Kedengaran bunyi alarm mengejutkan diriku daripada tidur. Dengan malas, aku bangun untuk menutup bunyi alarm tersebut.
Jam menunjukkan 11 pagi. Dan aku perlu jumpa dengan Bangtan pukul 12.
Aku segera membersihkan diri dan membuat rutin harian. Sebelum makan, aku sempat mengambil pil kurus dan makan dua biji.
" Hyun Ji " ibuku memanggil.
" Ye? "
" Kamu ade nak pergi mana-mana ke lepas ni? "
" Kite nak jumpa kawan dekat cafe menal. Kenapa? " tanyaku sambil mengunyah makanan yang ibuku sediakan
" Em.. Kamu balik awal boleh? "
Aku mengerutkan dahiku. " Ade tetamu nak datang ke Eomma? "
Ibuku menggeleng. " Kamu balik je awal. Nanti kamu akan tau "
Aku hanya mengangguk dan sambung makan yang tertangguh tadi.
Tepat pada pukul 11:50, aku menunggang motosikalnya ke cafe untuk berjumpa dengan Bangtan seperti yang dijanjikan. Aku agak tertanya-tanya, " kenapa diorang tibe-ii nak jumpa aku? "
Lampu isyarat menunjukkan warna kuning. Pada mulanya, aku ingin memecut laju, tapi, bila aku sampai, dah merah. Jadi, aku batalkan saja niat tu.
Aku melihat ke arah kiri dan kananku. Terlihat di sebelah kananku, sebuah kereta, yang dalamnya merupakan dua orang pasangan. Lelaki itu sedang membetulkan tali pinggang keledar perempuan tersebut.
" Haih.. Bile la aku akan jadi macam tu " kataku perlahan.
Entah kenapa, lelaki itu mengingatkan aku pada
Baek.
Aku rindu dia. Sudah genap satu hari dia tinggalkan aku. Tapi aku sudah rindukan dia.
" Hyun Ji, kalau kamu betul-betul rindukan dia, lawatlah dia. Mesti dia pun rindu kamu " kata-kata ibuku terngiang-ii di kepala.
Kalau aku lawat Baek kejap, tak jadi salah kan?
●
●
●
●
●
Aku menutup enjin motosikalku. Topi keledar yang aku pakai, aku tanggalkan. Aku menuju ke arah kubur Baekhyun dengan perasaan yang bercampur baur.
Setelah aku berjaya jumpa kubur Baekhyun, aku duduk di sisinya.
" Baek.. Sehari dah kau tinggalkan aku "
" Walaupun sehari, tapi aku dah rindukan kau. Kau rindu aku tak? "
Bodohnya aku. Kenapa aku tanya sedangkan dia memang takkan jawab aku.
" Aku harap, kau pun ade perasaan macam tu dekat aku. Oh Baek! Aku minta maaf la sebab aku tak bawak ape-ii untuk kau. Aku tak sempat. Tapi, jangan risau! Esok aku akan lawat kau lagi. Dan aku akan bawak sesuatu untuk kau! "
" eoneu nal darege
gilgogin pyeonjireul sseosseo " bunyi telefonku membuatkan aku terkejut. Tanpa melihat siapa yang telefon, aku segera menekan butang hijau untuk menjawab panggilan tersebut." Yeobseyo? "
" Yeobseyo ~ Hyun Ji ah ~ " suara lembut di corong telefon membuatkan aku tau yang itu Jimin
" Nae Jimin? "
" Kau kat mana? Kiteorang dah sampai ni "
" Aku dekat kubur. Sekejap lagi aku sampai "
YOU ARE READING
Macam Buntat ?! <> KTH <>
Fanfic" Apsal aku tgk kau ni macam makin hari makin gemok ni ? " " Asalkan lemak tepu aku tak himpit badan kau sudah la . " Cover made by : @Syifvas Start : 16 September 2017 (2000) End : 21 November 2017 (1030)