Kapitel 1: I'm yours

1.2K 33 4
                                    

Jag körde händerna djupare ner i fickorna.

Fan, varför var det tvunget att vara så kallt? Ja, det är december, men endå!

Som vanligt hade jag glömt mössan och vantarna.

Efter 5 plågsamma minuter kommer bussen körandes.

Jag går lättat in och sätter mig på en ledig plats.

När bussen stannar på nästa hållplats kliver två killar i min ålder på.

De skrattar och går och sätter sig på de två lediga platserna bakom mig.

Jag vänder mig mot fönstret och tittar ut. Efter några sekunder har min andedräkt immat igen rutan.

Jag ritar ett smiley-face med fingret och fnissar tyst.

Det börjar verka som att jag spelar in en video till Jason Mraz låt I'm yours.

"But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and I laughed" sjunger jag tyst för mig själv.

"I guess what I'll be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanities and just go with the seasons"

"Fint du sjunger" hör jag en bekant stämma säga.

Jag hajar till lite extra på grund av att personen som pratade, pratar en blandning av stockholmska och götebroska.

Jag vänder mig förvånat om och ser att det är en av killarna som precis klev på som pratade.

"Oj, jag visste inte att jag sjöng högt!" Säger jag.

"Inga problem!" Säger han och ler.

Det är något med hans röst som påminner mig om något, men, jag kan inte komma på vad!

"Tack förresten" säger jag och precis då hör jag att vi är vid min station.

Jag kliver av och går hem.

Efter fem minuters promenad kommer jag fram till det vita radhusen jag kallar hemma.

Det är tänt i alla fönster i alla husen. Eftersom det ligger djupt med snö på marken så ser det ut som ett julkort.

Jag går fram till min dörr och låser upp den.

"Hej Emelie" säger mamma och kommer ut och ger mig en kram.

Egentligen är hon inte min mamma. Men jag blev adopterad av henne när jag var 2 år.

"Hej mamma" säger jag.

"Imorgon tänkte jag att vi skulle julbaka, och jag tänkte att jag kunde bjuda hit Marina, Lovisa och Vendela" säger mamma.

"Jättegärna, jag och Lovisa har ett typ dans möte då, men vi kommer efter det!" Säger jag.

"Bra! Kan du gå över till David och hämta Wilma?"

"Klart jag kan!" Säger jag och går ut i snökaoset igen.

Jag sneddar över den lilla gården och knackar på en av dörrarna där.

"Hej Emelie!" Säger David, han går i min klass, är min bästa killkompis och dessutom är våra småsystrar bästa vänner.

Jag kliver in i den vita hallen och stänger dörren.

"Hej David! Jag ska hämta Wilma!" Säger jag.

"Kommer om 2" säger han och försvinner upp för deras trappa.

Snart kommer han tillbaka med min lillasyster i famnen.

Jag skrattar lätt och hjälper Wilma att sätta på sig sina kängor och sin jacka.

Wilma är min 4 åriga lillasyster, hon är världens bästa syster men vägrar gå hem från Alice, som är Davids 4 åriga lillasyster, utan att någon bär ner henne till hallen.

Jag ger David en kram och går sen ut.

"Ses imorrn!" Ropar David efter mig innan han stänger dörren.

Jag tar tag i Wilmas hand och vi skyndar oss över gården fram till vårat hus. Jag öppnar och vi går in. Mamma kommer ut i hallen och hjälper Wilma att ta av sig sina ytterkläder.

Jag drar av mig min svarta kappa och mina svarta dr Martines och går upp i mitt rum.

Det är litet och vitt men jag älskar det. När min låtsas pappa, Wilmas riktiga pappa, fortfarande levde tillsammans med mamma så bodde vi i ett stort hus med massor av rum och andra saker, men när han skilde sig från mamma för 3 år sedan så var vi tvungna att flytta, men som tur var behövde vi inte flytta från Göteborg, staden jag växt upp i.

Jag sätter mig på sängen och drar fram min dator.

Inget nytt. Samma med mobilen. Jag ställer mig upp och går in i badrummet.

Efter en hel dag i skolan, en sväng till stallet och min medryttarhäst och sedan en tur hem i ett iskallt snöoväder gör att jag vill ta en varm dusch.

Jag duschar och sätter sedan på mig pyjamas och över den en grå one piece.

Jag går ner i köket och gör iordning två koppar av mammas favorit te.

När mamma kommer ner efter att ha lagt Wilma så sätter vi oss och dricker te.

"Har det hänt något på dansen?" Frågar mamma.

"Jag, Lovisa och någon kille jag inte har träffat än ska få extralektioner på torsdagar" säger jag.

"Vad roligt!" Säger mamma och ler mot mig.

"Ja, vi kommer träffas imorrn för att typ prata lite, kanske öva, vi skulle ha gjort det igår, eftersom det var torsdag, men han var tydligen i Stockholm då!" Säger jag.
**************************
Hoppas ni kommer tycka om In your arms!

Och förlåt för att jag inte la upp kapitlet igår! Men jag träffade The Fooo och kom hem sent! Och min mobil är uppfuckad och jag kan inte uppdatera på den! Hoppas ni fattar! 💜💜

Och, vad tycker ni om "Off the Grid"?? Själv tycker jag att den är alla bra ord som finns i hela världen! <3<3<3 Love it! <3<3

In your arms - The Fooo FanfictionWhere stories live. Discover now