku rase aku balek lambat sikit hari ni."
"It ok la wehh, janji ko datang nanti aku bagi tau la Liyana kenape ko lambat."
Aku mengaruk-garuk kening ku dan melepaskan keluhan.
"Ok arr kalau macam tu ko tolong cakapkan erkk. Kate kat die aku cakap sorry sekali erkk."
"Ha okk tapi an asal ko xtefon je die? Cakap kat die sendiri."
"Owh ha'a la asal aku xtefon die je erkk menghabiskan topup aku je kol ko ni haish ape la ko ni Arfa semua salah ko" aku tergelak sendiri dengan kebodohan ku.
"Ewahh ko yang bongok aku pulak yang kene. So ko nak aku cakap ke ko call sendiri nie?"
"Ala aku bongok pon sebab kawan ngan ko jugak. Ko cakap kan la aku dah membazirkan topup aku call ko so ko tolong je ar cakap kat die sekali. So nanti kalau die tanye asal aku x call die je, ko jawab la aku dah tertelefon engko then aku malas nak tefon die hahahaha pandai-pandai ko le ye"
"Sakai do ko nie. K ar pape je ar aku tengah drive ni nanti ko da gerak whatsapp aku pape senang. K arr Assalammualaikum."
"Waalaikummussalam"

Aku terus mematikan telefon.
"Huish penatnye rini lek lu jap arr" aku mengeliat di atas kerusi membunyikan tulang belakang aku.

Belum sempat aku bersanda ke kerusi Rabiatul dan Hanis menerjah masuk ke bilik pejabat ku.

"Woii terperanjat aku." kata ku terlompat kehadapan sedikit akibat terkejut.
"Sorry arr kiterang terlebih excited pulak" kata Hanis yang sedang menarik kerusi di depat meja ku sebelum duduk. Begitu juga dengan Rabiatul.
Aku menghirau kan mereka kerana aku perlu cepat mengemas barang ku dan bersiap sedia untuk balik ke rumah dan bersiap ke rumah Liyana.

Ketika aku sedang mengangkat beg galas ku kedengaran ketukan di pintu pejabatku.
Apabila aku menoleh aku terperanjat apabila mendapati si pengetuk itu ialah MR. BOSSY?

Mat saleh itu 'JODOH' aku √Where stories live. Discover now