Abby Verwaat
In de weken hierop ging Rino door met de moorden. Chad en Erik waren er niet meer. Nu maakte Chad mij niet zo veel uit, maar nog was het erg wat er aan de hand was. Eriks begrafenis was kort en krachtig. Veel voetbalvrienden van hem waren er en ze hadden allemaal herinneringen aan Erik.
Blue heeft mij geholpen met trainen in vechttechnieken, zo zodat ik officieel lid van "The Jokers" kan worden. Hij vond het wel verstandig zodat hun mij ook konden beschermen mocht het nodig zijn. Al denk ik dat het belangrijker is dat ze zichzelf beschermen, hun zijn de doelwitten niet ik. Mij bewaart hij voor het laatst.
'Er is weer iemand dood, Abby.' Hoorde ik Gregor vanuit de woonkamer roepen. Ik zette mijn
'Er is weer iemand gedood. Dit keer een jongen van ongeveer 17 jaar, identiteit is nog reeds onbekend. Hij is gevonden aan het eind van het bos naast het Markenhage College, zo volgens de politie. Vermoedelijk ging de jongen daar ook naar school.'
'De jongen is gevonden met diverse steekwonden en met een schotwond in het hoofd. Het gaat zeker om een moord want de wapens lagen niet in een buurt. De jongen zou nog hebben geleefd en naar het ziekenhuis gebracht waar hij een kwartier na aankomst overleed aan zijn verwondingen.'
De nieuwslezer werd tussen het bericht door onderbroken door iemand die naar hem toe kwam gelopen en iets in zijn oor fluisterde. Meer informatie?
'Sorry voor het ongemak. De jongen ging inderdaad naar Markenhage college. Zijn naam is Jeroen de Kort.' Mijn hart stond stil. Jeroen.. De jongen die vanaf dag een achter me stond sinds ik hem leerde kennen.
Gregor zette de televisie weer zachter en ik keek naar hem. Hij wreef over zijn voorhoofd en zuchtte diep. Ik moest hem de stad uit krijgen of hij was de volgende. Ik moet doen wat ik kan om de mensen te redden.
'Gregor ik denk dat je de stad uit moet. Straks komt die moordenaar jou achterna.' Hij draaide zich naar mij om met een frons op zijn gezicht. 'Vier van mijn beste vrienden zijn binnen een maand vermoord. Hij is duidelijk achter de mensen aan waar ik om geef. Ik wil niet dat jou iets overkomt.' Gregor stond op en zuchtte.
'Ik geloof je, maar hoe kan ik jou nou hier achter laten?'
'Ik red me wel. Ik kan ook bij mensen schuilen die ik ken.'
'Je bedoelt de mensen van "The Jokers".' Ik keek naar hem op en knikte. 'Ik weet er alles van Abby, mijn zoon heeft ook in een bende gezeten. Ik wil niet dat jou hetzelfde overkomt als hem.'
'Het komt wel goed met mij Gregor, denk aan jezelf.'
'Ik denk aan jou, meisje.'
'Maar mevrouw wij doen helemaal niks!' Riep Nigel door de klas heen. Na de begrafenis van Jeroen was Nigel niet zichzelf. Hij was bot en af en toe erg onaardig tegen mensen, zo ook in onze groep. Ik denk an de hele groep dat hij en Leon het het zwaarste oppakken.
JE LEEST
Glad en Berucht - The Jokers Serie Deel 1
RomanceAbigail Verwaat wordt haar hele leventje al achtervolgd door de gevolgen van de baan van haar ouders. Nu hun laatste project de beruchte bendeleider Ace MacDillen blijkt te zijn, wordt haar nieuwsgierigheid haar te veel. Maar zal Abby de wereld van...