Abby Verwaat
Vrijwel meteen nadat Rino uit het appartement was vertrokken ben ik naar de bende toegestapt om hun te vertellen over de ontvoering. Natuurlijk werd ik daar niet serieus genomen door hun. Ze lachten me nog net niet uit. Alsof ik het allemaal verzon.
Als Rino voor je staat en dreigt om je leven een hel te maken dan verzin je zoiets toch niet?
Een week verder heb ik niks gehoord over Ace. De bende is schijnbaar gewend om zo lang niets van Ace te horen.
Ik miste hem zo erg. Ik had een paar maanden terug nooit kunnen beseffen dat ik in zo'n wereld terecht zou kunnen komen en dat ik hem niet achter me kon laten. Die jongen heeft mij zo om zijn vinger gewikkeld en kan met mij doen wat hij wilt.
'Abby, we moeten gaan. Haar ouders wachten op je.' Ik keek om van het raam naar Gregor die klaar stond in een net pak. 'Ik wacht beneden op je.'
Ik heb al een week lang nachtmerries gehad over deze dag. De dag dat ik mijn beste vriendin moest begraven.
Rino maakte geen grap toen hij vertelde dat hij mijn leven een regelrechte hel zou maken, maar daarbij hield hij geen rekening met de levens die nog meer achter bleven. De ouders en broer van Daphne waren ontroostbaar toen ik hun voor het laatst zag op de avond dat Daphne dood werd gevonden in haar kamer.
Hij liet het eruit zien als een zelfmoord, een brief en alles achter latend. Maar ik wist beter, Daphne zou nooit geen zelfmoord plegen. En ze zou nooit een afscheidsbrief achter laten.
Zijn wraak is begonnen, met een klap.
Zuchtend draaide ik me naar de spiegel in de kamer van Daphne en bekeek mezelf. Ik zag er niet uit. Je kon zien dat ik me de afgelopen week niet verzorgd heb. Mijn wallen stonden tot aan mijn wangen, mijn haren waren niet gewassen en ik geloof dat als ik mijn mond open trek dat er een vlieg uit komt door de geur.
Ik pakte het favoriete geurtje van Daphne van haar plankje vol parfum en keek naar het flesje, bijna op. Zoals gewoonlijk. Christina Aguilera by night, was haar favoriete geurtje al sinds haar dertiende. Iedereen herkende haar aan deze geur.
Ik sprayde wat van haar geur op het vestje wat ik uit haar kast had gehaald en rook aan het vestje voor ik hem aantrok. Zo heb ik haar toch een beetje bij me.
Eenmaal beneden gekomen stonden er veel mensen buiten. Gregor stond te praten met een oude vriend van hem die ik eerder bij ons over de vloer heb zien komen. De ouders van Daphne en haar broertje stonden met een groep van hun familie leden te praten, Erik stond niet ver van hun vandaan.
Erik en Daphne waren voor haar dood dan wel uit elkaar, maar hij hield toch van haar. Dat was ook niet moeilijk als je al vrienden bent sinds de basisschool, in hun geval sinds de luiers.
JE LEEST
Glad en Berucht - The Jokers Serie Deel 1
RomanceAbigail Verwaat wordt haar hele leventje al achtervolgd door de gevolgen van de baan van haar ouders. Nu hun laatste project de beruchte bendeleider Ace MacDillen blijkt te zijn, wordt haar nieuwsgierigheid haar te veel. Maar zal Abby de wereld van...