20 ; SEONSEOPJIN

983 98 7
                                    

Kim Sojin POV

"Awak balik pukul berapa, Chaeyeon? Dah lewat ni. Saya nak ke rumah kawan saya sekejap lagi."

"Rumah kawan? Hmmm awak kata yang awak tak pernah ada kawan perempuan, so... Awak nak pergi rumah Ahn Hyungseop tu kan?" Dia smirk pada aku.

*facepalm* Aku sepatutnya hati-hati dengan apa yang aku cakap, Chaeyeon ni pandai ya dia.

"Saya tak ada apa-apa dengan dialah, Chaeyeon-ah! Kami berdua memang membesar bersama, awak boleh tanya Seokjin kalau awak tak percaya!"

"Seokjin?"

"Oh tu nama abang saya."

"Ahh~" Chaeyeon tak bertanya banyak dan terus ikut aku berjalan. Mungkin dia tak terfikir pun yang abang aku tu Jin BTS.

Kami terus berjalan berdua sehingga ke perhentian bas.

"Chaeyeon, awak tinggal di mana?"

"Saya? Tepi ni je."

"Ohhh, jadi kita jumpa esok ya, nae.chin.gu?"

"Ne annyeong nae.chin.gu~" Chaeyeon melambai pada aku dan berjalan masuk ke kawasan rumahnya di sebelah sekolah.

Wow kondo. Tapi bukan kondominium biasa, ni kondo mahal ni siap dengan sauna, gym, lobby besar, chandelier semua.

Tak pernah aku ke arah situ. Ni baru first time aku nampak kondo ni.

"Sojin." Seseorang menyentuh bahu aku.

"Eo hey Baejin. Awak dah buat dengan baik tadi!" Aku bagi dia two fingers thumbs up! *I.M Monsta X's part in Beautiful XD*

"Heheh gomawo. Saya rasa confident sebab awaklah yang tolong saya tadi."

Oh ya Kim Sojin is the best. "Tapi awak tak segan ke bila ada Chaeyeon tadi? Memanglah awak dah biasa dengan saya dan Wanna One, tapi Chaeyeon tu ibarat stranger- apa-apa pun awak dah berjaya menyanyi confidentally tadi. Baksu baksu(clap)!" Aku menepuk tangan di depan mukanya.

Dia pun ikut bertepuk tangan + siap dengan senyuman ft. ketawa lagi.

"Saya tak rasa segan sebab awak ada dengan saya, Sojin. Walaupun Chaeyeon tu masih baru, confident saya akan ada bila awak ada."

Aku berpaling daripada dia. Ah mwoya kenapa dia cakap macam tu!

Aku pegang kedua-dua pipi aku.

Ah eotteokhae panasnya!

Kim Sojin, relaks!

Aku pandang semula dia. "Oh s-saya tak naik bas dengan awak harini."

"Kenapa?"

"Saya nak ke rumah kawan saya-"

"Kawan awak?"

"Ahn Hyungseop dan Yoo Seonho, yang duduk dalam kelas dengan saya tu. Kami kawan baik, sejak saya kecil tau~ Kami berkawan lebih dari 10 tahun dah." Aku beritahu Baejin walaupun dia tak tanya.

+ aku nak rumour yang aku dan Hyungseop bercinta ni dihentikan. So, better ramai yang tahu kami ni bestfriends since kami 7 tahun untuk hentikannya.

"Oh... Ya saya kenal mereka berdua. Mereka berdua popular juga, macam kami. Dan nampak dari hari pertama awak lagi yang memang korang r-rapat..."

"Oh begitu. Saya pergi dulu ya? Jumpa nanti ya, Bae Jinyoung."

"Awak pun, Kim Sojin. Jaga diri ya."

𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠Where stories live. Discover now