(Nu i början av kapitlet kommer jag skriva om lite hästgrejer, men det har egentligen inget med handlingen att göra! Så det är bara att läsa! ;) jag vill lixom skriva ett kapitel om hästar tillägnat min egen fyrbenta bästavän! (Hon är min medryttarhäst och ska säljas:( så jag vill gärna skriva ett kapitel tillägnat henne, trots att hon inte kan läsa!)
3 timmar senare sitter jag med korsade ben, under krubban, i Atlas box.
Han har lagt sitt stora svarta huvud i mitt knä och så fort han andas blåser han ut varm luft på mina ben.
Jag kliar honom i pannan och han sluter ögonen.
-Du är en fin liten häst, säger jag med mjuk röst och klappar honom över mulen med min ganska kalla hand.
-Vad säger du om en tur i skogen? Frågar jag honom. Han tittar på mig och frustar muntert.
-Jag tar det som ett ja! Säger jag och skrattar tyst.
Egentligen är jag och Lovisa alltid i stallet samtidigt, men hennes medryttarhäst Faxe, är på kür (isländsk dressyr) i Danmark så Lovisa fick ledigt och ville hellre vara hemma och umgås med sin familj, än att följa med till stallet och titta på när jag rider.
Så jag får vara själv.
Jag tar fram en mjuk rotborste och borstar snabbt av Atlas stora svartbruna kropp. Sedan tar jag ned hans stora svarta träns, låter det kalla bettet värmas i min hand och trär sen över nackstycket över Atlas öron. Han tar frivilligt bettet i munnen och jag knäpper hakbandet på min hjälm, innan jag leder ut honom på stallplanen.
Jag ställer mig på en sten och svingar ena benet över Atlas breda rygg. Direkt när jag sitter bekvämt, trycker jag benen mot hans sidor och vi skrittar iväg.
Omars POV
Jag öppnar dörren till studion och låter Felix gå förbi mig.
-Yo Bros! Ropar jag och kastar mig över Ogge och Oscar.
-Yo, du Omar, vilka är det där? Frågar Oscar och pekar på mobilen som Ogge håller i handen.
Ogge vänder på sin mobil så att jag kan se skärmen.
Det är en bild från min instagram, på bilden sitter Emelie och Lovisa i min soffa. Båda ler och gör fooo-sign. (Typ som ett v med fingrarna under hakan).
-Min syster och hennes bästa vän! Säger jag.
-Jaha, okej! Säger Ogge.
-De är skitduktiga på att dansa! Säger jag och letar snabbt fram videon.
-Få se! Säger Oscar och tar mobilen från mig.
-Shit, snyggt! Säger han när han har tittat klart.
-Vilka kroppar! Säger Felix.
Ogges POV
-Hon är min! Säger Omar och pekar på den ljushåriga tjejen.
-Jaha, så vi får fajtas om din syrra asså! Säger Felix och tittar skeptiskt på Omar.
-Jepp! Säger han precis samtidigt som dörren slås upp bakom mig.
-Hej! Säger Isac på sin finlandssvenska.
-Tjo Isac! Säger vi och går fram till honom.
-Jag skulle behöva er hjälp! Säger han sedan.
-Med vad? Frågar Oscar.
-Jag behöver två dansare! Säger Isac och drar en hand genom sitt hår.
-Helst tjejer!
-Hmm... Hör jag Omar säga. Att han inte tänker på sin syster.
-Omars syrra och hennes kompis är jätteduktiga! Säger jag och Isac möter min blick.
-Omar har en video! Säger Felix och tar Omars svarta iPhone ur Oscars händer.
-Dom var jättebra, säger Isac när han har sett videon, och tittar på Omar.
-Tror du att de vill dansa bakom mig?
-Kan ringa och fråga! Säger Omar, tar sin mobil ur Felix händer och vänder sig om för att ringa dem.
Emils POV
Jag flätar in fingrarna i Atlas stora svarta man och manar honom i galopp. När han dundrar fram i skogen med vit nyfallen snö virvlande kring hovarna, så känner jag att min mobil vibrerar. Jag drar försiktigt i tyglarna, väl medveten om att Atlas är känslig.
Han saktar in och snart lunkar han på som om han vore 30. Jag tar upp mobilen och hinner precis svara innan det avbryts.
-Emil, säger jag, osäker på vem det är eftersom jag inte hann titta på namnet.
-Hej, Omar här, jag tänkte bara kolla om du och Isa ville komma upp till Stockholm, ni har nämligen fått ett erbjudande! Hörs Omars ivriga röst.
-Jo, vad för erbjudande?
-Isac Elliot undrar om ni vill dansa bakom honom när han öppnar för oss på Foooexperience!
-Gärna! Jag ringer Lovisa, vi bokar biljetter och kommer förmodligen upp imorrn! Säger jag.
-Då ses vi! Säger Omar och det hörs ett klick och han har lagt på.
***********************************
Förlåt för urusel uppdatering, men jag har varit i fjällen sedan onsdag och Jaa... Det fanns inget internet! Men nu är jag på väg hem, så nu kan jag publicera! <3 love to yah all! <3 love! <3 <3 <3
Jag kom och tänka på en sak! Ni har kanske märkt att Felix alltid kliar sig i nacken när han säger något "pinsamt" eller typ "försiktigt" eller när han bara säger något!
Jag har märkt att jag gör likadant! Haha xD kanske nått som går i släkten! xD :)
Bara kom att tänka på det! :) ;) :* <3
Kommentera gärna! Och kommentera om ni har någon ide! Det hjälper otroligt mycket! <3
YOU ARE READING
In your arms - The Fooo Fanfiction
FanfictionEmelie eller Emil som hon gärna blir kallad, är en helt vanlig 15 årig tjej som gillar att dansa och att sjunga. Hon visste redan att hon var adopterad men har aldrig direkt haft en tanke som går tillbaka till hennes biologiska föräldrar. Men en da...