Pov Rose
'Nog vijf minuten!' Ik doe mijn bandana snel goed en kijk naar mijn gips, naar alles wat de jongens hebben opgeschreven. Het geeft me moed, ik kan dit. Ik klim snel op Luke zijn schouders, aangezien ik nog steeds met die gescheurde enkelband zit. Ik trek mijn shirt nog even recht, nou ja beter gezegd het shirt van Luke trek ik nog even recht, aangezien zijn shirts zo lekker zitten. Ik houd niet van die strakke dingen tijdens het drummen. 'Nog 20 seconden!' We geven elkaar nog snel een high-five en ik geef Luke nog een kus op zijn neus en dan gaat het toch echt beginnen. '3. 2. 1.' Het gegil barst los en Luke rent snel naar de drums en gaat daarna op zijn eigen plek staan. Ik ga goed zitten, doe mijn bandana nog een keer goed en kijk opzij naar Ashton, die zijn duim opsteekt. We beginnen met 'Good Girls' en ik ben super zenuwachtig. Ik ga zingen.
'Je deed het super goed!' Ik neem uitgeput plaats op de bank en wens de anderen nog snel succes. 'Ik zweet helemaal.' 'Wij gaan even douchen, tot zo.' 'Guys, we hebben mijn zak voor het douchen niet meegenomen.' 'Doe dan gewoon een vuilniszak erom heen en tape hem dicht.' 'Iemand die helpt is dan wel handig misschien.' Zucht ik. Michael pakt snel een vuilniszak en doet hem voorzichtig over mijn voet heen, tapet hem dicht en tilt me naar de douche. 'Ik zie eruit als een zwerver, ik had gewoon een trainingsbroek aan.' Mompel ik. Ik kleed me uit en stap voorzichtig onder de douche en ga op de stoel zitten die is neergezet. Dit is zo confronterend. Ik haat douchen puur om deze reden. Alle littekens worden zichtbaar. Alle. Geen een mist. Ik was snel mijn haar en stap er weer onder uit. Ik droog me af en trek een tanktop aan van Luke, samen met een trainingsbroek van Calum. Ik doe mijn nog steeds blauwe haar in een rommelige knot en hink naar de bank, waar Michael en Calum al zitten te wachten.
'Heb je nou mijn trainingsbroek aan?' 'Ja, dat zijn de enige die passen over mijn gips. Die van mij passen er niet overheen, en ik kon die van Michael niet vinden. En je kent Ashton en Luke, die hebben geen trainingsbroek mee.' 'Oké, hoe ging het douchen met gips?' 'Was super kut, ik kan haast niks.' 'Je moet nog vijf weken.' 'En ik ben er nu al klaar mee.' Zucht ik. Ik pak wat te eten. Oh ja fack onze eed. 'Michael! Niall! Ik pak even wat te eten!' Ik geef Michael ook een stuk chocolade en hij wijst naar het podium. 'Je moet eten delen, geef Niall ook een stuk.' Hij tilt me op zijn schouders en hij loopt onaangekondigd het podium op. Gelijk vallen de jongens stil en wijs ik naar mijn chocolade. 'Niall, onze eed weet je nog?' Hij knikt, ik geef hem een stuk chocolade. 'Bedankt.' Zegt hij met volle mond. Iedereen begint te gillen en Michael rent het podium weer af.
'Kijk eens op twitter.' Zegt Luke verslagen. Ik kijk op mijn telefoon en bereid me voor op honderden haat comments. Maar in plaats daar van zijn er alleen maar positieve reacties.
@5sosfanxx: O mijn God, die nieuwe drumster? Rose Styles? Ze is geweldig! Goede toevoeging boys!
@1dand5sos: Ik was al fan van haar, maar nu. Wat een topmeid, ze past ook geweldig bij Luke. Rose, je bent geweldig!
