2.

592 19 4
                                    

Pov Rose

De volgende ochtend word ik wakker met enorme koppijn. Vandaag weer school, dus ik spring snel onder de douche terwijl ik liedjes meezing vanaf mijn telefoon. Als ik klaar ben kleed ik me om in een AC/DC shirt met boyfriend jeans. Ik doe mijn Vans aan en doe een zwarte beanie op waardoor mijn blonde uitgroei wordt verborgen.

Ik loop naar beneden en zie dat de jongens niet aan tafel zitten. 'Jongens!' Niemand reageert dus besluit ik maar weer om naar boven te lopen, totdat mijn blik valt op een briefje aan de muur. Hey Rose! Wij moeten naar Simon, wij zijn er rond 7 uur vanavond weer. Je mag pizza bestellen, geld ligt op tafel. X

Ik zucht, dat word dus fietsen naar school. Snel stuur ik een appje naar Justin of hij mee fietst, hij woont hier dichtbij. Al snel antwoord hij dat dat niet kan omdat hij ziek is. Geweldig. Ik stuur een beterschap terug en begin met ontbijten. Als ik het ontbijt op heb werp ik een blik op de klok die half 8 aanwijst. Ik zucht een keer diep en stap op mijn fiets.

~~~~~

'Hey Rose!' Ik loop af op mijn 2 beste vrienden, die ik kort omhels. 'Welke les hebben we zo?' 'Geen idee Mike, volgens mij wiskunde.' Hij knikt en we lopen naar wiskunde. De lerares van wiskunde is al in het lokaal, dus wij lopen ook naar binnen. 'Hey mevrouw.' 'Hallo Rose! Hallo jongens. Ga maar zitten.' Ik knik en neem plaats voor Mike en Micheal, normaal zit ik nu naast Justin maar die is dus ziek.

Na de wiskunde les hebben we een tussenuur, dus loop ik samen met Micheal naar buiten. Ook Mike heeft zich halverwege ziek gemeld en dus ben ik alleen met Micheal. Hij steekt een sigaret op en ik wen steeds meer aan de lucht. 'Wil je een keer mijn vriendin ontmoeten?' Ik knik, ik heb wel behoefte aan een vriendin. Hij knikt ook en haalt de sigaret uit zijn mond, die hij kapot trapt.

'Wanneer ben je begonnen met roken en waarom?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Ik begon op mijn 11e, iedereen uit mijn klas deed het en ik wilde niet achter blijven, dus ik begon mee te doen. Ik heb er super veel spijt van. Mike en Jason begonnen al op hun 10e omdat ze het stoer vonden en vinden het geen probleem om mensen aan te sporen tot roken.'

'En wat als ze het zelf willen?' Hij kijkt me verbaasd aan. 'Rose, je mag het van mij proberen. Alleen proberen oké?' Ik knik hevig en ik krijg een sigaret in mijn handen gedrukt. Ik steek hem onhandig aan en inhaleer diep. De rook in mijn mond voelt natuurlijk aan maar toch kuch ik kort, het is even wennen. Ik zucht en kijk Micheal aan. 'Rose?' 'Ja?' 'Je bent best sexy als je rookt.' Ik grinnik en neem nog een trek van de sigaret. 'Heb je kauwgom?' Hij knikt en ik stop snel 2 stukjes kauwgom in mijn mond.

'Hoe komen jullie eigenlijk aan de sigaretten?' 'Onze ouders kopen ze, we betalen ze zelf. En alcohol? Tja, dat heet ID vervalsen. Heb jij al eens alcohol op?' Ik schud mijn hoofd en hij trekt me mee naar zijn fiets. 'We gaan nu naar de supermarkt een fles wodka ophalen.' Ik knik en hij glimlacht.

~~~~~

'Micheal! Geef die fles hier!' Hij grinnikt en ik stomp hem op zijn arm. 'Weet je het zeker?' Ik knik en neem een kleine slok van het spul. Het brand een beetje in de keel, maar het is wel lekker. Als de jongens hier achter komen...

