11 ; FIRST WINDOW MESSAGE

1.1K 108 17
                                    


Kim Sojin POV

Aku buka pintu bilik Seokjin.

“Yah, Yoo Seonho! Kenapa tergelak-gelak ni? Awak gila ke apa? Nanti jiran dengar bisinglah.”

Dia gelak kuat sangat sampaikan aku yang dah naik tangga tadi pun boleh dengar.

“A-a-aniii...” Dia tersengih.

“Hm awak ni memang pelik betul lah. Dahlah tidur! Esok sekolah, nanti lewat pula.”

“Arasseo ahjumma~”

Memang favorite dia lah tu panggil aku ahjumma.

“Jalja.”

“Jalja!” 

<iKON #WYD> ☺

*fast forward*

Aku tutup pintu bilik dan rebahkan diri ke katil.

“Haihh patut aku terima ke tak tawaran tu?” Aku bermonolog sendirian.

Hmmm lebih baik aku buat research dulu tentang mereka dalam laman web sekolah.

Aku menyeluk tanganku ke dalam poket seluar- Eh takde?

Mana phone aku?

Dengan malasnya, aku angkatkan sedikit kepala untuk cari koordinat phone aku.

Oh atas meja je.

Tapi aku still kena bangun ㅠㅠ

“Malasnya nak bangunnnnn!”

Lambat-lambat, aku bangun dari katil dan menuju ke meja belajar aku yang hanya berjarak 3 kaki dari katil size queen aku. Memang aku letakkan meja belajar ni berhadapan dengan tingkap bilik supaya dapat pengcahayaan yang mencukupi.

Aku capai phone aku. Sengaja aku angkatkan kepala memandang ke luar tingkap, aku nampak Baejin.

Aku tahu rumah kami bersebelahan, tapi tak sangka pula tingkap bilik kami bertentangan sampaikan aku dapat lihat dengan jelas apa yang dia tengah buat sekarang.

Menari. And volume dia boleh tahan kuat sebab dah malam macam ni kan sunyi je.

Lagu EXO, Growl.

Wow dia menari perfect, lagi perfect dari Seokjin uyeoni aninikka tu.

“Pandai juga dia menari ya?” Bisik hati aku.

Dengan rambutnya yang menutup dahi dia, mukanya yang serius and ketinggian dia fuhhhhh sama macam bias saya Sehun.

Macam mana aku nak kacau dia eh?

Tiba-tiba pula, aku nampak ada sebuah pemadam berjenama Faber Castell menari-nari di atas meja aku, minta dibaling.

Oh hi pemadam.

Aku tunaikan hasratnya. Aku ambil pemadam itu dan menyasarkannya dengan tepat sebelum- SHOOT!

Pemadam itu tepat mengenai kepalanya, serta-merta Baejin menggelupur terkejut. Badan dia tak tentu hala dan akhirnya dia terjatuh.

𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠Where stories live. Discover now