@onedirectiionfans: 5sos heeft nu ook echt vijf leden! Rose je bent geweldig. Doe je vaders de groetjes en geef Luke een kus van me. X
Ik like alle reacties, er waren nog veel meer. Ik heb geen een haatcomment gezien. 'Kijk, alleen maar positief.' Ik knik en kijk nog een keer verslagen naar de comments. 'Als ik iets niet had verwacht, was dit het wel. Wow.' 'Inderdaad.' Zegt Michael ook duidelijk verslagen. 'We hebben er inderdaad ook een paar mannelijke fans bij gekregen.' Zegt Calum. 'Serieus?' Hij knikt en laat nog wat andere comments zien, allemaal jongens.
'Rose, ik moet je wat vertellen.' Michael zit op de bank en kijkt omhoog zodra ik plaats neem naast hem. De rest is aan het kijken naar de jongens die nog steeds aan het zingen zijn. 'Vertel.' 'Ik wil samen met jou een tattoo laten zetten.' 'Met mij? Hoezo?' 'Nou, ik wil een broer-zus tattoo laten zetten. Omdat je voelt als een zusje voor me, en ik van je houd.' 'Zullen we op Pinterest kijken? Als we het hebben gevonden hoef ik het alleen nog maar te vragen. Ik wil ook graag een tattoo, al best lang.' Hij juicht en omhelst me. 'Dankje Dankje.' Ik start de laptop op en open Pinterest. 'Lets look.' Mompel ik.
'Deze is mooi.' Zegt hij terwijl een tattoo aanwijst. 'Hij is simpel maar mooi.' 'Inderdaad, vragen dan maar?' 'Ja, waar laten we hem zetten?' 'Aan de binnenkant van de arm?' Ik knik en ik sla de foto op. 'Nu alleen nog toestemming vragen.' Juich ik. 'En dan laten we hem hier in Portugal zetten?' 'Ja tuurlijk, why not.' Mompelt hij. Ik knik en Michael tilt me voorzichtig op. 'Zullen wij anders alvast in de tourbus gaan zitten? Omdat het anders te lang duurt misschien.' Ik knik en wordt op zijn schouders gezet. Hij pakt mijn krukken en samen lopen we naar de tourbus.
'Nog een aflevering dan maar?' Het is de laatste aflevering die op Netflix staat van Riverdale, volgende week komt een nieuwe. 'Ja, en dan moeten we een week wachten.' Zucht hij. Michael en ik zijn Riverdale-verslaafd. 'Ik wil echt een keer KJ, Cole, Lili en Madelaine ontmoeten.' Mompel ik. 'Cole, Lili en KJ moeten lukken, Madelaine wordt lastiger.' Ik kijk hem verbaasd aan en hij knikt. 'KJ ken ik persoonlijk, Cole heb ik een keer gezien dus we zouden het kunnen regelen.' 'Serieus?!' Hij knikt alweer en ik omhels hem. 'Ik ga hem een berichtje sturen.'
Als de aflevering is afgelopen komen de jongens de bus binnenrennen. 'Rijden Paul!' De bus begint te rijden en ze gaan rustig zitten. 'Rose, Michael, ik pak even wat eten!' Schreeuwt Niall door de hele bus. 'Oké! Pak wat lekkers!' Hij knikt en komt terug met een zak chips. Ik kijk naar Michael en hij knikt. 'Uhm jongens, Michael en ik willen wat vertellen.' Ik zie Luke zijn jaloezie groeien, ik weet wat hij nu denkt. 'We gaan trouwen!' Schreeuwt Michael. 'Nee grapje, Rose en ik willen alleen maar een tatoeage laten zetten samen.' 'Wat voor soort tatoeage dan in hemelsnaam?' Vraagt Harry. 'Een broer-zus tatoeage. Kijk.' Michael laat de foto zien en iedereen knikt. 'Super leuk, van mij mag het.' 'Van mij ook!' Komt er van alle kanten. Ook Luke stemt in en ik geef hem een knuffel. 'Thanks babe.'
JE LEEST
Rose
FanfictionHet is 4 jaar later, Rose is nu 14 en zit op de middelbare, waar niet alles zonder slag of stoot verloopt. Wat gebeurd er als ze in een wereld word getrokken van drank, drugs en geweld? Maar vooral; wat als je vaders altijd weg zijn en jij niet mee...