Isas POV
-Isa! Emil drar mig tillbaka till verkligheten.
-Yepp, vad ville'ru?
-Kom vi sticker! Jag måste ha godis!
-Snälla köp till mig också! Omar tittar bedjande på mig och biter sig i underläppen.
-Okej, vad vill du ha?
-Bilar!
-Sure! Ni? Jag pekar på de andra killarna.
-Bilar till oss också! Oscar ler trött.
-Oki! Ses! Killarna rusar ut i butiken som nu blivit tom, de ska få en kvarts rast. Jag hör dämpade skrik och massor av tjejer springer fram till glaset för att vara närmast.
Jag och Emil skuttar ut ur affären och joggar bort till en liten mataffär. Vi köper 4 påsar och springer tillbaka igen.
När vi kommer in så har killarna satt sig igen. De skriver för fullt och när vi kommer så skiner alla 4 upp i stora leenden. Jag öppnar en påse och lägger den mellan Omar och Felix, som för övrigt ser ut att ha haft penn-krig. Omar har en svart prick på kinden och ett streck på armen.
Emil öppnar en annan och lägger den mellan Oscar och OG.
Emils POV
Jag sätter mig på ett bord bredvid Felix. Han skriver för fullt och var och varannan minut tar han upp en bil och stoppar den i munnen.
Omar flinar busigt ned i bordet när han signerar ytterligare en skiva. När det blir stopp hos Felix och han inte har någon skiva att signera så tar han upp en näve bilar och lägger dem i Felix nacke.
De ligger kvar där hela signeringen. Ända fram tills vi ska åka hem.
-Vafan är det här? När Felix reste på sig så trillade bilarna in i tröjan på honom.
Jag skrattar och springer i förväg. Felix tror såklart att jag har busat och sätter iväg efter mig.
Omar och OG viker sig av skratt på grund av Felix försök att klättra upp för den lycktstolpe som jag har klättrat upp för.
Jag sätter mig på lampan och dinglar med benen. Felix kastar sig gång på gång upp på stolpen och tar sig upp halvvägs. Men sen glider han ner igen.
-Det är ingen ide! Oscar går fram till Felix, tar tag kring den yngre pojkens midja och drar ned honom från stolpen.
För att vara så smal är Oscar extremt stark. Han lyfter upp Felix och bär iväg honom.
Felix tittar buttert på mig från Oscars axel.
Några dagar senare (5 april)
-Girls! Jag vänder mig om och möter Ogges blick.
-What?
-Kommer ni? Vi ska upp i sky-View!
Jag och Isa skyndar efter Ogge och följer med honom ut till Fooo-car. Vi åker genom Stockholm och fram till Globen.
-Skyyyndaaaa! Oscar, Omar och Felix tar tag i oss andra och drar med oss till den lilla hissen.
Och om jag måste säga så var det inte så roligt. Jag tycker att vackra utsikter är skittrist och hissen går skitlångsamt!
Se går vi in i Annexet. Flera timmmar senare fylls sakta hela Annexet med folk.
Efter konserten
-Killar! Jag och Isa öppnar dörren till killarnas loge.
Där inne sitter 4 killar gråtandes på golvet. De pratar om hur lyckliga de är. Jag och Isa sättet oss bredvid dem. Omar drar upp Isa i sitt knä och gömmer ansiktet mot hennes axel.
Oscar och Felix lägger armarna om mig och lutar sina huvuden mot mina axlar. Ogge lägger sig raklång på golvet med huvudet i mitt knä. I en timme sitter vi och pratar. Sen kommer Daff och Kat, de ber oss att åka till hotellet.
Men efter det får jag någon sorts minneslucka.
Jag vaknar på morgonen och möts av fullständig tystnad. Eller, jaa, nästan, Oscars och OGs tunga andetag hörs. Felix, Lovisa och Omar sover i rummet bredvid.
Jag får plötslig lust att slå Ogge på magen med en kudde. Jag tassar upp, drar en grå one piece över min svarta pjamas och gör precis det jag sa innan. Slår Ogge på magen med en kudde.
Det var dock inte det bästa jag har gjort.
Han flyger upp och jagar iväg mig med en kudde som vapen. Vi springer, tyst skrattandes, genom hela det sovande hotellet. När vi kommer tillbaka efter en brottningsmatch, som Ogge tyvärr vann, ser vi att klockan börjar närma sig 5 på morgonen.
Plötsligt får jag en ide.
-Vi ställer fram Oscars klocka till 5 i 11. Och så sätter vi på väckarklocka. Så vaknar han och kommer att tro att vi är sena!
Ogge nickar instämmande. Jag går fram till Oscars mobil och tar upp den. Han har kod, fuck.
-Vad är koden?
-Jag tror att det var 7991, hans födelseår baklänges!
Jag prövar. Nepp, inte det. Jag provar 2102 hans födelsedatum. Bingo!
Jag ställer fram klockan och ställer om alarmet till 11.
Sen sätter jag mig bredvid Ogge i det extremt lilla badrummet. Och väntar.
5 minuter senare tjuter ett lok genom hotellet. Eller ja... Oscars larm.
Jag hör hur han flyger upp ur sängen.
-Ogge, Emil, det är inte roligt. Klocan är 5! Jag tittar förvånat på Ogge.
Vi går ut och ser att Oscar sitter med sin klocka som han har på armen, i handen.
-Fusk!
Ogge tar tag i Oscars arm och drar ned honom på golvet. OG sätter sig på Oscars fötter och nickar åt mig att sätta mig på Oscars mage. Jag sätter mig ch klämmer fast hans armar mot golvet, med mina knän.
-Snälla, jag ber, gör det inte! Oscar kvider när han förstår vad vi tänker göra.
************************
Ja! Kommentera gärna! <3<3<3
YOU ARE READING
In your arms - The Fooo Fanfiction
FanfictionEmelie eller Emil som hon gärna blir kallad, är en helt vanlig 15 årig tjej som gillar att dansa och att sjunga. Hon visste redan att hon var adopterad men har aldrig direkt haft en tanke som går tillbaka till hennes biologiska föräldrar. Men en da...