Bae Jinyoung POV
Aku dan Sojin turun dari bas. Lebih kurang 20 minit juga kami dalam bas.
Sekarang dah pukul 9.17 malam.
Dalam bas tadi Sojin asyik tanya aku pasal waktu kami kecil dulu, aku ceritakan semuanya, kecuali tentang cerita sebenar kemalangan 7 tahun dulu.
Sojin masih lagi pegang tangan aku, katanya untuk merapatkan hubungan persahabatan macam dulu. Mungkin itu bagi dia, tapi dia tak tahu betapa bahagianya aku sekarang ni dapat rapat semula dengan orang yang aku dah mula fall in love.
Kami berjalan sehingga dia berhenti di depan sebuah bangunan.
Aku sangat mengenali entrance bangunan ni. “Y-yah Kim Sojin, kenapa kita ke sini? Tiba-tiba je.”
Tertera ‘Bighit Entertainment’ di depan pintu masuk bangunan. Siapa yang tak kenal bangunan ni?
“Wae? Sebenarnya saya nak jumpa dengan ahjussi saya, saya pun tak pernah datang tempat kerja dia ni.”
Yaa, tak silap aku Bighit ditubuhkan lepas Sojin ke LA. Ahjussi dia CEO agency ni.
“Lagipun Jungkook oppa selalu ajak saya datang ke sini, mereka semua nak jumpa saya tapi saya kata yang saya tak nak datang sorang-sorang. Saya tak pernah berjumpa mereka face-to-face, kami bervideo call je selama ni. Lagipun memandangkan saya baru jumpa kawan lama saya ni, saya bawalah awak ke sini untuk jumpa lagi 6 orang kawan lama saya juga heheh~”
“K-kenapa awak tak ajak Hyungseop dan Seonho je?” Aku bertanya hairan.
“Mereka berdua dah ke sini berkali-kali dah, kan mereka berdua pun rapat dengan Seokjin. Rasanya awak belum pernah pergi sini lagi kan?”
Aku menggeleng. Selama ni memang aku jumpa Seokjin hyung bila dia datang ke rumah aku je, aku tak pernah datang jumpa dia sampai sini.
Aku masih lagi berdiri kaku. Sojin tarik tangan aku dan kami berjalan masuk ke bangunan berprestij ni.
Masuk je kawasan lobi, seseorang yang satu dunia kenal lalu depan kami.
“Namjoon oppa!” Sojin menjerit nama orang tu.
BTS RM(Kim Namjoon) // 방탄소년단 아르엠(김남준) ^^
RM sunbaenim berhenti berjalan dan toleh ke arah kami. Dia memandang tepat ke arah Sojin, “Eo? Saya macam pernah nampak lah awak ni...”
YOU ARE READING
𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠
FanfictionWanna One's Bae Jinyoung - extraordinary good looking boy with cute and small face. Tapi malangnya dia ni pemalu. And whenever he performs on stage, dia akan pakai topi or any disguise untuk lindungi muka dia dari dilihat oleh orang lain. Baejin ber...