39 ; SECRET

893 100 2
                                    

Ong Seongwu POV

"Sebenarnya... Saya dan Jinyoung... Er how to say eh?"

Aku tunggu...

"We're d-dating."

W
H
A
T
!
!!
!!!
!!!!

Lidah aku rasa kebas.

Si Sojin ni pula dah merah-merah pipi. Takkan dia dan Jinyoung betul-betul...

Aku tak percaya.

"Geojitmal. Saya yang tengah dating dengan Jinyoung, bukan awak!" Aku cuba berlawak, kira aku tengah membalas lawak Sojin sebentar tadi.

Tapi Sojin hentakkan kaki pula. "Jinjjaro! Saya tak tipu!"

😓

"M-macam mana? Sejak bila? Awak dan Jinyoung..." Tersasul-sasul aku cakap.

Ini fakta paling menarik yang pernah aku dengar sepanjang tahun 2017 ni.

Sojin menggaru kepalanya. "Dia comel sangat, s-sejak tu saya suka dia. Sebelum tahu yang dia tu Wanna One lagi..."

Malu-malu je dia cakap.

"Dah lebih tiga bulan? Rasanyalah..."

Maknanya dah lama lah ni.

Fuh inhale~

Exhale.

"AWAK DAN JINYOUNG DAH BERSAMA SEJAK JINYOUNG PUNYA ZAMAN KEGELAPAN LAH NI? FOR REAL?!" Aku terlampau terkejut.

Sojin mencebik. "Zaman kegelapan? Heol he's cute at that time."

😂😂

Deeply in love.

"Wahh... Daebak. Our Bae Jinyoung yang shy shy shy tu rupanya dah ada yeochin ya? Pelajar yang paling top kat sekolah pula tu! Macam mana awak berdua rahsiakan selama ni? Tak nampak ketara pun..." Aku bertanya logik + excited.

Sojin tersengih manja. Aigoo comelnya.

That Bae Jinyoung seharusnya bersyukur. Dapat yeochin yang memenuhi ideal type saya :(

"Mula-mula, kami nak rahsiakannya sebab Jinyoung tak nak dipandang rendah, sebab dia kan less-confidence dulu. Cuma sekarang dia dah berubah, j-jadi saya rasaㅡ saya rasa kami dah sedia nak dedahkan hubungan kami?" Sojin tambah muka tanda soal di penghujung ayat.

"Wait. Jadi Jinyoung tak tahu yang awak cuba dedahkan hubungan korang sekarang ni?"

Sojin mengangguk tanpa rasa bersalah.

"Dia larang saya untuk beritahu pada orang lain 👉👈" Sojin buat pouting face.

"Apa jadi kalau dia marah awak sebab dedahkan pada saya yang tak pandai simpan rahsia ni?"

"Jadi awak kenalah back up saya, Ong Seongwu~ 😉"

*facepalms*

Aku menolaknya pergi.

"Aigoo molla. Awak pergilah balik, dah nak pukul 12 malam ni! Saya akan cuba simpan rahsia ni buat masa sekarang."

Sojin keluarkan jari kelingkingnya.

"Yaksok?"

Aku sambut pinky promise Sojin.

"Yaksokhae~ Now go home!"

𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠Where stories live. Discover now