"Gumman, du måste vakna!" Säger mamma och skakar mig försiktigt.
"Mmhh" gnyr jag men sätter mig upp.
"Jag fixar frukost kom ner när du har bytt om" säger mamma, pussar mig på huvudet och går ut ur mitt rum. Jag sätter mig upp och gnuggar sömnen ur mina ögon.
Jag går in i badrummet och duschar. När jag kliver ut ur duschen är hela badrummet en stor ångbastu. När ångan försvunnit lite fönar jag mitt mörkbruna hår som räcker mig en bit nedanför rumpan.
Jag öppnar dörren och resten av ångan försvinner ut i resten av huset. Jag kan se ett stort ång-moln som glider iväg längs med taket.
Jag går till mitt rum och drar fram en klänning jag köpt för just denna julavslutning. Jag drar på mig den och ett par svarta tights. Det är en tight röd långärmad klänning, den har lite utstående kjol. Jag sätter på mig en guldig kedja runt halsen och guldiga örhängen formade som toner.
Jag flätar mitt mörka hår och hänger det över ena axeln. Jag sätter mig vid mitt sminkbord och tar upp en eyeliner. I vanliga fall använder jag bara mascara men nu tänkte jag lägga en eyeliner. Jag linjerar mina mörkt bruna ögon och lägger sedan på lite mascara.
Jag använder inte concealer eller foundation eftersom att jag har lite mörkare hy och jag inte tycker att jag kan hitta någon som stämmer med min hy. Sen tycker jag att det är onödigt.
Jag tittar nöjt på mitt ansikte. Höga och markerade kindben stora mörka ögon och en piercing i ena näsborren i form av en liten silverfärgad ring.Jag går ner till köket och ställer mig vid det lilla runda mörkt träfärgade bordet. Mamma ställer fram frukosten. Jag tar en skål fil och flingor och sätter mig på köksbänken. När jag har ätit upp drar jag ut mobilen ur kontakten och låser upp den.
Ett nytt sms från Lovisa.
Vi möts i entrén om 20
Jag svarar henne snabbt.
Sure! Ses!
Jag ställer mig på golvet och sköljer av min filtallrik i diskhon. Sen går jag ut i hallen och drar på mig mina svarta dr Martines och min svarta kappa.
"Hejdå mamma!" Ropar jag in i huset.
"Hejdå gumman, kom hem direkt efter dansen, då är Marina och Vendela här!" Säger hon.
"Okej, älskar dig mamma!" Säger jag, tar upp min svarta tygkasse med danskläder som jag packade igår kväll och går ut. När jag kommer till skolan står Lovisa utanför och väntar på mig.
"Hej Isa!" Ropar jag och går mot henne.
"Hej Emil!" Säger hon och ler mot mig. Jag kramar om henne och vi går sen upp till våran korridor.
"Hej, Emil, Isa!" Ropar David.
"Tjo Davve!" Skriker Lovisa, hon vet att David hatar att bli kallad Davve och är därför snabb på att springa iväg när han kommer sättande efter henne. Tillslut lugnar de ner sig och vi går in i klassrummet. Vi sätter oss på våra platser och David skickar mördande blickar till Lovisa som sitter på andra sidan rummet.
"Hej klassen!" Säger vår lärare Madeleine och ler stort mot oss.
"Hej" svarar vi.
"Och nu är det jul igen, nu är det jul igen, och julen varar ända fram till påska!" Sjunger hon.
Och jag måste säga att hon har världens sämsta sångröst. Hela avslutningen fortsätter hon att skämma ut hela klassen med sina små trudelutter. Trots att det bara är den 15 december så har vi avslutning. Vår skola ska byggas om, så då bestämde rektorn att vi skulle få sluta tidigare.
När den otroligt pinsamma avslutningen äntligen är över, rusar jag och Lovisa snabbt iväg till våra skåp, drar på oss våra jackor, tar våra väskor, låser skåpen och springer ner till bussen som ska ta oss till dansen.
Vi brukar alltid försöka komma tidigare så att vi får chansen att öva på vår egen koreografi till Beyonces låt Love on top, det är en instrumental version och tanken är att vi ska sjunga till.
När vi har suttit på den otroligt tråkiga bussen i en kvart kliver vi av och rusar upp till omklädningsrummet. Snabbt byter vi om och går ut i danssalen. Då är det fortfarande 1,5h kvar innan vi ska börja. Lovisa kopplar in sin mobil i högtalaren och låter Beyonces röst sväva ut i rummet.
Jag ställer mig mitt på dansgolvet och tittar på mig själv i spegeln som tar upp hela väggen.
Rufsigt mörkbrunt hår samlat i en fläta, ett svart tight linne som blottar min bruna mage och ringen i naveln, ett par slappa svarta byxor och svarta strumpor.
Lovisa ställer sig bredvid mig. Hon har på sig ett par blåa hängselbyxor men låtit hängslena hänga utmed sidorna, en vit slapp magtröja med nån form av text på, hennes bleka mage är lika platt som min och även hennes navel är prydd med en piercing. Hennes platta ljusa hår hänger utmed hennes rygg och räcker henne till midjan.
Vi dansar så att svetten rinner. När vi har övat olika delar av låten oräkneliga gånger så bestämmer vi oss för att köra igenom hela låten.
Vänster fot fram, höger snett, trampa, klapp, flygplanet, klapp
Jag messar hela dansen i huvudet samtidigt som jag rör mig i takt till musiken.
När vi klappar sista gången och låten tar slut så hör jag att någon står i dörröppningen och applåderar.
**************************
Hope you liked it! 💜 lämna gärna en kommentar så ses vi i nästa kapitel!
💜💜
YOU ARE READING
In your arms - The Fooo Fanfiction
FanfictionEmelie eller Emil som hon gärna blir kallad, är en helt vanlig 15 årig tjej som gillar att dansa och att sjunga. Hon visste redan att hon var adopterad men har aldrig direkt haft en tanke som går tillbaka till hennes biologiska föräldrar. Men en da...