<> 0 <>

178 23 66
                                    

Waktu baca, boleh buka lagu kat atas ya? :)


Kelihatan kereta BMW hitam milik Doktor Hyunwon parkir di hadapan cafe H. Doktor Hyunwon sedang menunggu kehadiran mereka.

Mereka masuk ke dalam cafe dan mencari kelibat Doktor Hyunwon. Doktor Hyunwon melambai-lambai tangannya ke arah mereka.

Ji Hee dan ahli bangtan mengambil tempat dan menunggu Doktor Hyunwon untuk bercakap.

" Ada apa doc nak jumpa kami? "

" Saya nak bagitahu kamu, sebab pemergian Hyun Ji. "

Mereka menunjuk minat. Mereka juga tidak tahu kenapa dan bagaimana Hyun Ji boleh pergi secepat ini.

" Hyun Ji menghidapi kanser usus tahap 4 "

Mereka tersandar akibat terkejut dengan kenyataan yang diberi oleh Doktor Hyunwon. " K-kanser usus? "

Doktor Hyunwon mengangguk. " Disebabkan ini " lantas Doktor Hyunwon mengeluarkan pil kurus daripada tempat Seulgi dan menunjukkannya kepada mereka.

" P-pil tu " Jin yang seperti tidak percaya melihat pil itu, menunjukkan reaksi terkejut.

" Hyung tahu ke pasal tu? "

" Hyung ada nampak Hyun Ji makan pil tu waktu rehat! Bile hyung tanya, dia kata itu ubat sakit tekak "

" Kenapa hyung tak check? " tanya Jungkook

" Hyung percaya je cakap dia? " kalini Jhope bertanya

" Hyung tak nampak ke tulisan yang besar tu?  Terang-terang dia tulis pil kurus. Takkan tak nam- " belum sempat Jimin menghabiskan ayatnya, Jin memarahi mereka

" Manalah aku tahu! Hyun Ji pun makan pil tu sorok-sorok! Takkan aku nak raba dia! Kalau korang pun, korang akan percaya kan kalau dia cakap itu ubat sakit tekak! Dah lah warna oren! "

Mereka terdiam. Doktor Hyunwon menenangkan mereka. " Bertenang bertenang. Tak ada salah sesiapa pun. Benda dah jadi kan? "

" Pil ni, pil yang sangat berbahaya dan mampu meragut nyawa manusia. Ramai dah orang terkena dengan taktik ni. Saya pun dah banyak sangat jumpa kes kanser usus ni. Bile saya tanya mereka, semua bagi jawapan yang sama. " makan pil kurus " "

Mereka mengangguk. " Em Doc, kami nak tanya, macam mana Baekhyun boleh hidup. Siapa doktor sebenarnya? Kami selalu nampak doktor dengan dia kebelakangan ni? "

Tiba-tiba Baekhyun muncul dari belakang mereka. " dia abang aku "

" Sebenarnya, Baekhyun tak mati pun.  Sebab orang yang langgar dia sempat bawa dia ke hospital sebelum darah dia banyak mengalir. Kebetulan pula, saya yang rawat dia. Jadi saya cuba selamatkan dia. Dan akhirnya, saya berjaya "

" Habis, dia tinggal rumah doc la? Kenapa kami tak pernah nampak pun? Takkan dia tak pernah keluar rumah? " tanya Rapmon

Baekhyun menggeleng. " Tak. Aku duduk di New Zealand. "

" Tapi kenapa "

" Untuk tenangkan diri aku. Kalau aku duduk kat sini, macam yang kau cakap la. Takkan aku tak keluar rumah kan? "

" Tak, bukan tu maksud aku. Maksud aku, kenapa kau buat semua ni? Kau tau tak yang Hyun Ji cukup terseksa sebab pemergian kau?  Setiap hari dia cuba curi masa untuk lawat ' kubur ' kau. Tak cukup lagi dia dah terseksa dengan semua cacian. Kau pulak buat dia macam ni? " tanya Rapmon dengan nada tak puas hati

" A-aku pun tak tahu kenapa aku buat macam tu. Aku bodoh sangat sebab buat keputusan macam tu "

Taehyung yang daripada tadi senyap, akhirnya tak dapat menahan amarahnya, lalu dia mengetuk meja dan berlalu dari situ.

Macam Buntat ?! &lt;&gt; KTH &lt;&gt;Where stories live. Discover now