Kim Sojin POV
"Nak oppa gantikan tempat kosong yang Jinyoung buat dalam hati awak, Sojin?"
😮
Okay apa ni.
Maksudnya Jungkook oppa nak bercinta dengan aku?
Jungkook? My own bias in BTS? LIKE SERIOUSLY?!
Aku menggelengkan kepala berkali-kali.
Sungguh, aku tak pernah sekeliru ni.
"W-wae Sojin? Oppa takkan lukakan hati kamu lansung, janji!"
Jungkook oppa nampak gugup. Mungkin dia pun ambil masa dan kumpul semua keberanian semata-mata nak katakannya pada aku.
"Sejak bila, oppa?"
"Sejak bila? Sejak apa?"
"Sejak bila oppa menaruh perasaan pada saya ni?"
Jungkook oppa menggigit bibir sendiri. "Sejak first time kita video call b-berdua 4 tahun dulu?"
Aku menelan air liur yang tiba-tiba terasa tercekik ubat.
Pahit.
"Tapi saya tak pernah anggap oppa lebih dari seorang abang..."
"Tapi oppa tak boleh nak anggap kamu sebagai adik je, Sojin-ah. Saranghae."
Aku keliru. Semua benda ni mengejutkan.
Aku dan Baejin berpisah, dan sekarang Jungkook oppa dedahkan perasaannya pada aku?
Kenapa semua ni kena berlaku serentak?
Jungkook oppa sudah mula bermain dengan leher sendiri. Mungkin keadaan kami tersangat awkward sekarang ni.
Tak pernah kami seawkward ini.
"Oppa." Aku memanggil dengan suara rendah.
"Tolong keluar sekarang." Aku menolaknya terus keluar dari rumah.
"A-apa? T-tapi Sojin-"
"Oppa dah merumitkan lagi keadaan saya sekarang ni. Mian, tapi saya tak perlukan sesiapa sekarang untuk isi ruang kosong dalam hati ni. Bye."
Berakhirnya penerangan aku, pintu segera aku tutup.
"Haih..." Aku terduduk di pintu.
Kenapa semua ni jadi pada aku?
Apa yang aku dah buat? Kenapa Baejin tiba-tiba nak berpisah? Untuk kebaikan aku?
Ini tak adil.
_______🍁_______
V POV
"Hyung, mana Jungkook?"
Seokjin hyung yang sedang menjahit seluar Namjoon hyung aku kacau. Dia marah.
"Yah sikit lagi benang ni nak tercucuk jari cantik ni!" Seokjin hyung mengacah mahu memukulku.
Aku elak. "Heheheheeh mana Jungkook? Kali kedua dah saya ulang soalan ni."
"Ada dalam hati saya. Wae?" Jimin menyampuk.
"Namjoon hyung, tolong bawa Chim ke hospital. Saya perlu selamatkan Jungkook yang sedang lemas dalam hati Chim tu."
"Jungkook pergi jumpa Sojin lah. Seluar saya hyung, ppalli!"
YOU ARE READING
𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠
FanfictionWanna One's Bae Jinyoung - extraordinary good looking boy with cute and small face. Tapi malangnya dia ni pemalu. And whenever he performs on stage, dia akan pakai topi or any disguise untuk lindungi muka dia dari dilihat oleh orang lain. Baejin ber...