Bab 18

136 6 13
                                    

"Adui lupa pulak nak tanya menu apa nak makan masa lunch nanti," ujar Zaara sambil menepuk dahi dia.

Tu lah asyik cari gaduh dengan orang. Dulu, Tengku Aiman. Sekarang ni pulak Tengku Farhan. Hm. Rindu nya nak gaduh dengan Tengku Aiman. Tetiba je kau ni Zaara.

"Huh. Takkan aku kena pusing balik nak cari dia kot?"

"Ah malas!" Tambah Zaara lagi.

Zaara melangkah keluar dari dapur dengan hati yang sebal.

Zaara mencari kelibat Tengku Farhan di ruang tamu.

Hm. Tak ada.

Keluar pergi ke halaman rumah.

Hm. Pun takda jugak.

Zaara pergi kat kolam renang di sebelah rumah.

Pun takda.

"Mana pulak mamat ni. Aku baru je masuk dapur tadi. Takkan dah hilang," ujar Zaara perlahan.

"Ehem, cari saya ke tuu?" Bunyi satu suara garau dari belakang.

"Opocot mak kau goreng kuali terbang lauk tak siap," Melatah Zaara dibuatnya. Hey. Ni first time Zaara melatah tau. Selama ni tak pernah pun dia nak melatah. Dah buang tebiat agaknya Zaara ni.

"Amboi. Panjangnya awak melatah. Macam lagu rap pun ada," ujarnya sambil ketawa.

Zaara diam. Malas nak respon.

"Ehem," Tengku Farhan berdehem seketika.

"Awak cari saya eh tadi?" Sambungnya kembali.

"Eh taklah. Mana ada. Saya tak cari awak pun," ujar Zaara.

"Oh tak cari saya? Saya salah dengar ke ni? Ok lah kalau macam tu. Saya pergi dulu lah kalau takde apa-apa," ujar Tengku Farhan lalu berpusing untuk ke halaman rumah.

"Err," Zaara berbunyi.

Satu.

Dua.

Tiga.

Tengku Farhan mengira di dalam hatinya. Serentak dengan nombor 3, suara Zaara berbunyi dari arah belakang,

"Err. Tengku Farhan.."

Tengku Farhan tidak berpaling.

"Awak. Awak tak dengar ke saya panggil awak?"

"Do you forget about what I've told you this morning? Saya rasa baru 15 minit kejadian tadi," ujar Tengku Farhan tanpa menoleh.

"Ooh," keluh Zaara.

"Paan,"

"Okay, good," segera kepalanya serta badannya berpusing ke arah Zaara.

"Okay dear. Awak nak apa cari saya?" Tanya Tengku Farhan.

"Farhan. Err. Tengku Farhan. Ehh silap, Paan. Err saya nak tanya ni.."

"Yes dear. I'm waiting," ujarnya.

"Tak payah nak dear-dear sangat lah! Geli saya dengar tau tak?!" Amboi Zaara. Berani dia menyinga dengan anak boss dia.

"Why geli dear? Hahaha. Selalunya, gadis-gadis kat Malaysia ni mudah cair tau kalau panggil diorang dengan perkataan manis,"

"Eeh. Tu gadis Malaysia. Saya gadis lain,"

"Apa-apa je lah dear, nanti awak jatuh hati dengan saya baru tau,"

"Eee jangan nak perasan boleh tak?" Ujar Zaara.

"Hahaha. Okay-okay. Ni kenapa seru nama saya tadi ni. Nak apa?"

"Ooh lupa pulak. Ni. Nanti lunch paan nak makan apa?"

It's you, only you!Where stories live. Discover now