Kim Sojin POV
Sehari lagi.
Sehari lagi aku kena duduk dalam rumah ni seorang diri.
Esok mula sekolah yeayyyy!!
Seokjin kata yang aku akan bersekolah di sekolah lama dia, Kyunggi High School yang juga merupakan sekolah Hyungseop dan Seonho sekarang.
Aku dah ada kawan dah kat sekolah baru so taklah awkward sangat esok.
Sedang elok aku termenung, aku terdengar bunyi. Tapi bukan bunyi macam Inyoung jatuh semalam.
Krurr~~ krurr~
Berkali-kali. Bunyinya macam dekat dengan aku.
Krurrur~
Aku pegang perut and wow aku dah dapat detect tu bunyi apa.
Congratulations~
Perut aku yang berbunyi rupanya heheheeeeh~ Patutlah ada rasa vibrate sikit tadi.
Aku tak nak biarkan perut aku terseksa, aku bangun dan pergi ke arah dapur.
Bila aku buka peti ais yang lebih tinggi daripada aku ni, hanya dapat banyak makanan basah je.
Takde coklat, kek atau aiskrim ke? (Tak sihat betul apa yang aku rasa nak makan ni)
“Hm tapi aku rasa nak makan aiskrim lah~” Aku pegang perut aku lagi.
Aku tahu aiskrim tak mengenyangkan ketika perut aku ni sedang kebuluran, tapi lidah aku masih nak aiskrim.
“Patut ke aku keluar beli? Oh yeah good idea!” Aku berlari naik ke atas untuk mengambil duit.
Aku turun semula dan kunci rumah. Aku berjalan ke kedai yang kira-kira 100m dari rumah aku. Eleh 100m je, malas nak naik basikal.
“Terima kasih ya.” Aku membayar harga aiskrim Magnum yang aku beli pada gadis di kaunter.
Aku berjalan keluar dari kedai dan memandang ke jalan yang aku lalu tadi. Yeah jalan lurus kira-kira 70m sebelum masuk ke lorong rumah aku.
Dan aku akan lalunya sekali lagi. Haih sempat ke sampai rumah sebelum cair?
Menyesal pula tak bawa basikal tadi. Dengan cuaca panas ni.
Dari jauh aku ternampak Inyoung berjalan dengan abangnya. Siap berpimpin tangan. Bukan main gelak lagi berdua tu.
Bagus juga Bae Jinyoung tu ya? Susah nak cari abang yang jaga adik sebaik tu sekarang ni.
Tapi dia pemalu hm rasa nak gelakkan dia pula.
Tiba-tiba, seorang lelaki berbaju hitam menghampiri mereka. Aku dapat lihat yang Inyoung memeluk kaki Bae Jinyoung.
Kenapa lelaki tu? Dia nak buat apa dengan mereka berdua?
Entahlah apa jadi, tapi aku nampak Bae Jinyoung angkat kepalanya dan menolak adiknya supaya berdiri di belakangnya.
YOU ARE READING
𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠
FanfictionWanna One's Bae Jinyoung - extraordinary good looking boy with cute and small face. Tapi malangnya dia ni pemalu. And whenever he performs on stage, dia akan pakai topi or any disguise untuk lindungi muka dia dari dilihat oleh orang lain. Baejin ber...