Buna, dimineata!
Astazi am sa-ti vorbesc ceva ce ai auzit zilnic, ma adresez majoritati elevilor si ma adresez poate chiar. Si mie.
Vorbesc despre teme stiu ca nu suna foarte bine si atragator insa poate felul, cum iti prezint astazi lucrul asta, poate ai sa iti schimbi impresia.
Ce e tema?
Tema este munca individuala, este efort care il depui sa fixezi anumite cunostinte noi sau sa devii performant, foarte bun in ceea ce stii.
Si stiu ca majoritatea dintr voi nu isi fac temele.
Stiu asta din propria experenta. Iar majoritatea vin cu replica: "ca nu am avut timp, ca am fost obosit, ca mia fost cam rau, nu am stiut,, .
NU. Raspunsul cel mai utilizat este: nu am stiut!
Vrei sa stii de ce nu ai stiut, pentru ca nu ai sa stii niciodata sa faci ceva cand nu stii de unde sa incepi!
Daca vrei sa faci mancar o tema buna.
Asculta ce am de spus acum!
*Primul pas:
Trebuie sa vrei, trebuie sa iti aloci jumatate de ora sau o ora sa arati ca poti face ceva bine.
Ea caietul din clasa fa cercetare de subect, pe care sa presupunem ca ai si scris. Dealtfel il ei cam degeaba.
Ea caietul din clasa citeste! Cu raspundere, o pagina, pote, doua!
La matematica nu citesti nici odata ca intr-un roman, citesti scrind si scrind ideile importante, formule noi, exempele sau tot ce crezi ca este bun si relevant pentru lectia respectiva, incerci sa le intelegi cand le scrii si evident sa le memorezi asta e!
Nu ne place sa memoram, numai ca asta e ! Avem memorie asa ca trebuie sa o folosim ca sa avem rezultate uneori.
Dupa ce simnti ca esti stapan pe informatile noi incepi cu cu exerciti rezolvate din manual sau din caiet, te ajuti de ele, incepi sa le faci tu, numai te ajuti de ele acolo unde te inpotmolesti si ultimul pas este sa ei un exercitiu din carte pe care sa il faci singur/ singura.
O sa iti easa cu siguranta daca tia esit ai perseverat.
Bravo, cred ca ai sa urmezi pasi astea, mancar o data ca sa vezi de ce am vorbit despre asta.
Si acum ultima intrebare .
De ce au importante temele!?
Pentru ca viața toata este facuta din teme, chiar daca nu intelegi asta acum.
Am tema sa ma imbrac frumos.
Am tema sa ma comport frumos.
Am tema sa arat bine.
Am tema sa fiu destept.
Am tema sa fac impresie.
Am tema sa o impresionez pe fata ai ea. Ca nu mai pot dupa ea.
Am teme si nu stiu! Si trebiue sa stiu sa le fac. Spor la teme azi!
*Soha - Mil Pasos with Maria Filali & Ozgür Karahan/* fundal muzical*/
*The Drum - The Seige
*Voodoo(Fight THE Power)- The Seige
*"Demons" - The Seige [Explicit]
*Dadju - Jaloux
*Pune si tu una!