Kim Sojin POV
Sampai je ke rumah lepas stayback dengan Jihoon tadi, dah pukul 8.10 malam.
Aku siapkan diri dulu, mandi makan blablabla seperti hari-hari biasa.
Aku call Baejin lepas semuanya selesai. Selalunya memang dia yang teman aku setiap malam. Inyoung pun ada juga.
"Hey wassup Sojin." Baejin cium aku di pipi dan kemudian mendarat di sofaku.
"Wassup." Balasku.
"Macam mana harini, dengan Jihoon? Dia okay? Dia ada cederakan awak? Ceritakan semuanya pada saya." Dia melentokkan kepalanya di bahu aku dan memegang erat kedua-dua tangan aku.
Hati aku berdegup kencang bila benda-benda macam ni. Dengan muka pouting dia lagi.
Nasib baiklah aku suka feeling ni.
"Jihoon? Seronoklah belajar dengan dia. Teknik dia ajar tu lain daripada lain. Senang saya faham topik yang kami belajar tadi." Ulasku jujur.
"Jinjja? Baguslah~ Lain kali jangan dapat markah paling rendah lagi ya." Dia membelai rambut aku sehingga kusut.
Em sebenarnya saya baru sikat rambut seminit tadi.
"Oh ye?! Mian mian, Sojin!!" Cepat-cepat dia pegang kepala aku dan cuba betulkan rambut aku semula
Lain kali, jangan kita biarkan lelaki selain stylist or barber untuk dandan rambut perempuan.
It is getting worse.
Lagi terbeliak mata dia. Terus Baejin turunkan tangannya daripada kepala aku.
Kemudian tersenyum innocent.
😂😍😂😍😂 "Yah gwiyeowo!"
Dia tergelak malu. Nasib baik comel.
"Awak tahu kan yang Jihoon adalah member paling saya awkward sejak zaman saya bekerja dengan Wanna One lagi?"
Baejin mengangguk.
"Sekarang kami berdua dah boleh berbual. Jangan jealous."
"Eh buat apa saya nak jealous? Saya memang harap awak dan Jihoon bole bertegur. Saya geram sebenarnya bila awak dulu asyik kata yang Jihoon membosankan. Dia baik kan? Dia suka bagi orang makanan sampai gemuk macam dia, dahlah dia cute."
😂
Inilah apa yang Jihoon kata tadi, Jinyoung really likes him.
Baejin keliru. "Wae? Saya memang suka Jihoon."
"Yeee saya tahu. Eh tapi ada seorang lagi member Wanna One yang sayamasih awkward. Personaliti dia hmmm macam sangat jauh berbeza dengan saya." Terangku panjang lebar.
"Siapa? Woojin ya?"
Pandainya teka. "Ya, Park Woojin tu."
Niat aku sebenarnya bukanlah cuba untuk rapat dengan Wanna One, tak sama sekali. Aku cuma nak hilangkan perasaan awkward aku antara each member supaya semua member sedar yang aku layan mereka sama rata sebelum ni.
Sungwoon a.k.a 165, aku selalu bergurau dengan dia. Dia pun selalu kacau aku bila practice.
Minhyun, aku dah kenal personaliti boyfriend material dia. Dia selalu ercakap perkara penting everytime latihan sehingga aku terbiasa bercakap macam kawan biasa.
Guanlin, perangai cute dia dan kami sebaya membuatkan aku lansung takde rasa awkward bila tolong dia menari.
Dan sebagainya, tapi bukan Pink Sausage Boys yang dianggotai oleh Park Jihoon dan Park Woojin.
YOU ARE READING
𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠
FanfictionWanna One's Bae Jinyoung - extraordinary good looking boy with cute and small face. Tapi malangnya dia ni pemalu. And whenever he performs on stage, dia akan pakai topi or any disguise untuk lindungi muka dia dari dilihat oleh orang lain. Baejin ber...