När mamma stannar bilen utanför vårt hus så rusar jag direkt till mitt rum.
Jag slänger ryggsäcken på sängen och tar upp den lilla påsen.
Jag öppnar den och låter innehållet ramla ut i min handflata.
Det är en tunn silvrig kedja, med ett litet hjärta på.
Jag vänder sakta på hjärtat och ser ett ord, i identisk stil som på mitt hjärta.
Men det är inte att texten ser likadan ut som min som får mig att dra efter andan.
Det är vad som står på det.
Emelie Rudberg
"MAMMA!" Ropar jag.
"Lugn gubben, vad är det?" Frågar mamma och kommer joggandes upp för trappan.
"Jag har hittat min syster" säger jag.
"Va?" Frågar mamma oförstående.
"Jag har hittat min tvillingsyster Emelie, eller hon har hittat mig" säger jag.
"Nej, du skojar" säger mamma chockat.
Jag skakar sakta på huvudet och ger henne kedjan.
"Hur vet du att det inte är någon som bara har hittat den?" Frågar mamma.
"För att hon som gav mig den är identisk lik mig, och hon är dessutom adopterad, eller... Kidnappad" säger jag och plötsligt fattar jag att det är helt sant.
Emelie, som jag av en slump träffade, är, på riktigt, min tvillingsyster.
"Hennes mamma kidnappade henne, sedan växte Emelie upp i tron om att hon var adopterad" säger jag.
"Men då måste jag prata med hennes mamma" säger mamma.
"Hennes mamma sitter i fängelse, på livstid, och Emelie har ingen stans att bo, just nu bor hon med hennes och min bästa vän" säger jag.
"Kan du inte be henne komma hit så att jag får träffa henne?" Frågar mamma.
"Visst"
****Emelies POV****
"Godnatt Emelie och Lovisa" säger Marina, Lovisas mamma.
"Godnatt" säger vi. Hon går ut och stänger dörren.
Min mobil vibrerar och jag tar upp den.
Sms från "Omar :P"
Hej Emelie, jag fick hals...
Jag låser upp mobilen för att kunna se resten av smset.
Hej Emelie, jag fick halsbandet! Jag visade mamma och hon bad mig fråga om du ville komma över till oss imorrn så hon får träffa dig!
Jag svarar honom
Hej Omar! Visst, jag kommer gärna! Ses imorrn, vilken tid??
Jag får snabbt ett svar
Du kan komma klockan 17!
Jag låser mobilen och lägger den bredvid mig.
"Godnatt Lovisa" säger jag men får bara snarkningar till svar.
Jag somnar den natten med ett stort leende på läpparna.
**************************
"Emil, vakna!" Hör jag Lovisas röst långt borta.Fan, att hon måste väcka mig när jag har en så bra dröm!
"Chilla Isa, jag är vaken!" Säger jag, gäspar och sträcker på mig.
Jag ställer mig upp och tittar på klockan. 08.34.
Jag är morgonpigg, men alltså, hon behöver inte väcka mig.
"Ska vi shoppa?" Frågar Lovisa.
"Visst, men jag ska till Omar klockan 17, för att träffa hans familj, han visade halsbandet för sin mamma" säger jag.
Lovisa hade ju såklart hört om att jag var Omars syster.
Jag går fram till min stora resväska som står i Lovisas rum.
Branden hade inte skadat något på övervåningen så mina och Wilmas kläder och saker hade klarat sig.
Jag tar upp ett par leopardfärgade tights, en svart stor t-shirt som var som en kort klänning på mig och underkläder.
Jag går in i badrummet, duschar och sätter på mig kläderna.
När jag kommer in i Lovisas rum så flätar jag håret och linjerar ögonen med eyeliner och sätter på lite mascara på ögonfransarna.
"Ska vi gå?" Frågar Lovisa som står i dörröppningen i ett stort linne som räcker henne till knäna och ett par svarta tights.
Det är ett grönt linne med siffran 21 i vitt tryck på bröstet.
"Yes!" Säger jag och följer efter henne ut i hallen.
Jag tar min svarta collegejacka och sätter mina svarta dr Martines på fötterna.
Vi går runt inne i centrala Göteborg. Ingen av oss köper något.
"Vi går in på espresso house!" Säger jag och drar med mig henne.
Lovisa himlar med ögonen men följer efter.
Antagligen tycker hon att jag är hyper. Vilket hon kan ha rätt i...
Vi sätter oss vid ett bord.
"Köp en stor latte till mig!" Säger hon och ger mig 40 kr.
Jag hoppar av stolen och studsar bort till kassan.
10 minuter senare kommer jag tillbaka med två stora latte i händerna.
********************************
Woho! Två kapitel på en dag! Känner mig väldigt fab! <3
Ska jag vara ärlig hade jag fram till kapitel 8 (vilket är nästa kapitel) färdigskrivet!
Aja! Jag är extremtjätteväldigt onöjd med de 2 senaste kapitlen jag har lagt ut! Men det blir bättre! <3
Anyway, jag hade bara tänkt säga en sak som jag tyckte var kul!
Tidigare idag så gav min pappa mig våran motorsåg (jag skulle lägga den i snickis) och när jag hade den i händerna så blev jag typ rädd. Den hade ju skydd om bladet men det var asläskigt!
Det låter nog inte så konstigt men jag tyckte det var ganska kul!
Aja! Bye bye!
Ses i nästa kapitel! <3
YOU ARE READING
In your arms - The Fooo Fanfiction
FanfictionEmelie eller Emil som hon gärna blir kallad, är en helt vanlig 15 årig tjej som gillar att dansa och att sjunga. Hon visste redan att hon var adopterad men har aldrig direkt haft en tanke som går tillbaka till hennes biologiska föräldrar. Men en da...