Al snel is de fles leeg, merendeels door Micheal. Ik heb 3 kleine slokjes gehad. 'Ik ga wel de goede kant op, eerst roken en nu dit.' Hij grinnikt en slaat een arm om mij heen. 'Als je het gewoon verteld, dan zullen je moeder en vader echt niet boos zijn.' Ik bloos kort. 'Ik ga je nu iets vertellen wat best belangrijk is, ik ben Rose Styles, de dochter van 1D. En nee, de jongens zullen niet boos zijn.' Hij kijkt me even verbaasd aan. 'Serieus?' Ik knik. 'Dan zullen ze al helemaal niet boos zijn, het zijn net kleine kinderen.' Ik grinnik en we lopen samen weer naar binnen.

~~~~~

Vol spanning zit ik thuis te wachten tot dat je jongens thuis komen. Ik heb besloten om ze te vertellen over wat ik vandaag heb gedaan op school. Jammer genoeg is het pas 4 uur, ze komen dus pas over 3 uur thuis. Ik besluit om maar wat huiswerk te maken voor morgen, om de tijd te doden. Voordat ik kan beginnen zie ik dat Justin belt.

J; Wat heb jij vandaag gedaan op school?! Je bent 14 jaar! Kom op man! Spoor je niet of zo? Mongool.
R: Justin, ik heb het alleen geprobeerd. Ik ben niet dronken geworden of wat dan ook. Ik heb niks gedaan met Micheal. Geloof me alsjeblieft.
J: Tuurlijk geloof ik je, maar het was niet goed wat je gedaan hebt. Je gaat toch niet roken man? Je bent een klein lief meisje.
R: Sorry maar wie begon hier met roken op zijn tiende?  Jij ja. Doei Justin.

Ik hang op en loop naar boven, waar ik aan mijn bureau ga zitten. Het is alweer half vijf nu. Ik begin te werken maar al snel krijg ik een oproep die ik met alle liefde negeer. Het is van Justin. 'Rot op!' Ik gooi mijn mobiel op bed, waar die gelukkig op landt.

Inmiddels is het half 7 en ik heb al die tijd aan mijn huiswerk gezeten. Ik heb een beetje muziek geluisterd en ik ben nog 3x gebeld door Justin. Ik loop naar beneden en kijk wat er allemaal in de kastjes ligt, ik houd van koken. Ik zie vlees in de koelkast liggen, aardappeltjes en ik besluit om een salade te maken. Ik ben best een gezond persoon, totdat kipnuggets in het spel komen.

Ik zet het stomende eten op tafel en werp een blik op de klok. Kwart voor 7. De jongens zullen zo wel thuiskomen. De spanning begint nu toch een beetje te komen en ik eet snel mijn eten op. Al snel hoor ik geschreeuw. Niall. 'We zijn thuis!' 'Ik ben hier!' De jongens komen achter elkaar de keuken in en geven me allemaal een kus op de wang.

'Jongens, willen jullie even gaan zitten? Ik moet jullie wat vertellen.' Ze knikken en gaan met een bezorgde blik aan tafel zitten. 'Beloof me dat jullie niet boos worden.' Ze knikken alweer en de blik word steeds bezorgder. 'Ikhebeensoortvangerooktengedronkenopschool.' Zeg ik in één adem. 'Rose, rustig.' Zegt Liam. 'Ik heb een soort van gerookt en gedronken op school. Het spijt me.' De jongens schrikken, maar lijken het niet erg te vinden. 'Fijn dat je het verteld, als je wil beginnen met roken vertel het dan oké?'

'We kunnen natuurlijk niet gaan zeggen dat je niet mag roken, want zelf doe ik het ook.' Zegt Louis nu. 'Hoeveel heb je gedronken?' '3 slokjes Harry.' 'Was het lekker?' Ik kijk hem even verbaasd aan, maar knik vervolgens. 'Mooi.' Ik grinnik en omhels alle jongens. 'Ik hou van jullie.'

  ~~~~~

RoseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu