Emils POV
-Men vad var detta bra för? Isa tittar besviket på Isac.
-Du kommer bli glad! Isac ler retsamt mot henne.
Isac, Liam och Oskari tar tag i oss och drar oss till dansstudion.
-Meh, hallå! Vi hade ju lika gärna kunnat stanna kvar! Isa, lat som hon är, verkar inte glad över att vi har sprungit omkring i halva Helsingfors för att sedan komma tillbaka till där vi började.
-Kom! Isac håller upp dörren och vi går in.
Innanför dörren står fyra par sneakers. Ett par av dem känner jag väl igen.
-Heeeeeej tjejer! Fyra välbekanta killar kommer rusades genom korridoren.
-Vadfan gör ni här? Jag får knappt fram orden när jag får en kram (blir överfallen av en teddybjörn) av Felix.
-Jadu! Vad tror du? Felix ler stålade mot mig när han äntligen släppte sin så kallade kram om mig.
-Antagligen träna! Killarna nickar synkat till Isas gissning.
Ett tag senare (2 april)
-Emil! Jag vänder mig om till tonen av Ogges rop på mig. Jag vänder upp huvudet från mobilen och tittar på den flamsande killen framför mig. Han gör någon konstig dans samtidigt som han går fram på trottoaren.
Jag och Ogge hade gått i förväg från annexet till Bengans. Omar och Lovisa var spårlöst försvunna, Felix ville äta innan signeringen och Oscar, snäll som han är, erbjöd sig att följa med. Eftersom jag och Ogge var de ända kvar, och vi ville inte stanna kvar och hjälpa Daff att leta efter Isa och Omar. Så vi beslöt oss för att åka till Bengans och hänga där med Kat.
-Ville'ru nått? Ogge skakar på huvudet, tar tag i min arm och drar in mig i en sidgata. Vi smyger runt bakvägen och in i skivaffären.
-Hej Ogge, Emil, vart är resten av gänget? Kat kommer fram och kramar oss.
-Omar och Lovisa är borta, Daff letar efter dem och Foscar stack för att äta!
-Jaha, när kommer de?
-Nån gång! Är det fans utanför? Ogge sträcker på halsen för att se något.
-Jag kan kolla! Jag springer fram genom affären och ut på gatan. Det är en lång kö med Foooers uppradade. Jag går fram till de som står längst fram.
-Hej, ni är här för att träffa The Fooo antar jag. De nickar och ler vänligt mot mig.
-Vem är du... tjejen som frågar avbryter sig själv.
-Du är Omars tvillingsyster Emelie eller hur? Hon svarar själv på hennes tidigare ofullständiga fråga.
-Jepp, that's me!
-Kan inte du hälsa till Omar från mig? Tjejen lyfter på sitt hår och visar en liten tatuering under ena örat. "Omar Rudberg" står det med sirklig text.
-Klart jag kan.
-Får jag ta ett kort med dig? Jag går fram och ställer mig vid tjejen. Hon lyfter sin mobil och tar ett kort på oss två.
Det sprider sig snabbt i den långa kön, att Omars syster Emelie pratar med Foooers.
-Emil! Jag lyfter blicken mot personen som ropade. Det är en kort tjej som står med magen pressad mot det lilla staketet. Jag går fram till henne.
-Får jag ta en bild? Jag ler mot hennes kamera.
-Emil, kom! Jag hör Kats röst, säger hejdå till fansen och går in i affären igen.
-Bror! Omar vänder sig om vid ljudet av min röst.
-Yo!
-En tjej bad mig hälsa, hon hade tatuerat in ditt namn under hennes ena öra. Omar höjer förvånat ögonbrynen.
-Killar! Vi börjar släppa in folk nu! Kilarna springer till sina platser när Daff informerar om att det är dags för insläpp. Jag och Lovisa ställer oss vid ingången och hälsar på fansen som går förbi.
När hälften av fansen har kommit in sätter jag mig på huk mellan Ogge och Omar. Omar böjer sig ned och viskar i mitt öra.
-Kan du be Kat att vi kan få ta en paus! Min rumpa dör! Jag skrattar och ställer mig upp.
-Kat! Hon vänder på sig och möter min blick. Jag går fram till henne.
-Killarna behöver en paus. Oscar ser asstel ut och Omar säger att hans rumpa dör! Kat nickar och går fram till vakten som sköter insläppet att de ska vänta lite så att killarna får vila.
*******************
Wohoo! <3<3 Une Kapitle! <3<3
Jag tänkte ha en tävling. Jag behöver en tjej, hon kommer vara 16 år (sent född 97) och hon komer att vara lesbisk! <3<3 just so u know! kommentera: Namn, utseende, personlighet och intresse! <3<3 Vi hörs! <3<3
YOU ARE READING
In your arms - The Fooo Fanfiction
FanfictionEmelie eller Emil som hon gärna blir kallad, är en helt vanlig 15 årig tjej som gillar att dansa och att sjunga. Hon visste redan att hon var adopterad men har aldrig direkt haft en tanke som går tillbaka till hennes biologiska föräldrar. Men en da...