09 ; CLASS

1.2K 110 18
                                    

Kim Seokjin POV

"Err... Puan Pengetua-"

....

"-boleh berikan saya sedikit masa untuk berfikir?"

Haish budak ni nak fikir apa lagi?

Nilah kerja sambilan paling tergempak boleh aku carikan untuk dia.

Lagipun semua kerja dia tak boleh buat, nak kerja kafe memang tak lah sebab dia tak minat. Restoran? Jadi pelayan, asyik tergelincir. Jadi tukang goreng, hangus. Masak maggi untuk aku pun 20 minit jadinya.

Bakat dia bidang muzik je haih Sojin~ Sojin~

"Hmm yelah. Tiba-tiba je kan saya minta tolong kamu pada hari pertama kamu?"

"Hehhheheh jwisonghabnida~" Sojin menggaru kepalanya yang obviously tak gatal.

"Gwaenchanha..." Puan Do membetulkan cermin matanya dan memandang ke arah Seonho yang setia berdiri di belakang kami.

"Yoo Seonho? Kamu kelas-"

"Oh saya kelas 2, Puan Pengetua!" Seonho tabik hormat tiba-tiba.

Puan Pengetua tersenyum, yeah Puan Do yang aku kenal memang sporting orangnya.

"Kelas 2? Hm jadi kamu sekelas dengan Sojin lah. Boleh kamu bawakan dia ke kelas dan pusing-pusing sekolah nanti?"

Seonho tersenyum lebar.

Dia tunduk, "Dengan berbesar hati, saya akan menurut perintah Puan."

Puan Pengetua menggelengkan kepalanya berkali-kali. Muka pun be like kelakar-betul-budak-zaman-sekarang-ni.

"Kami minta diri dulu ya." Sojin dan Seonho tunduk hormat pada Puan Do.

"Seonho, kalau dia buat perangai, terus laporkan pada hyung ya?" Aku berkata sebelum mereka keluar.

"Arasseo hyung! Annyeongg~"

_______🍁_______

Yoo Seonho POV

Sebaik sahaja aku melangkah masuk ke dalam kelas, kelas yang tadinya bising terus tertumpu pada Sojin.

"Woah siapa dia tu? Pelajar baru kelas kita?"

"Ya kot. Dia masuk dengan Seonho tu. Eh tapi dia cantik."

"Yelah, dia cantik~"

"Lagi berseri dari Chaeyeon 😍"

"Wah, cemburunya saya dengan muka bersih dia. Cantik pula tu!"

"Kan! Saya nak kulit macam dia."

"Eh tapi muka dia macam someone lah, idol lelaki."

"Dia pun taklah tinggi mana. Saya rasa dialah pelajar yang paling terpendek setakat ni."

"Molla! Pendek tu buat dia nampak lagi comel!"

Itulah bunyi-bunyi yang kedengaran bila aku dan Sojin berdiri di hadapan kelas.

Aku minta Sojin untuk memperkenalkan dirinya.

"Err... annyeonghaseyo, Kim Sojin ibnida." Ringkasnya heh.

𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠Where stories live. Discover now