Emils POV
Jag stoppar mobilen i fickan och vänder Atlas mot stallet. Jag trycker med benen mot hans sidor och manar honom i galopp. När vi kommer dundrande in på stallplan kommer Ylvas, som äger stallet, hund ut på stallplanen.
Jag hoppar av Atlas rygg och klappar henne på ryggen. Sedan tar jag tyglarna över Atlas hals och leder in honom i sin box. Jag tar av honom tränset, hänger det på spiken bredvid hans sadel och går till höloftet.
Jag hänger upp de tre höpåsarna på Atlas boxdörr. Jag trär grimman över Atlas huvud och tar med mig honom ut i hagen. Jag ger honom en morot och släpper honom sedan. Jag går tillbaka till stallet och lägger en dl kraftfoder i hans krubba.
Jag springer in i sadelkammaren och tar min grejer och springer vidare ut till bussen. När jag sitter på bussen ringer jag Lovisa.
-Isa, hon låter glad på rösten när hon svarar.
-Hej Isa, Emil här, vi har fått chansen att dansa bakom Isac Elliot när han öppnar för The Fooo! Jag måste nästan hålla mobilen en meter från örat när Isa skriker. Det sitter bara en tant, utöver mig, på bussen och hon tittar konstigt på mig.
-Du skojar! Säger hon när hon har skrikit klart.
-Nej jag skojar inte! Packa sakerna, jag kollar tågresor!
När jag kommer hem möter mamma mig i hallen.
-Omar ringde, det lät ju jätteroligt, jag har bokat två biljetter, de avgår om 2h så snabba på! Mamma ler mot mig.
-Tack, du är bäst! Kan du ringa Isa? Hon nickar och går iväg för att ringa.
Jag packar snabbt ner det jag behöver och mamma kommer in och säger att vi borde gå och hämta Isa, precis när jag drar igen dragkedjan på min stora svarta sportbag.
Jag slänger den över axeln och studsar efter mamma ner för trappan. Vi sätter oss i bilen, hämtar Isa och kör till tågstationen. Jag och Isa sätter oss på perrongen och när tåget kommer sätter vi oss direkt på våra platser.
----
Vi kliver av. Och jaha, hur ska vi hitta här??
-Jag ringer Omar, innan jag hinner protestera har Isa tagit upp sin mobil, slagit Omars nummer och tryckt mobilen mot örat.
-Hej, jo vi har klivit av nu, men vi hittar inte någonstans! Jaha okej, ja, jag ser Pressbyrån, då kommer vi dit! Hon ler när hon stänger av samtalet. Hennes röst låg hela tiden i ett ljusare läge än det brukar, inte för att jag är någon expert men det brukar bli så när man pratar med någon man är kär i, såå...
Jag drar med mig Lovisa och vi ställer oss utanför Pressbyrån. Efter 10 minuter kommer en stor svart bil körandes. På registreringsskyltarna står det The Fooo, såå, det kan bara betyda en sak. Det är den berömda Fooo-car.
Det samlas massor av tjejer runt bilen. Dörrarna öppnas och skriken blir högre. Men tystnar snabbt när det bara är 3 säkerhetsvakter som hoppar ut.
-Tjejer! Jag vänder uppmärksamheten mot en av säkerhetsvakterna som vinkar in oss i bilen. Vi går mot bilen men blir inringade med foooers som Omar sa att de var.
-Snälla kan ni ta med mig? Hälsa killarna! Varför får ni åka med? Är du Omars syster? Frågorna haglar över oss och tillslut börjar säkerhetsvakterna putta bort fansen så att vi kan sätta oss.
-Kör kör kör! Säger den sista vakten när hon har satt sig.
Oscars POV
Jag hör skriken öka utanför studion, jag och Omar står i entrén för att möta tjejerna. Ogge och Felix är kvar i salen och dansar nån löjlig dans.
Några tjejer trycker sig mot glasdörrarna och några andra trycker sig mot bilen. Bildörren öppnas och tre vakter hoppar ut. De går tätt kring två tjejer. Tillslut når de dörren och kan komma in. Daff kommer bakom vakterna och slinker in precis i tid innan dörren stängs och fansen trycker sig mot den. Jag och Omar gör hjärtan med händerna och skickar lite slängpussar innan vi vänder oss mot tjejerna.
-Oscar, jag sträcker fram handen mot den mörka tjejen som är en kopia av Omar.
-Emelie, kalla mig Emil! Hon ler mot mig samtidigt som hon tag min hand. Emil vänder sig om för att krama sin bror och den ljushåriga tjejen kommer fram till mig.
-Lovisa, kallas Isa. Jag ler mot henne och säger mitt namn.
Tjejerna tar sina svarta väskor och vi går in i danssalen. Tjejerna lägger sina jackor och skor i våran vackra jack- & sko- hög. Sedan går de fram till Felix och Ogge och hälsar på dem.
*************************************
Hej, sovit gott?? Jag själv vaknade kl 6!! :) shmileyface!
Anyway! Jag tycker verkligen att ni ska läsa Wont Let you down... och I promised you...! I promised you är fortsättningen på Wont Let you down! Läs dem! De är jättebra! <3
Hon som skriver heter Lollz01 här på WP! <3
YOU ARE READING
In your arms - The Fooo Fanfiction
FanfictionEmelie eller Emil som hon gärna blir kallad, är en helt vanlig 15 årig tjej som gillar att dansa och att sjunga. Hon visste redan att hon var adopterad men har aldrig direkt haft en tanke som går tillbaka till hennes biologiska föräldrar. Men en da...