Ani nevím, jak jsem se dostal do postele a ani nevím, jak se mi povedlo zaspat, ale zřejmě jsem prospal celou noc, protože mě právě probouzí bouchání na dveře a za nimi ten otravný hlas Allison, která je horší, než všechny budíky na světě. Rozespale na ni zakřičím, že už jsem vzhůru a malátně vstanu. Nohy se mi motají, a tak chvíli stojím na místě, abych si přivykl. Hlava se mi přestává motat a do nohou se mi vrací síla, a tak se vydávám do koupelny, abych se vysprchoval v té úžasné sprše s tisícem tlačítek.
Když se vsleču a zalezu do sprchy, přesně vím, která tlačítka zmáčknout, abych se neopařil, příjemnou vodou ze sebe nechal smývat špínu, abych si namydlil celé tělo a abych si vyšampónoval hlavu. Je to úžasný pocit a můžu říct, že bych si na kapotolský život zvykl hodně rychle. Ovšem já tu nejsem na dovolené, ale kvůli Hladovým hrám, které začínají za dva dny. Při tom pomyšlení je mi špatně. Tajně doufám, že se ostatní splátci dokáží pozabíjet navzájem a mě s Derekem nechají na pokoji. Ovšem také nejsem tak naivní, abych v to věřil. Po včerejším hodnocení budeme první po kom půjdou. Derek bude jejich první kořist.
Ovšem také mě napadá, že ho možná budou chtít za spojence. Vždy v každých hrách se ze začátku seskupí ti nejsilnější, aby se zbavili té přítěže, která jen zdržuje. A pak se vraždí mezi sebou, když vyřídí ty nejslabší z nás. Nevím, jestli se po včerejšku já zařazuji mezi ty slabé nebo dobré. Ale stejně mi hlavou vrtá Derek. Co když ho fakt budou chtít mezi sebe a on na tu nabídku kývne? Co pak se mnou bude? A co když se rozhodne porušit svůj slib a já budu první po kom půjde?
Nesmím takhle přemýšlet. Derek vypadal odhodlaně, když mi to sliboval. Ovšem každé odhodlání se dá zlomit přesně tak, jako já jsem rozlomil ten oštěp včera. A důvěra se v Hladových hrách přesouvá až na to poslední místo. Možná jsem naivní blázen, ale Derek je má jediná záchrana. Já nejsem tak silný, abych se dokázal postarat o všechno sám. Jenže co budu dělat, když mě zradí? Přece se nemůžu spoléhat na někoho, komu plně nedůvěřuji. Ano, stali jsme se přáteli, fandíme jeden druhému, ale je dost možné, že si bude chtít ukrást slávu jen pro sebe. A já pak budu přítěží, kterou je potřeba odstranit. Nevzdám se a i kdybych se mu měl postavit, budu se snažit přežít. Nesmím si dovolit myslet na smrt. Ne!
Vypínám vodu a osušuji se bílou osuškou, která má v horním pravém rohu erb Kapitolu. I ručníky si značkují. Na sebe si beru pohodlné černé tepláky a šedé triko. Doplňují to boty, které vypadají velmi luxusně. Nikdy jsem neviděl nikoho u nás, že by měl na sobě takové. A přesto vypadají tak obyčejně. Ve škole jsme se jeden čas bavili o obuvnictví a co tehdejší svět nosil na nohách. Těmhle botám se říká tenisky a dříve sloužili pro běh. Je možné, že nám je sem Kapitol dal, abychom si na ně přivykli, jelikož v aréně budeme hodně běhat. Utíkat před smrtí.
Vycházím ze svého pokoje celkem brzy. Slunci se konečně podařilo vystoupat nad obzor a celý byt osvětluje svými paprsky. Všímám si, že u stolu už sedí Allison s Peetou a něco spolu probírají. Ach ano. Dnes nás budou připravovat na zítřejší interview, což je poslední akce před tím, než nás pošlou do arény. Pořád nad tím musím přemýšlet. Už je to unavující nepřemýšlet o ničem jiném, než o hrách. Přál bych si mít mysl tak prázdnou, jako když jsem byl dítě, kdy mým největším problémem bylo, že nemám žádného domácího mazlíčka.
"Dobré ráno," pozdravím a neubráním zívnutí, načež se posadím. Jeden z avoxů mi okamžitě dává hrnek. Poděkuji mu a mile řeknu, že se obsloužím sám. Podle toho, co jsem se dozvěděl u stolu během tří výcvikových dnů, máme zakázáno na ně mluvit jako na své známé. Smíme na ně promluvit pouze, když dáváme rozkaz nebo když jim oznamujeme něco, co bysme rádi udělali sami. Nechápu tuhle mentalitu. Ti lidé přece nemohli provést nic tak závažného, aby se s nimi takhle zacházelo. Myslím, že tím, že je připravili o jazyk, si prošli svým trestem. Každý si zaslouží odpuštění. Každý až na prezidenta Argenta, který by měl trpět tak, že by prosil o spasení i samotné peklo.
ČTEŠ
Hunger Games (Sterek FF)✔
FanfictionKaždý z nás zná příběh o dívce v plamenech z dvanáctého kraje. Ale co když to všechno proběhlo jinak a Katniss Everdeenová žádnou revoluci nerozpoutala a rok po svých hrách zemřela? A co když i Snow zemřel a na trůně teď vegetí Gerard Argent? Kdo bu...