Denumire: Se numeste simplu Viata, fara prea multe atribute sau cuvinte pompoase. E poate o metafora inedita care cuprinde mii de personificari care pot fi dispersate in hiperbole sau epitete. Pana la urma fiecare percepe ceea ce vrea, ceea ce vede.
Scenariu: E scris de acea mana nevazuta sub forma destinului. Tu alegi daca te impotrivesti lui, ridicandu-te de 100 de ori, desi ai cazut de 99. Tot tu esti cel care alege genul serialului si intensitatea lui; unul in care un episod e fericit si ai da repeat pe el de nenumarate ori. Alt episod va fi trist si poate ca vei fi pe punctul de a-i pune sfarsit. Vor urma momente plictisitoare peste care vei sari, urmand punctul culminant care-ti va aduce brusc si mai multa pofta de a vedea urmatoarea serie. Pauza vei dori de multe ori s-o pui, doar ca ea nu este posibila. Va fi o derulare rapida si continua a evinementelor care nu va tine cont de timp, nici cel meteorologic, nici cel filozofic.
Regizor: Esti chiar tu. Tu alegi decorul. Tu alegi daca dimineata, odata iesit din casa iti pui acea masca, sau renunti la ea, in favoarea originalului. Locatia este aleasa, dar nimeni nu te impiedica sa o schimbi. Secventa si durata ei este continua, iar interpretarea actoriceasca o alegi tu, cea care te reprezinta. In ceea ce priveste atitudinea si vestimentatia trebuie s-o alegi pe cea care ti-ar veni ca o manusa, ca sa nu pari un actor fals.
Personaje: Protgonistul esti tu, atat timp cat nu uiti cine esti si ca doar tu esti stapanul propriului film. Tu alegi personajele care intra in distributie. Cele secundare vor deveni poate importante in viata ta, asa ca primeste-le si pastreaza-le langa tine.Cele episodice, te vor invata cate ceva bun, te vor face mai puternic, mai increzator si vor disparea. Absenta lor o vei resimti si vei constata ca au devenit indispensabile prezentului tau si ca rolul acestora nu a fost corect distribuit.
Anul aparitiei: Atunci cand realizezi care e rolul tau si pana incetezi sa-l mai joci. Poate incepe din momentul in care incepi sa fii observat ca individualitate si pana cand incetezi sa fii ceea ce te-a consacrat.
Repetii: Nici macar una generala nu va exista. Totul va avea loc o singura data, fara texte invatate pe de rost.
Durata de pregatire: Inexistenta. Viata nu are timp sa astepte. Ea isi urmeaza cursul cu sau fara un actor in plus.
Complexitate: Cum vrem noi sa fie. Fie alegem ochelarii roz si privim doar soarele, fie invatam sa privim si ceea ce ofera stelele.
Premii: Clipe de fericire deplina, persoane Speciale alaturi de care vei trai momente inedite. Si cel mai pretios premiu va fi sa stii ca filmul tau are momente care ar putea crea un generic si ca firul lui este continuat de urmasii tai.
Genericul: Ceea ce-am devenit in ochii celorlalti, citatul care ne reprezinta si acel semn distinctiv al caracterului care nu ar permite sa fii o copie in plus.
Final: E ca un fel de punct culminant, pentru ca nu stim nici macar anul sau luna cand se va sfarsi. Si... nu are acel banal final fericit din filme. N-au oamenii atata imaginatie. Viata bate filmul.
Si, nu uitati ca e filmul nostru, unul in care suntem protagonisti. Noi vom distribui rolurile. Noi vom fi proprii stapani.