15 ; BAE FAMILY II

1K 114 9
                                    

Bae Jinyoung POV

Dah lebih 30 minit, Sojin masih lagi duduk sebelah aku, melihat kesemua video performance Wanna One.

Tapi dia senyap je, mulut dia lansung tak terbuka. Cuma kadang-kadang dapat dengar dia menyanyi ikut alunan lagu dan tepuk tangan teruja.

Disebabkan dia tak bersuara, aku pandang tepat ke arah matanya. Aku tahu yang hati dia mesti tengah kecoh beri komen tentang performance kami.

"Daniel woahh hebat juga dia ni."
"Aku dah agak dah yang Jaehwan ni main vocal. Yeah Sojin clever girl."
"Guanlin? Why he looks so charismatic sedangkan dia sangat cute tadi?"
"Wow 165 hm pendeknya dia~ Eh tapi aku lagi pendek haih."
"Woojin rap nice lah. Suara dia match dengan macam-macam jenis rap."
"

Movement 165 so smooth hmm~"

Sojin memuji kami di dalam hatinya, tapi semuanya dari segi muzikal. Kecuali Sungwoon hyung a.k.a 165 sebab aku rasa mereka dah mula rapat?

Bila tiba part aku-

"Baejin... just right!"
"Angkat kepala awak, you can do it~"
"Pandang audience yeah sikit lagi tu!"
"You danced so well!"
"Suara awak ughh kenapa sangat deep and soft? Dah lama saya cari suara unik macam awak ni untuk genre lagu yang saya dah tulis."

Sojin puji aku? Dia kata aku menari bagus? Suara aku sedap? Walaupun aku less-confidence, tapi dia orang pertama yang nampak effort aku untuk angkat kepala?

Saya betul-betul terharu, jinjjaro. Itu yang saya nak dengar selama ini, tak sangka awak orang pertama yang ucapkannya. Ini dah lebih dari apa yang saya harapkan, gomawo. Aku hanya katakannya di dalam hati.

Tak pernah ada orang puji aku selama ni, semua anggap aku ni kawan rapat kepada talented Wanna One, aku ni cuma bernasib baik. Bagi semua Wannable, Wanna One hanya ada 10 ahli, tanpa aku.

Terima kasih kerana jadi yang pertama untuk notice saya, Kim Sojin ❤

Habis tengok semua performance tu, Sojin pandang aku.

"Awak ni uniklah, unik sangat-sangat."

Aku keliru.

"Maksud awak?"

"Yelah, awak nampak cute -ehem bila awak menari dan menyanyi at the same time, pandang lantai? Hehehehee..."

Aku nampak cute? Aigoo even awak cakap dalam hati pun saya boleh dengarlah.

Aku hanya tergelak bila dia cuba tease aku. Hey aku tahu aku cute.

"Hmmm takpelah. Nanti saya akan buat lebih research tentang Wanna One, terima kasih pinjamkan laptop awak-"

Aku tak sempat dengar Sojin habiskan kata-katanya bila mata aku dah mula tertutup rapat. Aku dah tak laratlah nak buka mata.

Kim Sojin POV

"Eh? Dah tidur rupanya..." Aku pandang Baejin yang dah tertidur lena di sofa.

Aku tatap wajah kecil dia dan bezakan saiz mukanya dengan tapak tangan aku.

Hm muka awak memang kecil sangat lah, Baejin-ah! Aku tatap muka kacak dia puas-puas sementara berpeluang ni.

𝐖𝐀𝐍𝐍𝐀 𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐄? || 𝐛𝐚𝐞 𝐣𝐢𝐧𝐲𝐨𝐮𝐧𝐠Where stories live. Discover now