Hoofdstuk 2

200 10 0
                                    


Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Abby Verwaat

Nadat ik zo voor schut heb gestaan en een tijdje in mijn kledingkast te hebben gerommeld had ik de perfecte outfit gevonden voor vanavond! Een donkerblauw jurkje dat tot het midden van mijn bovenbenen kwam. Het jurkje paste perfect als een tweede huid.

'En waar denk jij heen te gaan in die outfit?' Ik draaide geschrokken om en zag mijn moeder in de deuropening staan met een afkeurende blik in haar ogen.

'MAM! Klop voortaan even!' Schreeuwde ik een trui naar haar toe gooiend.

'Jongedame wat heb je aan?' Ze trok een wenkbrauw vragend op terwijl ze de trui ving.

'Het is maar een jurk hoor mama.'

'Het is ongepast!' Serieus? Ongepast? Haar eigen borsten vielen zowat uit haar jurk. 'Trek het uit! Je ziet eruit als een hoer.'

'Nou jou borsten vallen bijna uit jouw jurk' Daar had ik haar tuk. Ze haalde een hand over haar voorhoofd. 'Moest je van papa beginnen met de strenge moeder act?'

'Is het zo duidelijk? Hij was echt boos dat ik je zo naar beneden heb laten gaan.'

'Je bent al een fantastische moeder uit jezelf.' Ze glimlachte naar me en keek naar de zakken die naast mijn kast stonden.

'Heb je al je kleren weggegooid?' Ik liep langs haar en gaf haar nog een kus op haar wang.

'Ze waren oud en grotendeels versleten. Ik heb die trui,' ik wees naar de trui in haar handen, 'nu al 4 jaar.. Dat is echt oud en je weet dat ik nooit iets weg gooi.'

'Daarom vindt ik het ook vreemd dat je het weggooit, maar ja er komt voor alles een tijd. Wees alsjeblieft wel op tijd thuis voor je vader helemaal flipt.'

'Ik ben op tijd thuis, geen zorgen.' Ik blies haar nog een kus en vertrok de deur uit, mijn vader gelukkig vermijdend.


Het duurde niet zo lang voor ik voor de club stond waar Daphne me naar toe had gestuurd. Ik keek naar het grote Neon bord waarvan er drie letters al gestopt waren met branden. "The Jokers". Als ik had geweten dat we hierheen gingen, had ik nooit ja gezegd. "The Jokers" heeft een slechte reputatie om de vele moorden en schietpartijen die er worden gepleegd. Hij blijkt van de bende "The Jokers" te zijn, de meest gevaarlijke bende van Venlo en de rest van Nederland. Maar ik kan nu niet een watje zijn, ik wil plezier hebben en wie weet zie ik hier wel een knappe jongen.

Ik liep de club binnen en keek rond naar de vele mensen die aan het dansen waren, wat meisjes die zich nog erger als een slet gekleed hadden waren aan het dansen met jongens die denk ik wel lid waren van "The Jokers", daar gaan meerdere geruchten over tenminste. Ik geloof nooit echt geruchten, maar in zo'n situatie, hoe kan je het me kwalijk nemen?

Glad en Berucht - The Jokers Serie Deel 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu