TERJAGA

108 5 0
                                    

Sis ada satu kisah pendek. Seram tu tak la sangat mungkin sesetengah yang membaca akan terasa bulu roma ditengkuk ternaik sendiri.

Pesanan: tidur jangan sampai terjaga di pagi hari.

Begini ceritanya...

*0*0*0*0*0*

Siha yang lena tidak sampai beberapa jam kini terjaga dari tidurnya. Mata yang kelat dan susah untuk dibuka bagai ada teruntun melekat dikelopak matanya.

Perkara yang membuatkan dia tersedar dari tidur adalah getaran dari telefon bimbit yang tersepit di bawah badannya. Terdapat satu mesej dari nombor yang tidak diketahui.

[MESEJ]

...hati-hati. Dia terbang. Night...

Siha yang dalam keadaan mamai tidak begitu mengiraukan sambil menarik semula selimut yang hampir jatuh ke bawah katil. Baru sahaja dia hendak melelapkan matanya semula, tiba-tiba kain putih bersebelahan almari bilik tidurnya terbang ke arah tingkap dan hilang sekelip mata.

Terjegil mata Siha seakan tidak percaya. Dia teringat mesej yang diterimanya tadi. Segera Siha membelek ruangan peti masuk mesejnya. Malangnya mesej itu tidak ada, seakan tidak pernah wujud.

Adakah Siha berimaginasi atau ada sesuatu yang misteri? Persoalannya terjawab apabila hampir setiap malam dia mengalami perkara yang sama. Gulp.

-END-


Cr: rid creeps (c/p dari cite member yg katanya dtg dari 'rid creeps' di twitter dan juga telegram)

Short Horror Story (SHS)Where stories live. Discover now