Bae Jinyoung POV“Saya boleh baca fikiran orang lain.”
Aku rasa dah tiba masanya untuk Sojin tahu benda ni.
My another specialitist selain dari talented, cute and good-gooking 😃
“Fikiran? How?”
*facepalm*
“Eh, my fault. Bukan fikiran. Saya boleh tahu apa yang seseorang katakan di dalam hati. Semua orang.”
Dia silangkan tangannya, gaya profesional.
“Prove it. Mana boleh perfect boy macam awak ni ada satu lagi kebolehan. Kebolehan ni unik yang ada kat dalam drama je heol saya tak percaya.”
“Awak patut percaya, Sojin-ah. Lagipun realiti sekarang memang semuanya macam dalam drama. Peace.” ✌
Sojin tiba-tiba menggeleng-gelengkan kepalanya.
“Seolma... Kenapa awak jawab sedangkan s-saya tak tanya apa-apa?”
“Awak tanya. Dalam hati awak.”
Matanya terkebil-kebil.
“Kebetulan je ni. Wah hebat betul yang awak boleh teka ni wahhh takdir kita memang daebak!”
Walaupun dalam hati dia kecoh, tapi realitinya hanya rupa dia je yang melebih-lebih.
Cutie.
“Bukan kebetulan. Saya mengaku yang takdir kita ni daebak, tapi saya tak teka. Saya betul-betul dapat dengar apa yang awak katakan dalam hati.”
Sojin menekup mulutnya, matanya terbeliak. “M-macam mana?”
“Dengan renung mata seseorang. Saya tengah renung mata awak, jadi saya boleh dengar segalanya yang awak katakan dalam hati. Hebat kan?”
Sojin menggigil.
Aku pegang tangannya.
“Sojin g-gwaenchanha?”
“Awakㅡ Awak baru je jawab soalan saya. Soalan yang saya tanya dalam hati WAH DAEBAK JINJJA DAEBAK YAH NAMJACHINGU SAYA DAEBAK!” Sojin melompat gembira dan terus melompat ke dalam pelukanku.
Aku sambut pelukannya.
Dia terlampau excited. Tak tahu pula perkara ni something yang exciting.
“Heheh mestilah, I’m The Great The Baejin.”
“Siapa lagi tahu tentang ni?” tanya Sojin.
“Hanya Daehwi dan awak je yang tahu. Sebab tu kalau awak perasan, Daehwi kerap renung ke arah saya tanpa sebab. Dia malas nak bercakap, tapi dia nak bagitahu saya sesuatu.”
“Hmm yea saya perasanㅡ Eh sekejap.” Sojin berbisik di dada aku.
Dia berundur.
“M-maknanya... Selama ni saya menyumpah dalam hati, puji awak dalam hati, termasuk baru tadiㅡ WHUT MAKNANYA SEMUA TU AWAK DENGAR SELAMA NI?!”
Pipi Sojin blushing.
“Y-ya...”
Dia mengetuk kepala sendiri.
Err... Tak sakit ke, Sojin?
Dia berpaling lagi dari aku. “S-saya balik dulu, jumpa esok jaljayo!”
Dia cuba nak lari tapi aku dengan tangkasnya dapat tangkap tangan Sojin.
😏
Aku tariknya ke dalam dakapan aku.
YOU ARE READING
𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠
FanfictionWanna One's Bae Jinyoung - extraordinary good looking boy with cute and small face. Tapi malangnya dia ni pemalu. And whenever he performs on stage, dia akan pakai topi or any disguise untuk lindungi muka dia dari dilihat oleh orang lain. Baejin ber...