Emils POV
-Lovisa, skyyyyndaaa! Lovisa störtar ut från badrummet.
Hon tar upp sin svarta sportbag och hänger den över axeln.
-Yupp, I'm ready to go! Hon ler mot mig.
-Chilla, ni har inte sagt hejdå! Omar, Felix, Oscar och Ogge kommer dundrande ned för trappan med utsträckta armar. Jag och Lovisa slussas omkring från famn till famn och får stora kramar av alla killarna.
Att krama Felix är lite som att bli överfallen av en stor nallebjörn. Omars kramar är ganska lika Felix fast lite mindre. Oscar brukar lyfta upp en från marken och kramar en så att det känns som att man ska gå av på mitten. Ogge har lugna varma stora kramar. Skulle han hålla om en ett tag slår jag vad om att jag skulle somna!
Jag vinkar mot killarna och tar Lovisas hand. Vi går ut och sätter oss i taxin som står utanför. Jag ringer Isac.
-Hej Isac, vi kommer till Helsingfors kl 20.00 idag!
-Bra, jag kommer och möter er! Han låter glad på rösten.
-Då ses vi!
-Det gör vi, hejdå!
Jag avslutar samtalet och vänder mig mot Lovisa.
-Såå, du och Omar alltså? Lovisas kinder blir ljust röda när hon nickar.
-Ni är jättesöta tillsammans. Lovisa blir ännu mer generad när jag säger det.
-Tack, hon ler som ett fån, antagligen för att hon tänker på Omar.
-Jorden anropar Lovisa, har vi kontakt? Lovisa skakar på huvudet och tittar förvånat på mig.
-Hahah det var inget Jag skrattar och lutar huvudet mot fönstret.
45 minuter senare står vi och checkar in våra väskor. Sen går vi till ett café och köper varsin kaffe.
-Alla som ska med planet till Helsingfors, incheckningen stängs om 10 minuter. Jag och Lovisa ställer oss upp och springer bort mot incheckningen i samma stund som vi hör högtalarrösten.
Vi checkar in och går skrattandes på planet.
-Jag är så jääävla taggad! Jag hoppar nästan upp och ned på stället när vi väntar på att få sätta oss på våra säten.
-Jag är mer taggad! Lovisa står och hoppar upp och ner på stället bredvid mig. Och hon brukar inte göra saker om hon inte absolut vill eller måste göra det.
När vi har satt oss på våra platser så tar jag fram mobilen och går in på instagram.
Senaste bilden är uppladdad av @oscarenestad som har lagt upp en bild på mig och Lovisa i action, vi dansar och slänger med håret. Under bilden hade han skrivit: ':( Had to say goodbye to the best girls in the world! Hope you'll have it nice @emilrudberg @isatheblondieone'
Jag och Lovisa tar ett kort på oss när vi sträcker ut tungan och Isa gör peace-märke med handen. Jag lägger upp det och skriver: Miss u guys @oscarenestad @omarrudberg @ogmolander @felixsandman <3 (Omar, Lovisa skickar en puss till dig!)
Jag låser mobilen och somnar mot Lovisas axel.
Isas POV
Jag tar ett kort på mig och Emil, när hon ligger och sover med huvudet mot min axel.
Jag lägger ut den på instagram och skriver: Hahahaha tydligen har jag fått en bäbis! :* @emilrudberg
När vi landar på Helsingfors flygplats väcker jag Emil försiktigt.
Vi går ut i flygplatsen, hämtar våra väskor och går ut i entréhallen.
-Emil, Isa! Jag hör en okänd röst ropa på oss. Jag vänder mig om och möter två brunhåriga killars blick.
De vinkar oss mot sig. Vi går dit.
-Hej, Isac är nånstans där! En av killarna, förmodligen han som ropade på oss eftersom han pratar med likadan röst, pekar mot en stor hop med tjejer som skriker.
-Jaha, och ni är? Frågar jag.
-Jag heter Liam, det här är Oskari, han är finsk, jag är, precis som Isac, finlandssvensk, så Oskari kan inte svenska, men vi ska dansa bakom Isac på Fooo-experience! Liam ler vänligt mot oss. Han pratar på ren svenska, jag hör ingen brytning, som Isac.
-Jag måste bara fråga! Varför bryter du inte på finska precis som Isac?
-Min pappa är finsk, han flyttade till Sverige och träffade mamma, jag växte upp i Sverige med två språk, så jag pratar aa, både svenska och finska! Och nu har pappa flyttat tillbaka till Finland och det var så jag lärde känna Isac! Liam ler än en gång mot oss.
Plötsligt kommer en säkerhetsvakt fram till oss och säger något på snabb finska.
Liam svarar och drar med oss till en stor bil som står utanför flygplatsen.
*************************************
Jaaa ni, jag vet inte vad jag ska säga! Tycker ni det var bra? Jag själv ska inte klaga, det var kanske inte det bästa kapitlet, men bättre än inget!
Jag kommer ha fullt upp i helgen, asså jag ska ha musikal imorrn fram till 19, sen hela lördag och söndag kommer jag ha musikal, sen på måndag och tisdag kommer jag ha 2 uppspel på varje dag, så det blir lite körigt att lägga upp ngt kap! Dock kommer jag nog hinna skriva ett kapitel till på ons! Så förmodligen ses vi inte förens på ons!
Men ha det bra, ät godis (ta det inte bokstavligt!) & ta hand om er!
Så ses vi i nästa kapitel! <3
YOU ARE READING
In your arms - The Fooo Fanfiction
FanfictionEmelie eller Emil som hon gärna blir kallad, är en helt vanlig 15 årig tjej som gillar att dansa och att sjunga. Hon visste redan att hon var adopterad men har aldrig direkt haft en tanke som går tillbaka till hennes biologiska föräldrar. Men en da...