3 månader senare
Emils POV
Jag tar ett nytt grepp om min tygväska och travar ner för backen mot stranden.
Elin reser sig upp och vinkar mot mig. Jag joggar fram till henne och hon slår armarna om min hals i en tight kram.
-Hur var resan? Eftersom att det nu var sommarlov skulle jag spendera 3 veckor med Elin i Stockholm. Isa var i Dalarna med sin farmor, hennes farfar har nyss gått bort och hon kommer vara där i 3 veckor.
JJ är på kulturläger i en vecka och kommer hem sen. Om jag inte har förstått fel så är hon på lägret tillsammans med mr OG.
-Helt okej, dock var det så varmt att jag nästan smälte bort, men jo, helt okej! Elin ler bländande mot mig och tar upp sin mobil då den plingar till.
-Är det okej om Jasse kommer förbi? Hon tittar upp på mig.
Jag letar febrilt i hjärnan för att komma på vem Jasse är. Juste, Elins flickvän Jasmine.
-Såklart, det vore roligt att få träffa henne.
-Hon skejtar hit så hon kommer om några minuter. Jag ler mot Elin och läger ut min handduk på sanden. Vi byter snabbt om till bikini och sätter oss och pratar på våra handdukar.
-El! Jag ser att Elin vänder upp blicken och hela hennes ansikte lyses upp. Jag sitter med ryggen mot vägen och vänder mig om.
Min blick landar på en medellång tjej med svart midjelångt hår, slingat i grönt, blått, rött och gult, uppsatt i en fiskbensfläta som hänger över hennes axel.
Hon har en piercing i underläppen, nära höger mungipa, i form av en liten guldig ring med en silverkula på mitten. Hon har en slapp svart magtröja och ett par slappa gråa jeans.
Hennes ljust bruna mage, som inte är dold bakom en tröja, visar upp en röd navelpiercing.
Över håret har hon en svart snapback och hennes fötter är nedstuckna i ett par röda, slitna, höga converse. Hon håller en skateboard under armen och ett stålade leende på läpparna.
-Jasse! Elin störtar upp och kastar sig i Jasmines armar. Jasse kramar om Elin och de tittar länge varandra i ögonen. Tillslut böjer sig Jasse ner och lägger sina läppar mot Elins.
Jag ler åt dem och låter min blick flyttas till min mobil och det helvetes-spelet "flappybird".
-Hej! Jag hör två dunsar när Elin och Jasmine sätter sig bredvid mig.
-Hej. Jag tittar upp och möter Jasses och Elins blickar.
-Jasmine, kallas Jasse. Hon håller fram handen och jag skakar den försiktigt.
-Emelie, kallas Emil. Hon ler mot mig.
-Emil! Elin! Jasmine! Jag hör en bekant röst ropa mitt namn och vänder på huvudet.
Två killar kommer hjulande och jag skrattar högt åt 2 av mina blonda bästa vänner som kommer på ett så konstigt sätt att ta sig fram.
-Hej! Jag lägger armarna om Oscar som kommer först och sedan om Felix. Killarna hälsar på Elin och Jasse och sätter sig sedan bredvid mig på min handduk.
-Vart här du bror din? Felix ler snett mot mig och jag flinar tillbaka.
-Han fick bakläxa av mamma, han hade inte gjort nån sak, så han kommer om några dagar! Felix nickar sakta åt informationen jag gav honom.
-Ska vi bada? Jasmine ställer sig upp och killarna är inte sena att följa hennes exempel. Jag tar tag i Felix arm och drar mig upp, vilket leder till att Felix ramlar och reflexmässigt tar tag i Oscar. Som också ramlar.
Så jag Elin och Jasse står och skrattar så att vi dör åt våra kära vänner som sätter sig upp och borstar sanden ur håret.
Efter mycket om och men står vi iallafall på strandkanten och jag kastar mig ut i vattnet.
-Kallt! Felix står kvar vid kanten när alla andra har hoppat i.
-Meh, kom igen! Oscar ställer sig bredvid Felix, lyfter upp honom och bär ner honom i vattnet.
-Oscar, det är fett kallt! Jag fryser! Felix ropar desperat att han vill upp. Men Oscar skakar bara på huvudet och kastar i honom.
*************
-Det var kanske inte så bra att bada! Felix sitter hopkurad, invirad i en filt på sin soffa. Oscar står ute i köket tillsammans med Elin och gör te till oss.
Trots att vi inte badade för mer än 4 timmar sedan så verkar Felix ha blivit sjuk.
Stackare...
Jag klappar honom på huvudet och han himlar med ögonen.
Oscar och Elin kommer och försöker att inte välta ut allt te över oss alla.
När vi äntligen har lyckats ställa allt te på soffbordet och Jasmine har lyckats lista ut hur man startar Felix X-Box, sitter vi och spelar FIFA och skriker åt våra medtävlande när de missar eller gör mål osv.
-Elin, inte den gröna! Du ska trycka på den röda när du ska skuta! Oscar försöker visa hur man gör, samtidigt som han försöker vinna över Jasse och Felix.
Det slutar med förlust och Oscar sitter och "surar".
-Cheer up, things could get worse. So i cheerd up, and things went worse. Jag säger det och flinar mot min blonde vän.
Oscar himlar med ögonen men tar tag i kontrollen med mina lovande ord att han kommer vinna över Jasse och Felix om han spelar med mig.
Och ja... Jag hade rätt. Vi vann.
*************************************
Hej! Förlåt för att det har tagit lång tid att uppdatera! Men jag har inga ideer. Så den här boken är slut nu!
Jag kommer skriva en epilog och sedan skriver jag på en annan fanfiction. Som mest kommer handla om Oscar.
Den heter "We don't even have to tell yah - The Fooo Fanfiction"
Sen skriver jag även "Niike, living in the dreams - The Fooo Fanfiction" & "My Dreamdaughter", "My Goodbye" & "My War" Alla som börjar med "My" är en serie så börja med att läsa "My Dreamdaughter" om du ska läsa dem! <3<3
Tack för att ni har läst! <3 kommentera och vota! <3 ni är bäst! <3
YOU ARE READING
In your arms - The Fooo Fanfiction
FanfictionEmelie eller Emil som hon gärna blir kallad, är en helt vanlig 15 årig tjej som gillar att dansa och att sjunga. Hon visste redan att hon var adopterad men har aldrig direkt haft en tanke som går tillbaka till hennes biologiska föräldrar. Men en da...