<> Special <>

227 25 60
                                    

Request by : park_jimin65 💕
Boleh dengar lagu kat atas ya? :)

Keesokannya, Taehyung dan Baekhyun baru sahaja selesai melawat kubur Hyun Ji. Mereka bangun daripada duduk mereka dan berlalu pergi.

" Baek " Baekhyun memandang ke arah Taehyung yang tiba tiba memanggilnya.

" Ye? "

" Aku rasa menyesallah dengan perbuatan aku dekat Hyun Ji. Semalam aku tak dapat tidur, sebab rasa macam- ish tak tau la nak cakap macam mana. Tapi, tak tenang tau. " kata Taehyung sambil menepuk-nepuk dadanya.

" Tae, Hyun Ji dah maafkan kau. Jangan risau, dia takkan jadi Ju On pastu gigit leher kau waktu malam "

Taehyung mengetuk kepala Baekhyun. Baekhyun mengaduh kesakitan.

" Wey, itu memang sakit " kata Baekhyun sambil menggosok-gosok kepalanya.

" Haa tu lah.. Cakap lagi bende merepek. Aku bukannya takut dia jadi Ju On ke Cik Po ke ape ke. Tak. Tapi aku rasa macam aku kena buat sesuatu untuk kematian Hyun Ji "

Baekhyun memandang muka Taehyung serius. " Ape kau nak buat? "

" Aku akan balas dendam untuk orang yang buat Hyun Ji mati " kata Taehyung sambil mengenggam penumbuk di tangannya.

" Bukan kau ke? "

Taehyung memandang muka Baekhyun dengan eskpresi tajam. " Ok ok alahai gurau pun tak boleh "

" Aku tahu lah aku yang suruh dia kurus, tapi aku nak dia buat senaman. Bukannya makan pil tu. Aku sendiri pun tak tahu yang dia makan pil tu "

" Sekejap " Baekhyun memegang bahu Taehyung

" Bukan kau tahu ke? "

Taehyung mengerutkan dahinya. " Manalah aku tau. Kalau aku tau, lama dah aku ambik pil tu dari dia. Kau ingat aku akan benarkan ke kalau dia makan segala pil pil tu? Tambah-tambah lagi bila dapat dekat tempat asing dan bukannya hospital ataupun klinik. "

" Habis yang aku gelakkan dia bagai nak mati tu, kau ingat aku gelak pasal ape? "

Taehyung memandang wajah Baekhyun dengan mata membulat. " Kau gelak sebab dia ambil pil ke?! Kau tau dia ambil pil tu?! Apsal tak bagitau aku!! " Taehyung menggoncang-goncang bahu baekhyun kuat.

" Aku ingatkan sebab tu lah kau marah dekat aku. Rupanya-  --sekejap, habistu kau marah dekat aku pasal apa? "

" Aku fikir kau gelakkan Hyun Ji sebab dia masuk program kurus seminggu "

" Pfft "

" Ha kau gelak lah. Kalau Hyun Ji tau ni-  --aku tak tau eh kalau esok keluar berita kau mati dalam bilik air "

" Alaaa Tae. Jangan cakap macam tu. Aku main main je. Eii kau ni. Takut pulak aku nak pergi bilik air. Kalau macam tu, aku tidur dorm kau je lah harini. " kata Baekhyun memegang lengan Taehyung.

" Eh, kalau tak bilik air rumah kau. Boleh jadi Hyun Ji cari kau dalam bilik air aku "

" Tae!! "

Taehyung tersengih. " Oklah gurau je. Jom ikut aku sekejap "

" Pergi mana? "

" Langsaikan dendam aku " Taehyung berjalan ke kereta Baekhyun dengan mengenggam penumbuk.

" Eh eh! Tunggulah! Kunci kereta ada dekat aku!! " Baekhyun berlari mengejar Taehyung yang sudah jauh jalan ke hadapan.

♡ ♡ ♡

Macam Buntat ?! &lt;&gt; KTH &lt;&gt;Where stories live. Discover now