Cât valorează un om? Care este prețul unei ființe cu trup și suflet, cu idei și rătăciri, cu teamă și curaj, cu dragoste și ură și cu atâtea alte doruri, dureri și pasiuni.. Cât valorează un om care te iubește și cât valorează un oarecare trecător?
Un om valorează exact cât vorba lui.. Nici mai mult și nici mai puțin.. Exact cât a promis și cum a făcut.. Restul e un detaliu.. Prețul lui constă în ceea ce este sau a îndrăznit să fie, în ceea ce a crezut și mai apoi a căpătat.. Și asta pentru că și-a ținut cuvântul, indiferent de bătăia vântului sau direcția soarelui.
Un om valorează exact cât vorba lui.. Că a spus-o față de tine sau pe la spatele tău, că a fost frumos argumentată sau prost motivată.. Cuvintele au consecințe, scopuri și motive pe care le înțelegem sau nu, le acceptăm sau le negăm la infinit.. Că n-au fost atent alese, că n-au fost spuse la locul potrivit sau la momentul de vârf e o scăpare, o alegere sau o neștiință.
Un om valorează exact cât promisiunea pe care ți-a făcut-o cu bună știință, cât și cea făcută într-un moment de slăbiciune.. Că s-a ținut sau nu de ea este mai mult o alegere decât o neputință.. Iar părerile de rău, scuzele sau alte promisiuni mascate nu fac decât să anuleze și mai mult calitatea de om.. Dacă vorba ta nu a valorat nimic azi, cum mă poți asigura că cea de mâine va prinde brusc valoare?