40 ; GAME OVER

942 85 0
                                    

Kim Sojin POV

Hari ni merupakan hari terakhir kami akan bersekolah sebelum cuti musim sejuk.

Aku pergi ke sekolah seperti biasa, bersama Baejin dan berpisah waktu masuk sekolah dan kemudian berjumpa dengan dua orang monyet yang sentiasa kelaparan setiap pagi.

Waktu makan tengah hari, aku, Hyungseop dan Seonho makan di meja paling hujung di kafeteria.

Kenapa kami selalu duduk di hujung?

Sebab kami ni gorgeous babe!

<Astro’s Crazy Sexy Cool> 💞

Dan kerana dua orang monyet di hadapan saya ni akan always dikerumuni junior yang minat mereka. Macam semut.

Walaupun fans Hyungseop dan Seonho majoritinya junior dan tak seramai Wannable, tapi masih menyesakkan dan kadangkala mengganggu aktiviti pemakanan sihat kami yang merupakan perkara paling penting untuk dilakukan di sekolah.

Dan macam biasa, kami bertiga seperti mak cik-mak cik yang rancak berbual walaupun mulut tengah penuh.

Hobi official Seonseopjin ; makan dan bercakap.

;)

“Yah, esok dah mula cuti ni. Bila kita nak sound si Jung Chaeyeon tu?”

Hyungseop menukar topik Spongebob tadi ke topik tentang Chaeyeon.

Alaa hampir borak pasal Squidward tadi hm 😞

Tangan Seonho yang sudah diletakkan nasi di sudunya, aku pegang tangannya itu dan kemudian makan nasi tersebut.

“Nasi saya...” Seonho menangis.

Aku tak mempedulikannya dan sambung mengunyah. “Kita belum pergi rumah Chaeyeon pun lagi. Kan unnie kata yang dia dah dapat waran geledah, esok kita dah boleh geledah!” kata aku, bersemangat.

“Semalam salji baru turun, sekarang hujan nasi pula? Yah... Kim Sojin tutup sikit mulut awak tu.” Seonho membebel blablablah~

“Betul tu. Nasi berterbangan keluar dari mulut awak. Dahlah kena kami. Kenapa tak kenakan pada Hyunbin JBJ yang suka kacau awak tu? Baru padan muka dia.” Hyungseop turut sama blablabla, dengan mukanya yang dikerutkan kemudian dia sambung makan.

😂😂

“Mian. Peace.”

“Jadi kita akan sound dia lepas cuti?” tanya Hyungseop lagi, minta kepastian.

“Yes, Hyungsep.”

Waktu itu juga, dua pelajar perempuan yang lalu di sebelah meja kami sedang berbual tentang Wanna One.

Kami TERdengar ya, bukan curi dengar.

“Jinjja? Bae Jinyoung oppa dapat ranking #2?! Daebak! Jihoon oppa punya ranking bertahan dah berjaya dikalahlah!”

So... Jenis Wannable kat sekolah ni, even senior tapi mereka akan panggil Wanna One mereka oppa.

“Jinjjayo! Bae Jinyoung tu rising star, silap-silap nanti Daniel pun dia boleh kalahkan satu hari nantiㅡ Eh tengok tu mereka dah datang ARGHHH!!”

💢

Pelajar perempuan tersebut telah meretakkan gegendang telinga kami.

“Ah telinga saya.... Berdarah tak? Tolong tengokkan...” Seonho menghulurkan telinganya pada kami.

𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠Where stories live. Discover now