Kang Daniel POV
[On call 📱; Chaeyeon♥]
Chaeyeon♥: "Yeoboseyo~ Daniel?"
"Jagiya yeoboseyo~ Awak dah tidur ke?"
Chaeyeon♥: "Belum lagi~ Kenapa call ni? Saya baru je nak tidur."
"Saya rindukan awak..."
Chaeyeon♥: "Gwaenchanha, esok saya dah boleh datang sekolah. Kita jumpalah esok~"
"Jinjja? Awak betul-betul dah sihat ke? Janganlah datang lagi kalau awak tak sihat sepenuhnya. Kesihatan awak tu yang lagi penting."
Chaeyeon♥: "Geokjeongma, Niel-ah~ Saya dah sihat sepenuhnya. Saya pun rindu nak jumpa awak, memandangkan sekarang kita makin boleh kerap berjumpaaa~"
Selama sebulan aku dan Chaeyeon dah jadi pasangan, kami rahsiakan hubungan kami dari semua orang. Tujuannya untuk menjaga kebajikan aku as school idol dan Chaeyeon as pelajar perempuan paling famous kat sekolah.
Kami hanya date di luar sekolah sebab tak boleh berjumpa dalam sekolah. Memandangkan kebetulan Sojin, our composer dah rapat dengan Chaeyeon, lagi kerap Sojin akan bawa Chaeyeon untuk teman dia jumpa kami dan lagi keraplah aku dapat tengok Chaeyeon dari dekat.
Semua member Wanna One tahu yang aku ada yeochin, tapi mereka tak tahu siapa orangnya. Seongwu sorang je yang tahu.
Well, OngNiel is Science~ There's no secret between us.
Chaeyeon♥: "Oh ya, persembahan awak tadi macam mana? Okay? Namchin saya masih jadi rebutan ramai Wannable ke?"
"Well yeah... Namchin awak ni gorgeous sangat so fans Kang Daniel still lebih ramai daripada Park Jihoon~"
Chaeyeon♥: "Yeah dah agak dah~ But someday maybe Guanlin boleh beat awak."
Satu benda aku perasan sejak minggu pertama kami jadi pasangan, Chaeyeon banyak cakap tentang Guanlin.
Bila aku tanya yang dia minat Guanlin ke tak, dia akan cakap yang dia tak minat budak-budak macam Guanlin. Dia kata tentang Guanlin macam tu sebab Guanlin ada potensi untuk kalahkan aku dari segi populariti.
Itu buatkan aku lebih berazam, berazam untuk jadi yang terbaik di mata Chaeyeon.
"Awak minat Guanlin kan? Cakap jelah, saya takkan marah awak."
Aku cuba berkata lembut, supaya dia terus bagitahu kebenarannya.
Chaeyeon♥: "Saya minat Guanlin? Saya dah katakannya berkali-kali lah, saya minat dan cintakan awak seorang je, Niel-ah. Kenapa awak masih tak percayakan saya?"
Nada suara Chaeyeon jadi sedikit serius.
"Tapi janganlah compare saya dengan Guanlin lagi~"
Chaeyeon♥: "Okay, awak dengar sini betul-betul. Janji pada saya yang awak akan rahsiakannya daripada sesiapa pun, termasuk Seongwu. Kalau betul awak cintakan saya, saya minta awak rahsiakannya."
YOU ARE READING
𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠
FanfictionWanna One's Bae Jinyoung - extraordinary good looking boy with cute and small face. Tapi malangnya dia ni pemalu. And whenever he performs on stage, dia akan pakai topi or any disguise untuk lindungi muka dia dari dilihat oleh orang lain. Baejin ber...