Hoofdstuk 8

171 5 0
                                    


Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Abby Verwaat

'Abby, je komt te laat voor school!' Ik kreunde om de stem van Gregor. Ik sliep net een week bij hem en werd nu al gek van hem. Hij was niet meer zo onaardig, nu was hij te aardig. Gregor en zijn overleden vrouw hebben nooit kinderen gehad aangezien hij onvruchtbaar was, maar al die aandacht geeft hij mij nu.

De afgelopen week is vrij snel gegaan. Ik had ontbijt met Gregor, ging naar school, had bandrepetitie met Nigel, Elisa, Leon en Jeroen, had diner met Gregor en maakte mijn huiswerk. Ik had niks gehoord van Ace, hij was erg druk met het terug krijgen van Annie.

Annie was nog steeds vermist, de rest van de bende wilde nog steeds niet vertellen wie haar had ontvoerd. Ze gaven mij ook geen reden waarom niet. Ik merkte wel dat Elisa er heel veel moeite mee had om het voor mij te verbergen. Ze meed het onderwerp heel erg en was anders heel erg stil.

'Kom op meisje.' Ik keek naar de deuropening waar Gregor stond en zuchtte.

'Oké, oké. Ik kom al.' Gregor vertrok en ik sloeg de dekens van me af. Tijd voor een nieuwe dag.

Aan het einde van de schooldag besloten Daphne en ik om nog even naar het park naast de school te gaan. We hebben elkaar al een tijdje niet echt meer gesproken, tenminste niet zoals beste vriendinnen echt met elkaar praten. Ik miste mijn beste vriendin. Maar zoals gewoonlijk leek het gewoon alsof er nooit iets is gebeurd en we elke dag met elkaar praatten.

'Hoe is het met jou? Ik heb je niet meer gesproken sinds de KUL.' Vroeg ik aan haar toen we eenmaal een bankje hadden gevonden. Het park zat vol met ouders en kleine kinderen die aan het spelen waren. Het was vandaag wel erg druk, waarschijnlijk door het mooie heldere weer. Dat zie je niet heel vaak rond deze koude tijden van het jaar.

'Het gaat wel. Je kent mijn ouders, nog steeds ruzie. Ik word er een beetje onpasselijk van om ze zo te zien. Allemaal sinds Ashley uit huis is geplaatst.' Ashley is de jongere broer van Daphne die net een paar weken uit huis is geplaatst. De jongen heeft een zware vorm van autisme ontwikkelt en toen hun ouders meer werkten dan thuis waren, werd het Daphne op een gegeven moment te veel om ook voor Ashley te zorgen.

De familie van Daphne was nooit echt close geweest met hun. De familie van haar moeders kant hebben haar moeder "uit de familie gezet" toen ze zwanger raakte van Daphne op haar zeventiende.

Haar vader was in die tijd de baas van haar moeder en hij werd meteen ontslagen van zijn werk toen het hoofdbestuur ervan hoorde. Zijn familie heeft sindsdien ook geen contact meer met hem.

De enige keer dat Daphne iets van haar familie heeft gehoord was toen ze contact opnam met haar tante toen ze ruzie had gehad met Ashley. Ashley zocht heel veel aandacht bij zijn oudere zus, maar Daphne knapte. Ashley was na de ruzie van huis weggelopen en Daphne kon haar ouders niet bereiken. Ik hielp zelf wel mee met zoeken, maar twee meisjes die opzoek zijn naar een autistisch jongentje is knap lastig.

Glad en Berucht - The Jokers Serie Deel 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu