Emils POV
-Är Omar hemma? En av tjejerna som står utanför min dörr frågar snällt och ler mot mig.
-Nej, han är i Stockholm! Tjejen nicka och de går iväg. Jag tar med mig min dator och sätter mig vid den lilla sjön som liggeer i slutet av våran tomt.
Jag klickar mig in på ett nytt dokument och skriver ned allt jag tänker på. Jag gör så för att bli lugn. Jag sitter på den lilla stenen med ryggen mot ett äppelträd ända tills jag känner att det kurrar i magen. Jag slänger en blick på klockan. 14.28.
Jag fäller ihop datorn och går in igen. Jag tar ned en liten blå skål från ett av våra köksskåp och ställer den på bänken. Jag tar ut filpaketet ur kylskåpet, men är nära att tappa den för att min mobil plingar från köksbänken. Jag ska ta upp den men tappar den i golvet. Jag håller andan medan jag tar upp mobilen och vänder på den.
Inga sprickor. Pust, den klarade sig. Jag låser upp den och öppnar smset från "Isa The Blondie One"
Isas POV (Lite tidigare)
Jag kramar försiktigt om det svarta handtaget på min vita moppe, den gasar försiktigt och jag känner att håret piskar mot min rygg. Det fladdrar glatt i min mage, dels på grund av farten och dels för att jag ska få träffa Omar.
När jag kommer fram till studion hoppar jag av moppen, låser fast den i staketet och travar upp längs en liten grusväg för att komma till baksidan. Jag knappar in den fyrsiffriga koden och öppnar den lilla porten i fasaden. Jag hör dundrande steg och möts av fyra killar, de kramar om mig så att jag nästan inte kan andas.
-Please guys, i know you love me, men snälla, jag kan inte andas! Jag skrattar och frigör mig från deras grepp. Ett par välbekanta armar smygs runt min midja och jag känner Omars läppar pressas mot sidan av min hals.
-Killar! Kom hit! NUUUUU! Jag hör Daffs röst eka genom korridorerna. Trots att det är meningen att låta argt så kan jag inte låta bli att höra busigheten som döljer sig i hans röst.
Killarna rusar plötsligt tillbaka genom korridoren och försvinner runt hörnet. Men så kommer Daff gående från det håll där killarna sprang åt.
-Hej Isa, det var dig jag behövde prata med! Han kramar om mig och lägger en hand på min rygg för att visa att jag ska följa med.
Han visar in mig i ett rum. Mitt på golvet sitter 2 tjejer med korslagda ben. Jag tittar förvånat på dem. En av dem har ljust brun-rött hår uppsatt i två höga tofsar, lugg till ögonbrynen, hårt sminkat ansikte, en rosa klänning med utstående kjol och ljust rosa vans.
Den andra har lite guld-aktigt hår uppsatt i två flätor, hennes ben är beklädda med ett par högmidjade, ljusblå, slitna jeans, hon har en svart tight t-shirt med öppen rygg och hennes fötter är nedstoppade i ett par låga mörkblå converse.
-Det här är Freja och Elin! Daff perkar först på tjejen med guldigt hår, antagligen Freja, och den andra måste vara Elin.
-Hej! Jag hälsar tyst på dem.
-Jag och Kat, som för tillfället är med killarna, har pratat ett tag om att skapa ett girl-band, och Elin och Freja har dansat och sjungit hos oss sedan de var 3 år, och du och Emil dansade ju bakom Isac, och ja, vi tänkte att ni kunde bli det här girlbandet! Daff klappar mig på axeln. Jag tittar förvånat på Freja och Elin.
-Jag har inte pratat med någon av er, men förslagsvis så borde ni prata om det, och kanske ringa Emil. Daff går ut ur rummet och jag sätter mig mitt emot tjejerna.
-Hej, jag heter Elin! Tjejen med rosa outfit sträcker fram handen mot mig. Hennes röst är ljus och klingande.
-Hej, jag heter Lovisa, men kalla mig Isa! Jag ler mot henne och tar hennes hand.
-Hej, jag är Freja, men kalla mig JJ. Frejas röst är mörk men ändå klingande.
-Ja, jag är Lovisa, eller Isa. Jag ler mot JJ.
-Vem är Emil? Elin lutar sig framåt och tittar nyfiket på mig med nötbruna ögon.
-Emil är min bästa vän, och Omars tvillingssyster, om ni vet vem Omar är?
-Jaha, ja vi känner killarna i The Fooo, JJ går i samma klass som Oscar och O.G!
-Smsa Emil och be henne komma hit! Fast om hon bor i Götet så får hon ta tåget upp! JJ flinar.
Jag tar upp min mobil och smsar Emil.
************************
Ja, då får vi se vad som händer i nästa kapitel! <3<3 Have it nice! Kommentera gärna och så ses vi i nästa kapitel! <3<3 Love to yah all! <3<3
YOU ARE READING
In your arms - The Fooo Fanfiction
FanfictionEmelie eller Emil som hon gärna blir kallad, är en helt vanlig 15 årig tjej som gillar att dansa och att sjunga. Hon visste redan att hon var adopterad men har aldrig direkt haft en tanke som går tillbaka till hennes biologiska föräldrar. Men en da...