ZELİHA ER
- Sosyoloji biliminin ortaya çıkışı ve fikir akımlarından başlanarak sosyolojinin ve toplumuntanımı üzerinde duran ve Geleneksel toplumdan modern topluma geçişteki toplumsaldeğişimler dünyadan ve Türkiye'den örnekler ele alınır. Toplumsal sistem, toplumsal rol,toplumsal statü, toplumsal gelişme, medyanın etkileri, küreselleşmenin toplumsal etkileri ...
Kolumun suratımdan ayrılmasıyla beraber uykuya dalmaktan saliseyle kurtuldum .
dün gece uykumdan feda edip Akıl oyunları filmini izlediğim için derse odaklanma problemi yaşıyorum.
-Ders bitti çıkabilirisiniz.Arka sırada uyuyan kişinin normalde Seher olması lazım iken şimdi benim olmam tuhaftı. Öyle ki dersi anlatan hocayı bile tam olarak görmemiştim.Neyseki bu konu hakkında biraz bilgi sahibiyim. Eşyalarımı kontrol ettikten sonra boşaltmaya başlayan sınıftan çıkmak için bir atak yaptım.Nedensizce yüzünü göremediğim öğretmenimin sesiyle çakılıp kaldım.
-Zeliha ? sesin geldiği tarafa doğru kafamı çevirdim. Beyaz gömleği bütün kaslarını artı dar olması sebebiyle iç organlarını bile belli ediyordu.Bu tür görüntülerden hoşlanmazdım.
Ders anlatırken daha çekici geliyordu.-Yavuz? dedim,şaşkınlık yüz kaslarının geçilmesine sebep olmuştu.
BU Adamı görünce o geceyi hatırlamamak elde değildi.
Aniden gelen bir fikirle burada ne işi olduğunu sorgulamaya başladım.-Dün derste yoktun merak ettim ,bu okula yeni atandım annem artık Amerikada öğretmen olmamı istemiyor, dedi. şaşkınlığımı gizlemeye çalışırken cevap verdim.
Ne hatalı bir tercih...- Anlıyorum ama Oxfordan mezun olup neden burda öğretmen olmak,dedim suratında kocaman gamze varken sinir bozucu şekilde sevimli görünüyordu.Ve bu hoşuma gitmedi.
-Tercih meselesi dedi.Aslına bakarsak burada olması değilde benim öğretmenim olma fikri sinirimi bozuyordu.
-Sana dün kaçırdığın konuyu tekrar anlatabilirim.Senin gibi zeki bir kız için bile zor bir konudur kolay anlaşılmaz.
Bu oldukça güzel bir fikirdi,artık nedense yalnız çalışmak o kadar harika gelmiyordu.
Seher etkisi diye düşündüm.Kafamı hafifçe kaldırmayı sağlayacak bir boyu vardı.-Yok teşekkür ederim dedim.Olanlardan sonra onunla ders çalışmayı kabul etmem biraz yüzsüzlük olurdu.
Arkamı dönüp gidecekken tok sesiyle durdum.-Ama dün dersimiz erken bittiği için farklı bir konu daha anlattım.
İki ayrı konu
Iki zor ayrı konu
bu cümlesi gözlerimin tamamen açılmasını sağladı.-Bunu bilmiyordum dedim. Sesimde kabullenişlik vardı.
Beyaz bayrak çekmiştim.-Pekala sen bana numaranı ver bir yerde çalışalım olur mu?dedi.
Kelimlerini seçerek kullandığı ve en önemlisi bir öğretim görevlisi olduğu için bana pek yanlış gelmemişti.-Tamam deyip telefonumu uzattım.Kendini çaldırıp bana geri verirken fark ettiğim GUCCİ saati gözlerimi parlattı.Zevki hoşuma gitmişti.Onu keserken yakalandığı m için gözlerimi yerle buluşturdum.Artan utanç dalgası ile hemen teşekkür edip ordan uzaklaştım.
Biraz daha normale dönerken adımlarıma hız kattım.
Okuldan çıkar çıkmaz karşıdan gelen kişiyi görünce gülümsedim.Akıl yoksunu ev arkadaşım Seher'in gönderiği video aklıma gelmişti.
-Selam quantum delisi.
Neden bana sitrik asitten daha cazip görünüyordu ki?
Üstelik üzerinde laboratuvar gömleği de yoktu.-Sana da selam metafizik düşmanı, dediğimde gülümsedi .Yeşil tişörtünün biraz bol olması gerektiğini düşünürken konuşmaya başladı.Ne güzel konuşuyordu.
Uf ne oluyor bana be
İyice kafayı yedim.