-Van egy tervem. Mi lenne ha...
Lefekvés után, mikor már mindenki alszik, kiszöknénk.-Megőrültél? Ha rajtakapnak, akkor meghalunk. Túl kockázatos...
-Andi! Én már nem birom itt. Éhen és szomjanhalok. Nekem ki kell jutnom innen! Veled, vagy nélküled. Te döntesz!
"Micsoda barát" gondolom magamban. Mintha valami színházi előadást néznék, úgy várom a másik lány válaszát.
De valaki megszakítja a diszkurzust. A villany hírtelen felkapcsolódik. Jonas dühöngve lép be.
A két lány ijedtében majdnem leesik az ágyról. Reménykednek, hogy Jonas nem hallotta őket.
-Ki lopott a konyhából?- kérdezi ordítva. Itt van egyáltalán konyha? - Kérdezem még egyszer. Ki lopott egy egész zacskó krumplit a konyhából?
Nem jön válasz.
-Mindenki az udvarra.
Kikászálódom az ágyból, és Sanyinak segítek lemászni az ágy tetejéről.
-Petra! - rángatja meg Sanyi a ruhámat.
-Igen szívem?
-Ugye nem esik több embernek baja?
Most erre mit feleljek? Nem hazudhatok neki!
-Reménykedjünk- mondom bíztatóan. Ő csak magára erőltet egy hamis mosolyt. Én is így teszek.
Kilépünk a sötét éjszakába. Nem tudom, mennyi lehet az idő, azt sem, hogy milyen nap van.
Beállok az utolsó előtti sorba. Jonas még mindig dühöngve ismerteti a helyzetet.
-Ma a konyhából elloptak egy egész zacskó krumplit. Ki volt a tettes?
Semmi válasz. Erre kirángat egy férfit a sorból.
-Ki volt a tettes?- kérdezi újra.
Csönd. De nem sokáig, mert a csöndet egy lövés töri meg. Lelőtte a férfit.
-Ki volt a tettes?
Nem jön válasz. Erre Jonas lelövi az egész első sort. Most nagyon megkönnyebbülök, hogy nem oda álltam. Álltalában ott szoktam.
-Ki volt a tettes?
Most a hátsó sorból kilép egy síró kisfiú. Olyan Sanyi forma. Barna haj, barna szem, 8 éves lehet.
-Szóval te voltál az?
A kisfiú csak bólint, és sír.
-Tudod, hogy nagy bajba sodortad magad?
Ismét bólintás a válasz.
-De én nem akartam. Csak nagyon éhes voltam én és az anyukám. Bocsánat - zokogja a kissrác.
-A bocsánatkérés ide nem elég. Hogy hívnak?
-Peti.
-Nos, Peti, meg tudod mondani, hogy ki az anyukád?
Peti csak rámutatott egy öreg, öszülő nénire.
-Köszönöm. Figyelem - szólt hozzánk - holnap egy kis műsorban lesz részetek. - ismét Petihez fordul - Jó éjt kisfiam.
Szép lassan elkezdünk az ágyunk felé ballagni. Sanyi mellettem sír. Sok neki az, ami itt történik. Bevallom nekem is.
*reggel*
Reggel ismét Jonas kelt minket. Nem kell kétszer mondani, kipattanok az ágyból, és a térre sietek.
-Nagy bejelenteni valóm van - kezdi Jonas - mivel éhesek vagytok, ezért úgy gondoltam, nagylelkű leszek. Kaptok enni és inni.
Egy katona elkezd ételt és italt osztani. Hideg víz és egy szelet kenyér.
Ahogy megéreztem az ízét a számban, mintha az éhségem rögtön elmúlt volna. Egy perc alatt befaltam.-És most gyertek velem. -szólt egy katona.
A tömeg megindul utána. Peti anyja gondterhelt arcáról lerí, hogy tudja hova megyünk.
Egy emelvény előtt állunk meg. Fa szerkezetéből egy vastag gerenda áll ki. A padlón egy csapóajtó található. A gerendáról egy hurkos kötél lóg le. Ez egy...akasztófa
-Peti, vagy tudomisén hogy hívnak! Kérlek gyere ide. - szól Jonas. Föl akarja akasztani? Miért? Pár krumpi miatt? Ezt nem teheti.
Peti csuklóján kattan a bilincs. Fölvezetik az emelvényre, és a hurkot a nyakába akasztják. Az édesanyja zokog. Sanyi a szoknyámba kapaszkodik. Fejét elrejti, hogy ne lássa a most következő eseményeket. Sokan így teszik, még ên is lehunyom a szemem.
Egyszercsak egy csapódó hangot hallok, gondolom kinyílt a csapóajtó.Jonas hangját hallom.
-Szedd le!
Már tudom, hogy ez nekem szól. Kinyitom a szemem. A látványt, ami fogad, azt senkinek sem kívánom. A kisfiú teste leng a kőtélen, mozdulatlanul. Szörnyű látvány. A helyébe rögtön az én kis Sanyimat látom.
Megindulok, lassan a halott Peti felé. Lába majd egy méterre van a földtől. Épphogy elérem a nyakát. Remegő kézzel érek hozzá a testhez, mely minden érintésre jobban hintázik.
Elkezdem rángatni. Addig ügyeskedem, amíg a test nagy puffanással le nem esik a földre. Feje kinyúlt és rendellenes formában áll a helyén. Egyértelmű, hogy kitört a nyaka. Elvonszolom a halott Petit. Húzom-vonom, míg egy hatalmas épülethez nem érek. Bekopogok, mire egy nagyon magas, barna szemű ember nyit ajtót.
-E-e elnézést! Újabb hullát hoztam. - dadogom.
-Köszönöm - majd rámcsapja az ajtót.
Mikor épp visszafelé baktatok, akkor újabb csapódásra leszek figyelmes. Rohanni kezdek. Megöltek mégvalakit?
Mikor odaérek, megrendítő látvány fogad. Peti anyja lóg a kötélen. Ez nem lehet. Miért tette? Miért küldte Jonas őt is a halálba? Hisz' ő nem tett semmit.
Már igyekeszek oda, mert gondolom megint az én feladatom lesz a hulla elszállítása.
Jonast nem látom, csak a hangját hallom.
-Gyere ide!
Gindoltam, ez nekem szól ezért elindultam felé. De engem megelőz egy szőke lány. Meglepődtem, hogy nem nekem szól. De mindegy.
A lány odalép a halott anyukához. Kék szemeiben csillognak a könnyek.
Megérinti a hullát, de az ő kezeiben ís hintázik az élettelen test.
Ekkor nem bírja tovább.
Elájul...Sziasztok! Nem szokásom így a végére írogatni, de úgy gondoltam, hogy ezt itt most befejezem. Az ez után következő rész is a negyedik nap folytatása lesz.
Ennyit akartam.
Bye!
YOU ARE READING
Haláltábor
Horror"Szívem a torkomban dobog. Egyszecsak felsikoltok. -Neeee! - és zokogni kezdek. A többiek értetlenül néznek rám. De én tudom mi történik. Egy barátnőm mesélte, hogy a nagyapja kiszökött Auswitz-ból. Ő látott ilyet." Borító: just_a_bitch_13