Några veckor senare (sportlov)
Emils POV
Jag och Lovisa står i mitt sovrum och dansar oss svettiga till "First Kiss" av Isac Elliot, det är en av låtarna som vi ska dansa bakom honom.
Plötsligt slås dörren upp av 4 rosenkindade tonåriga killar. Lovisa slänger sig om halsen på den mörkhåriga och jag slänger mig i famnen på de 3 ljushåriga killarna.
-Heej killar! Skulle inte ni till Stockholm? Frågar jag samtidigt som jag kramar om Oscar, Felix och Ogge.
-Nope! Vi tänkte det, men sedan sa Kat och Daff att vi fick lite halvt ledigt! De skulle iväg på typ nån grej över sportlovet, och vi fick ledigt om vi lovade att öva lite! Felix flinar mot oss när han berättar om deras "ledighet".
I ögonvrån ser jag att Omar kysser Lovisa snabbt på munnen.
-Ha, jag visste det! Ropar Oscar, han såg det tydligen också. Killarna börjar applådera och jag är inte sen att stämma in, trots att Omar och Lovisa ger oss blickar som, om blickar kunde döda, skulle fått oss att förvandlas till askhögar på 2 sekunder.
Plötsligt ringer min mobil och jag drar snabbt upp den ur bakfickan.
[Samtal från: Isac xD]
-Tjo Isac! Svarar jag och slår killarna lätt på händerna för att de fortfarande applåderar åt Omar och Lovisa.
-Hej! Jo jag tänkte fråga om du och Isa ville komma och öva med mig och mina två andra dansare? Han skrattar när han hör Felix viska "Hej Isac! Är det kul att bo i Finland?"
-Käften Felix! Jag petar honom på kinden.
-Jo men jag kan snacka med Lovisa, vi kollar hur vi tar oss dit snabbast! Felix petar mig på kinden och jag tar tag kring hans nacke och pressar ned honom mot golvet.
-Bra! Ring när ni vet, då kommer jag och möter er! Jag hör ett klick och stoppar tillbaka mobilen i fickan.
-Aj, Emil, snälla, släpp! Felix kvider där han halvsitter med kinden mot golvet. Oscar tittar finurligt på mig och slår till Felix på rumpan.
-Aj, vemfan var det? Oscar sätter ett finger över munnen och tittar bedjande på mig.
-Äsch ingen! Felix tittar, så gott det går, argt på mig.
Jag släpper Felix nacke och låter honom ställa sig upp. Han går fram till killarna och gömmer sig bakom Oscar.
-Jag varnar er, bråka inte med henne, Felix tittar skrämt på mig. Jag skrattar, går fram till honom och ger honom en kram.
-Kom, jag drar med mig Lovisa och Omar som hugger tag i Oscar och Ogge och efter dem kommer Felix gående.
Vi går ner i köket och Felix, Oscar, Ogge och Omar sätter sig på de vita stolarna kring matbordet.
-Ni vet att maten inte kommer springande va? Killarna tittar trött på Lovisa.
-Kom, vi ska göra pannkakor, killarna nästan kastar sig in i köket och börjar babbla om vem som har bästa receptet.
-Grabbar, chilla, jag och Lovisa tänkte att vi ska göra en tävling, Omar och Oscar, Ogge och Felix, jag och Lovisa, och den som gör snabbast pannkakor vinner. MEN det måste bli minst 20 pannkakor annars blir man diskad. Killarna ställer sig i startpositioner.
-KLARA FÄRDIGA GÅÅÅÅ! Killarna kastar sig iväg och springer runt som yra höns. Jag och Lovisa har gjort detta så många gånger att vi kan göra 20 pannkakor på 5 minuter, att steka tar ju lite olika lång tid men...
-Felix, jag tappar smeten, vispa inte så jävla hetsigt! Ogge skrattar samtidigt som han försöker hålla bunken stadig.
-NEEEJ, Ogge, inte så mycket mjöl!
-Jo, det ska vara 2 dl mjöl!
-Nej, det ska vara 2 dl mjölk!
-Ja, men det ska också vara 2 dl mjöl, titta!
-Okej, du har rätt!
-OMAAAAAR! Oscars plötsliga skrik får oss att hoppa högt.
-Vafan, du brände pannkakan! Oscar skäller på Omar i lite lägre tonläge.
-Förlåt.
-Vi är klara! Mitt och Lovisas jubelrop gör så att köket blir knäpptyst.
***********************
Woho, okej ganska tråkigt, men i alla fall, det var det! <3<3
Vi ses i nästa kapitel <3<3
YOU ARE READING
In your arms - The Fooo Fanfiction
FanfictionEmelie eller Emil som hon gärna blir kallad, är en helt vanlig 15 årig tjej som gillar att dansa och att sjunga. Hon visste redan att hon var adopterad men har aldrig direkt haft en tanke som går tillbaka till hennes biologiska föräldrar. Men en da...