06 ; CHICKEN

1.3K 126 9
                                    

Bae Jinyoung POV

“Kenapa awak macam ni ya?”

Macam ni? Macam apa?

“M-maksud awak?”

“Yelah, awak pemalu-”

“Ya..” Cepat-cepat aku jawab, supaya dia tak tanya soalan lagi.

Aku dah cukup malu ni duduk berdua je dengan dia.

And honestly, Sojin tak banyak berubah dan buat aku rasa nak peluk dia sangat-sangat sekarang ni.

Aku rindu dia, tapi dia lansung tak ingat aku.

Dan biarlah dia tak pernah ingat yang kami pernah berkawan dulu. Lebih baik dia tak ingat.

Rumah ni pun lansung tak berubah macam dulu. Entah bilalah kali terakhir aku datang ke sini sebelum ni sedangkan rumah aku kat sebelah ni je?

“Awak ingat tak apa yang saya kata semalam?”

Semalam? Aku tak ingat, jadi aku geleng.

“Saya kata yang Kalau awak buat Inyoung menangis lagi, saya takkan lepaskan awak! Ingat?.

“Ingat...”

Macam mana tak ingat? Dia siap lakonkan semula lagi ni.

Gila.

“Jadi sekarang kita berkawan.” Dia hulurkan tangannya, minta aku salam.

“A-apa? Tapi kenapa t-tiba-tiba?”

“Sebab awak dah buat Inyoung menangis lagi tadi. Jadi, saya takkan lepaskan awak. Awak kena berkawan dengan saya.”

Eh macam tu pula?

“T-tapi saya bukannya sengaja buat Inyoung menangis tadi. Awak pun tahu kan...”

“Em maknanya awak tak nak kawan dengan saya ke ni?”

“Eh bukan tu maksud saya-”

Dia tarik tangan sendiri yang aku biarkan tak disambut.

“Tak perlulah. Saya faham. Saya dah biasa tak ada kawan. Berkawan dengan Inyoung je dah cukup bagi saya.”

Tak mungkin dia takde kawan lansung di Los Angeles tu? (Aku tahu sebab Seokjin hyung beritahu). Dia baik, cantik, and abang dia global idol!

“A-ani.. Saya nak berkawan dengan awak.” Malu-malu aku cakap.

Memang aku nak sangat-sangat berkawan dengan dia semula, aku tahu yang memang seronok berkawan dengan dia.

I know her well and I’ve waited for her too long times.

“Hm okay! Jadi kita mulakan semula, bukan macam semalam.” Dia hulurkan semula tangannya.

Yeah semalam so awkward.

“Hi saya Kim Sojin. Selamat berkenalan. Awak tak perlu tundukkan muka depan saya lagi dah lepas ni, saya tak kesah.”

Aku sambut tangan dia.

“Ne, Sojin. Saya Bae Jinyoung, awak boleh panggil saya-”

“Baejin? Yeahhh nama tu unik! Boleh kan saya panggil awak Baejin?”

Aku angguk.

Baejin? Nama tu tersangatlah okay. 7 tahun lepas, dia juga yang panggil aku dengan nickname tu.

Dia create nickname baru dengan nickname yang sama 7 tahun lepas.

Betul ke dia dah lupakan aku?

𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠Where stories live. Discover now