Kim Sojin POV
"A-apa ni?" Hyungseop mencapai beg plastik di tangan aku.
Beg plastik kecil dan nampak ringan. Dia keluarkan isinya.
Lollipop.
"A-apa ni?" Tanya Hyungseop yang dah mula was-was.
"Macam yang a-awak nampak, tu lollipop." Sojin jawab sedikit tergagap. Sebab kami berdua pun sangat awkward sekarang ni.
Dia memandang aku penuh keliru.
Mukanya dibuat penuh tanda soal Why-tiba-tiba-bagi-lollipop?-Tanda-pendamaian?
"A-awak tak ingat apa-apa peristiwa tentang lollipop ni?" Perlahan-lahan, senyuman manis mula terpamer di pipi gebu aku.
Aku yang pernah hilang ingatan ni pun takkan pernah lupa tentang lollipop ni.
*flashback*
11 years ago...
"Betul kamu tak nak ikut oppa beli aiskrim ni?" Seokjin menanya pada aku sejurus aku duduk di satu buaian.
Aku mengangguk dan menghalaunya. "Pergilah. Saya nak main kat sini je."
Seokjin tersenyum dan mencuit pipi aku."Arasseo~ tunggu sekejap ya. Barisan sana tu nampak panjang."
Aku mengangguk buat kali terakhir sebelum Seokjin berjalan pergi meninggalkan aku.
Sebenarnya ini hari pertama keluarga aku berpindah ke kawasan perumahan ni di Seoul. Sebelum ni kami tinggal di Mapo-gu.
Eomma dan appa sibuk berkemas barang di rumah baru, jadi aku dan Seokjin bosan lalu pergi ke taman permainan berdekatan rumah baru kami ni.
Sedang aku bermain dengan gembira, mata aku tertangkap dua orang budak lelaki di jongkang-jongket. Ketinggian mereka hampir sama dengan aku ; mereka lagi pendek.
Kita sebaya ke? Mereka pun nampak macam baru umur 7 tahun...
Aku sambung memerhatikan mereka. Seorang nampak gemuk dan berisi, seorang lagi pula kurus kering.
Stabil ke? 😂
Aku sambung memerhatikan mereka berdua sehinggalahㅡ
Si gemuk sengaja menaikkan kawan kurus dia tu ke atas. Yang atas apa lagi, terkapai-kapai minta diturunkan.
Heol budak gemuk tu!
Hati aku rasa berasap, terus aku bangun dan menuju ke arah mereka.
"Yah! Turunkanlah dia!" Marahku.
Budak gemuk tu terkejut sebab tiba-tiba ditegur. Dia hanya jegilkan mata pada aku. "Tak nak!"
"Hyungseop-ahhh jebal!" Budak kurus yang tersidai di atas dah hampir nak jatuh.
Aku kena selamatkan budak tu dari pembuli ni.
Cepat-cepat aku selongkar poket seluar aku. Mungkin ada sesuatu yang boleh selamatkan keadaan ni.
Dan aku jumpa!
"Nah, ambil ni. Turunkanlah kawan awak tu, bahayalah!!"
Pada awalnya dia hanya menjeling, tapi mata dia tiba-tiba berkelip non-stop bila nampak lollipop aku.
Perlahan-lahan, dia turunkan kawannya tanpa mengalihkan pandangan dari lollipop aku.
😅
Belum habis lagi kawan kurus tu turun dari jongkang-jongket, si gemuk Hyungsep(?)ㅡ Hyungsep eh nama dia? dah turun dan rampas cepat-cepat lollipop dari tangan aku.
YOU ARE READING
𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠
FanfictionWanna One's Bae Jinyoung - extraordinary good looking boy with cute and small face. Tapi malangnya dia ni pemalu. And whenever he performs on stage, dia akan pakai topi or any disguise untuk lindungi muka dia dari dilihat oleh orang lain. Baejin ber...