55 ; FRIENDSHIP

770 84 20
                                    

Kim Sojin POV

Seperti biasa, moments terbanyak JinJin adalah semasa kami berjalan dari perhentian bas ke rumah.

Moment itu sedang berlansung, aku dan Baejin berjalan seperti di tepi pantai, menuju ke rumah masing-masing.

Aku sentiasa bersyukur yang rumah aku sangat jauh dari perhentian bas 🤗

"Dia bayarkan ganti rugi? Wahhh mesti lama dia berfikir untuk tolong awak tadi tu." Baejin baksu jjak jjak jjak jjak untuk Woojin yang telah korbankan 2 juta wonnya untuk ganti rugi tadi.

"Ye. Tapi nasib baiklah kami dah tak awkward lagi. Saya memang tak harapkan kami rapat pun, cukuplah dah tak awkward lagi je~"

Baejin mengusap manja kepala aku. "Baguslah~ Good girl good girl."

😂😙

Keadaan sepi sekejap menemani perjalanan kami kerana aku dah habis bercerita tentang Woojin tadi.

"Emmmm... Sojin." Baejin memanggilku perlahan.

Macam nak buka topik baru.

"Awak ingat tak masa saya dan Inyoung pernah kena rompak dulu?"

Dia ajak throwback rupanya.

"Mestilah ingat. Saya yang selamatkan awak berdua masa tu~" kataku bangga.

Baejin tergelak kecil sebelum menyambungㅡ "Rantai bentuk bulan sabit tu pula? Ingat tak?"

Aku cuba recall semua memori pada hari tu dan- AHA!

"Ingat. Rantai bentuk bulan sabit yang bengkok tu. Nasib baik rantai tu yang selamatkan awak dari tikam diri sendiri..."

"S-sebenarnya rantai tu awak yang bagi saya waktu kita k-kecil dulu." Baejin berkata perlahan.

???

Aku keliru ni.

"Sebenarnya awak dan saya, kita pernah rapat waktu kecil dulu..."

Mata aku terbeliak secara automatik. "J-jadi yang Seokjin kata pada saya tu, yang kita pernah berkenalan waktu kecil, itu betul ke?"

"Y-ya..."

"Tapi Hyungseop dan Seonho tak pernah cakap pun-" Belum sempat aku habis cakap dalam hati, Baejin dah potong.

"Mereka berdua tak kenal saya. Err... kita berdua rapat di kejiranan kita je."

Aku tersenyum senget dan merangkul bahunya. Dia seakan terkejut akan tindakan aku.

Bae Jinyoung POV

"Aigoooooo kenapa tak cakap dari awal lagi yang awak ingat saya dari kecil? Boleh juga kita cuba recall memory saya dan awak yang dah hilang tu." Sojin tersenyum meleret.

D-dia lansung tak marahkan aku?

Maaflah tapi aku terpaksa tipu bahagian Hyungseop dan Seonho tak kenal aku tu.

"S-sebab saya malu? Awak tahu kan saya ni.... budak lantai."

Dia mengangguk perlahan. "Gwaenchanha~ saya tahu saya comel juga waktu kecil. Betul kan?"

Dia sangat comel. Aku ruffle hair dia sekali.

"Geureom! Gwiyeowo~" Aku cuit hidung mancungnya.

Perjalanan tidak merestui hubungan kami, kami dah sampai di depan rumah masing-masing.

"Saya masuk dulu ya? Annyeongㅡ"

Sojin cuba nak melambai tapi aku tahan tangannya.

"Tapi nanti saya akan rindukan awak pula ☹" kataku jujur.

𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠Where stories live. Discover now