Bab 20

151 7 3
                                    

"Eh! Ni Nisya kan?" Tanya Syah yang terserempak dengan wanita yang diminatinya dalam diam itu.

Nisya mendongak perlahan, dan tersenyum ke arah syah, sambil membalas pertanyaan Syah tadi. "Ha'ah Nisya. Awk Syah kan? Awk buat apa kat sini eh?"

"Oh. Saya tengah tunggu si-Aiman tu. Janji nak jumpa kat sini pukul 1. Tapi sampai sekarang batang hidung dia pun tak muncul-muncul lagi." Bebel Syah.

'Aiman' desis hati Nisya.
"Hm kejap lagi dia datang lah tu, jemputlah duduk dulu, panggil lah waiter, order makanan awk," ujar Nisya.

'Alang-alang dia dah ajak kan... apa lagi," desis hati Syah sambil tersengih di dalam hati.

"Oh takpe ke ni? Pakwe tak marah ke kita duduk berdua," tanya Syah. Sengaja ingin mencucuk jarum.

Nisya terdiam seketika dan menjawab, "Haha, takde pakwe-lah, jangan risau,"
'cuma suka kat seseorang yang tak pernah nak nampak kita,' sambungnya tanpa dia sendiri sedari.

"Apa awk cakap?"

"Eh. Haha mengelamun pulak. Saya cakap yg sy takde pakwe lah. Jangan risau,"

"Bukan yang tu, ayat yang satu lagi,"

"Yang mana? Saya pun tak ingat ni.."

Datang seorang waiter ke meja mereka berdua sambil membawa menu. Setelah siap menjalankan tugas dia untuk menghantar menu, waiter itu mem-blahkan diri dia. (Ayat apa ni?)

"Hahaha. Nevermind. Awk nk order apa-apa tak? Saya belanja?" Ujar Syah sambil membelek ke arah menu yang berada di tangannya.

"Betul ke awak nak belanja?"

"Eh betul lah. Saya tak pernah tipu perempuan cantik macam awak ni," jawab Syah.

"Merepek lah awak ni. Macam stok buaya darat pun ada. Em. Lain kali lah awak belanja saya eh?"

"Kenapa pulak lain kali, bukan senang tau kita nak terserempak macam ni?"

"Takpe awak mkn je la. Saya teman awak makan. Tapi kalau Aiman dah datang nanti saya balik lah,"

"Betul ni? Taknak?"

"Yes, mr Syah," ujarnya sambil tersenyum.

'Jangan lah si Aiman tu tiba-tiba munculkan diri pulak kat sini, bukan senang aku nak jumpa si pujaan hati ku,' Mohonnya di dalam hati.

****

"Zaara!"

"Ooo Zaara!" Laung Tengku Aiman dari arah ruang tamu.

Zaara berjalan seperti biasa ke arah Tengku Aiman sambil membuat muka toya.

"Yes boss, what do you want from me?" Ujar Zaara dengan nada malas.

"Fuyoo. Sejak adik aku balik sini, kau dah pandai speaking sepakung bagai, kau melayu kan? Haa cakap melayu,"

"Boss ni, bila masa otak nak berkembang kalau berfikiran sempit macam tu? Saya speaking ni sbb nanti, saya kan nak belajar overseas. Mesti lah kena berlatih awal-awal. Uu tak sabarnya,"

"Amboi ewah-ewah, kau kutuk aku depan aku?"

"Ya lah boss. Nanti kalau kutuk belakang kan saya dapat dosa mengumpat pulak, sebab tu saya kutuk boss depan-depan,"

"Banyak lah kau. Kau kutuk aku depan-depan macam ni ingat tak dapat dosa ke?"

"Zzz. Whatever boss. Tadi kenapa melalak panggil nama saya? Macam lah kita duduk kat dalam hutan," tanya Zaara.

"Hah lupa pulak aku. Ni aku nak ajak kau keluar jap. Jom ikut aku?" Ajak Tengku Aiman.

"Keluar?"

It's you, only you!Where stories live. Discover now