52 ; PARK JIHOON

1K 92 56
                                    

Bae Jinyoung POV

"Ijeseoya malhaeyo, na manhi geobi nasseotjyo~"

Aku seperti biasa, habiskan masa bersendirian dengan menghayati suara indah sendiri di atas katil dan membelek Gallery dalam phone.

Aku takkan boleh move on dari kecantikan Sojin. She's too pretty.

Ya, aku tengok gambar Sojin dalam phone aku. Aku rindu dia.

Knock knock!

Pintu bilik aku diketuk tiba-tiba. Terus aku berhenti menyanyi. "Inyoung? Masuklah, oppa ada kat dalam ni."

Aku malas nak bangun dari katil. Dah elok ni aku tengah baring terbalik atas katil sendiri.

"A-annyeong!" Sojin tersenyum kekok dan menyapaku.

S-Sojin?!

Mata aku terus terbeliak dan cuba mencapai selimut sendiri. Aku terus bangun dari katil.

Aku tak berbaju ni. Shirtless.

"S-Sojin? S-saya ingatkan I-Inyoung..." Aku pakai baju semula cepat-cepat. Tak naklah bagi bad view kat tetamu yang dah lama aku tunggu dia datang pada aku.

"A-awak yang suruh masuk je. Eh tapi kenapa awak tak berbaju sedangkan suhu kita sekarang boleh tahan sejuk?" Mata Sojin melilau melihat bilik aku.

Nasib aku tersangatlah baik harini, aku baru kemas bilik petang tadi. Sebelum ni, bilik aku sepahnya hmm lipas pun takut nak singgah.

Jadi sekarang bilik aku sangat kemas dan boleh dibanggakan 😎

Eh tapi kenapa dia bercakap dengan aku macam biasa je? Macam tak ada apa-apa berlaku antara kami...

Pelik ni.

"En-entahlah... s-saya rasa p-panas." Walaupun keliru, aku balas juga soalannya.

Sojin kemudiannya duduk di hujung katil aku. Manakala aku ni pula berdiri di hadapannya sambil garu kepala.

"Baejin, s-saya..."

Baejin? Aku tak salah dengar kan?

😍

"S-saya maafkan awak. Saya dah fikirkannya semula, mesti ada sebab awak nak kita berpisah dulu. Saya faham tu." Sojin berkata dalam nada yang perlahan.

"B-betul ke?" Tanya aku, excited.

"Betullah. Saya yang tak fikir lansung perasaan awak, fikir perasaan saya je. Mianhae, Bae Jinyoung." Muka Sojin jadi sedih, mungkin sebab dia rasa bersalah pada aku.

Tanpa perasaan malu, aku pun bawa dia ke dakapan aku.

Aku ingatkan dia nak marah, tapi dia balas juga pelukan aku rupanya.

"Dari awal, memang salah saya sebab jadi punca kita berpisah. Terima kasih sebab maafkan saya, Sojin." Aku mengusap lembut kepalanya.

Sojin duduk semula dan kalini, aku duduk di sebelahnya. "Boleh saya tanya sesuatu?" Sojin memecahkan kesunyian.

"Boleh boleh."

𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠Where stories live. Discover now