7 | Edward

132 9 0
                                    

I'm not addicted to coffee we're just in a committed relationship.

7 | Edward

"Fuck" Zei ik met mijn gezicht in mijn kussen gedrukt. Ik hief mijn hoofd op en zette de wekker af. Ik zette me recht waardoor de dekens van mijn lichaam afviel, ik rilde. Het was ijskoud in mijn kamer, misschien moet ik de chauffage maar eens aanzetten. Ik deed de gordijnen open en het raam open zodat er frisse lucht binnen kwam.

Ik nam mijn gsm en keek naar het uur, het was 10 uur en ik was nog steeds moe.

Ik nam een zwarte skinny jeans, eigenlijk heb in alleen zwarte broeken. Ik nam een donker blauwe gebreide pul en een topje om eronder aan te doen. Ik kleedde me om en ging naar de keuken, ik nam een tas en zette het neer. Maar er ontbrak iets. De koffiemachine. "Fuck." Zei ik opnieuw. Mijn dag begon al goed.

Ik ging weer naar mijn kamer en sloot het venster, ik nam mijn leren jas en deed hem aan. Ik keek rond voor mijn portemonnee en mijn mes, ik zag ze liggen op het nachtkastje en stak ze weg. Ik nam mijn sleutels die er naast lagen en hield ze in mijn handen.

Ik stapte naar de voordeur en opende hem, ik deed de deur achter me dicht en draaide ze dicht.

* * *

Ik zette me neer aan een tafeltje in een hoek, dit keer had ik wel mijn boek mee. Ik bestelde een koffie en deed mijn boek open waar ik geëindigd was en las verder, ik hoorde de tas neergezet worden tegen de tafel en keek op van mijn boek. En natuurlijk was ik niet verrast toen ik Harry zag. Hij zette zich neer tegenover me met een kop thee.

Ik nam de tas die hij neergezet had en dronk er van terwijl ik naar hem keek, hij deed suiker in zijn thee en nam de lepel vast en roerde er in. Ik zette de tas weer neer en hij keek op omdat ik het misschien een beetje te luid neergezet had.

"Edward vraagt of je morgen om 19 uur kan komen in plaats van 20 uur." Hij zette zijn hete kop thee neer. "Dat gaat niet lukken." Zei ik, ik keek neer naar mijn boek. "Hoezo?" Vroeg hij, ik haalde mijn schouders op. "Ik heb plannen." Antwoorde ik simpel, ik keek op van mijn boek en zag dat hij pist was. "We hebben het wel over Edward." Zei hij, ik likte mijn lippen.

"Wel Edward," Ik zei zijn naam extra traag en zacht zodat hij alleen het kon horen. "Ik heb dingen te doen." Ging ik verder, zijn ogen werden donker maar ik voelde me niet bedreigt. Hij deed zijn hoofd naar de zijkant, zijn gezicht toonde geen emotie.

"Ik ben Edward niet." Zei hij, zijn stem trilde omdat hij niet wou gaan beginnen roepen. Ik zei even niets en nam mijn tas koffie en dronk er van, zijn donkere ogen bleven naar die van mij kijken. Ik zette mijn tas neer en likte de koffie van mijn lippen af, zijn ogen keken even naar mijn lippen en daarna weer naar mijn ogen.

Ik leunde met mijn ellenbogen op tafel en liet mijn kin op mijn vuisten rusten. "Ik ben niet blond Harry, maar je moet weten dat ik het praktisch kan ruiken wanneer iemand iets verborgen voor me houd." Zei ik zacht en dreigen. "Je moet ook weten dat ik graag dingen bijleer, maar ik kan ook nog steeds iemand anders vinden. Iemand beter zelfs." Zei ik, ik leunde naar achter in mijn stoel en nam de tas in mijn handen.

Hij keek even rond en ik zag dat hij diep inademde en zijn vuisten balde. Ik dronk mijn tas leeg en zette het zacht neer. "Ik zie je om 20 uur, niet vroeger. Als ik je niet aan de bar zie om 20 u 05 ben ik weg en zoek ik iemand anders." Zodra hij mijn stem weer hoorde keek hij weer naar me.

"Je hebt mij nodig." Zei hij, hij klonk zo zeker van zijn stuk dat ik bijna begon te twijfelen. "Daar zit je fout, ik heb nooit iemand nodig gehad."

Ik stond op van mijn stoel en zette hem weer onder de tafel. Ik nam mijn boek op en keek nog eens naar hem, hij keek me al aan. Ik stapte naar de toog en voelde Harry's ogen in mijn rug branden, ik betaalde voor mijn koffie en keek nog eens naar de tafel in de hoek. Ik hield zijn blik en keek daarna voor me.

Ik stapte naar buiten en ritste mij jas dicht, het werd snel kouder. Ik voelde een hand op mijn schouder me stoppen, ik balde mijn vuist en draaide me om en hief mijn hand op, klaar om te slaan. Ik keek in Harry's ogen en hij hield mijn vuist tegen met zijn warme hand. Hij hield mijn vuist in zijn hand en deed het naar beneden en liet los.

Hij zuchtte. "Je weet toch dat je niet zo met me moet praten, je weet wat ik kan." Antwoorde hij, zijn stem was lager dan normaal. "Horen zeggen wat je kan." Verbeterde ik hem, hij keek boven mijn hoofd en wreef gefrustreerd over zijn kin terwijl hij zijn lippen likte.

Hij keek weer naar me en zuchtte. "Oké wat dacht je van 18 uur en we gaan iets gaan eten?" Vroeg hij. "Nee, ik ga om 19 uur gaan joggen en ik kan niet lopen met een volle maag." Zei ik.

"Zijn dat je plannen? Kon je daarom niet om 19 uur in de pub zijn?" Vroeg hij pist. "Ik heb met iemand afgesproken om te gaan joggen en ik ga het niet verzetten Harry." Antwoorde ik even pist als hem, ik liep langs hem op weg naar de winkel want ik moet een koffiemachine hebben.

"Elizabeth loop niet weg van me." Hoorde ik hem waarschuwend achter me zeggen maar ik rolde mijn ogen en liep verder.

Hij nam me vast aan mijn arm en trok me een steegje in waar we net langs liepen, hij duwde me tegen de muur aan maar ruwer dan de vorige keer. Mijn hoofd botste tegen de muur en pijn schoot door mijn hoofd en nek, ik voelde zijn voorhoofd tegen die van mij aan drukken.

Ik deed mijn ogen open en keek in zijn boze donkere ogen, hij ademde diep in en uit via zijn neus. Ik wilde me meer tegen de muur aandrukken maar ik stond er al helemaal tegen en hij stond maar enkele centimeters van me af.

"Je loopt niet meer van me weg als ik tegen je praat begrepen." Zijn stem was weer laag en hij keek me doordringend aan. Ik voelde telkens zijn adem tegen mijn huid als hij uitademde waardoor ik kippenvel kreeg. "Oké." Zei ik, mijn stem was zacht en ik voelde me geïntimideerd door hem.

Hij zette een stap naar achter en ik nam diep adem, ik hield er nooit van als mensen te dicht komen. "Ik zie je in de pub om 20 uur, niet later." Zei hij en stapte weg.

EdwardWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu