" Hyun Ji " panggil Taehyung
" Hm? "
" Kau kena ingat. Jangan sebab kau dah pergi program ni kau ingat kau boleh kurus macam tu je "
Aku mengerutkan dahi aku. " Ape maksud kau? "
" Ye la. Dah masuk program tu, tak semestinya kau boleh makan ape ape je yang kau nak lepas ni "
Aku terdiam seketika. Sambil itu, aku cuba menghayati kata-kata yang terkeluar daripada mulut Taehyung.
" Kejap! Jangan cakap aku dah tak boleh makan pau dah lepasni! "
" Yep! Itu lah yang aku maksudkan! Kau tak boleh makan pau, kek, ramen, bulgogi, tteok- "
" ANDWAEEEEE!!!!!!!!!!!!!!! "
● ● ●
Setelah aku tiba di rumah, aku menekan kata kunci yang ada di tepi pintu aku. Niatku untuk masuk ke dalam rumah terbatal apabila Taehyung memanggil aku.
" Hyun Ji! Jangan wktu aku takde, kau makan sakan eh! Ingat tu! "
Tsk. Dia ni macam tau tau je. Ala biar lah! Perut aku! Lagi pun, kalau aku makan sakan sekali pun, dia bukan tau.
" Ye la "
" K wey raklu "
" Hm bye "
Aku masuk ke dalam rumahku dan melihat ruang tamuku tiada sesiapa.
" Kite dah balik!! "
Launganku tidak disambut.
" Kite dah balik!!!! "
Sekali lagi, launganku tidak disambut oleh sesiapa. Aku segera mengeluarkan telefon bimbitku untuk menelefon ibu bapaku.
Bukan manja, tapi selalunya kalau mereka keluar atau lebih tepat keluar makan, mereka akan ajak aku. Terutama sekali hari cuti.
" Yeobseyo? " kedengaran suara ibuku di corong telefon.
" EOMMA! "
" Adoi pekak la telinga aku wahai anak! Ha kenapa? " tanya ibuku
" EOMMA DENGAN APPA PERGI MANA "
" Oh kami dah nak sampai, ala baru keluar kejap, takkan dah rindu "
" Eomma tak jawab soalan kite lagi! "
" Bang! Lembu depan tu bang!! "
Ibuku meletakkan telefonnya.
Cilaka.
Beberapa minit kemudian, kelihatan kereta BMW Hitam tiba di hadapan rumahku.
" Dah balik " aku segera bangun dari sofa dan membuka pintu.
" Eh sayang Eomma dah balik. Lama tunggu ke ? "
" Eh takde la. Baru je sampai. " kataku sambil menyilang tanganku.
" Okay la Eomma penat. Nak rehat. Chaw " kata ibuku sambil berjalan ke arah biliknya.
" Eh not too fast mom " aku menarik lengan ibuku sebelum dia sempat naik ke tangga.
" Kite nak tanya eomma dengan appa ni "
" Ha nak tanya ape? " tanya ayah aku yang daripada tadi senyap.
" Tadi eomma dengan appa pergi mane?! Kenapa kite balik balik takde orang?! " tanyaku dengan nada tak puas hati.
" Eh Hyun Ji! Eomma lupa lah! Eomma ade fail kerja yang nak kena siapkan dekat pejabat Eomma "
" Ahh takde takde. Kejap lagi boleh pergi. Pejabat Eomma dekat tingkat atas je. "
" Tapi kerja tu penting sayang! Kalau Eomma tak siapkan harini! Eomma kena pecat on the spot!! "
" JAWAB DULU SOALAN KITA BARU BOLEH PERGI "
" Okay la okay! Tadi kami pergi makan dekat pekan bawah! Ha puas? Sekarang boleh eomma pergi pejabat eomma? "
" Pergi makan?! Pekan bawah?! EOMMA!! APPA!! ITUKAN TEMPAT MAKAN FEVERET KITE! KENAPA TAK AJAK! " marah aku
" Eomma dengan Appa diarahkan supaya tak bagi kamu makan dekat situ "
" Sape pulak bagi arahan ni?! Polla thai ?! DSV ?! Pewdiepie ?! PPAP ?! SAPE HAH SAPE " ni kalau aku dapat orang yang bagi arahan ni, memang aku cincang cincang dia. Suka hati je tak bagi aku makan!
" Taehyung " balas ayahku sepatah
Okay tak jadi cincang ._. Gile kau nak cincang cru- ehem kawan sendiri.
" Dia memang nak kena! Sampai mak bapak aku dia bgtau! Ini boleh menyeksa zahir dan batin! "
" Ala betullah ape tindakan Taehyung tu. Dia buat untuk kebaikan kamu. Bukan menyeksa kamu. " kata ayahku dan membaca surat khabar. Entah dari mana surat khabar tu datang pn tak tau la.
" Dah! Boleh Eomma ke pejabat Eomma sekarang ? "
" Hm "
" Ey budak bertuah ni. Sabo je la. " bebel ibuku bersendirian sambil berjalan ke tangga untuk ke pejabatnya yang dibuat khas dirumahnya.
● ● ●
KETINGGGG
Taenuk ♡
Dah makan ?Ynchi
Sebok ahTaenuk ♡
Laa ni kenapa marah pulak niYnchi
Sampai mak ayah aku kau bgtau eh!Taenuk ♡
Ade sebab aku bagitau mak ayah kau.
Aku ni dah kenal kau lama dah Buntat. Kau ni kalau bab makan memang tak boleh dipercayai.Ynchi
Hm ape-ii je la. Malas nak gaduh.
Esok teman aku lagi tak?Taenuk ♡
Nak ke ?Nak la budush
Ynchi
Ikut kau ah
Taenuk ♡
Tak kotAlaaaa
Ynchi
OkayBalik sorang la nampak gayanya.
Kejap! Ape akan jadi kalau aku ponteng sehari? Tak menjadi kesalahan kan?
KETINGGG
Taenuk ♡
Jangan tak datang pulak eh esok ;)Sial =)
Hyee!! Maaf le yini chapter banyak pendek dan banyak mengarut. Mengarut itu sudah menjadi kebiasaan HOHOHO. Update seterusnya.. Hmm malam ni? Ataupun esok? Ke lusa? Ke minggu depan? Ke- Eh korang dah dengan Pied Piper by BTS? Pergh Rapmon punya rap memang sangat deep. BTS sangat memahami Army :')
Faz
YOU ARE READING
Macam Buntat ?! <> KTH <>
Fanfiction" Apsal aku tgk kau ni macam makin hari makin gemok ni ? " " Asalkan lemak tepu aku tak himpit badan kau sudah la . " Cover made by : @Syifvas Start : 16 September 2017 (2000) End : 21 November 2017 (1030)