Chapter 2

1.4K 151 54
                                    

( Amaran: mungkin mengandungi kata² kesat )

Wanna one kini sedang berkumpul di pavilion(?) sekolah. Namun tiada siapa yg sedar akan kehadiran tiga orang gadis bermasalah itu.

Ketiganya sedang bersembunyi di dalam tong sampah kitar semula. Masing² berada di setiap tong yg disediakan.

" Memandangkan kamu masih baru di sekolah ni. Cikgu serahkan kamu pada Habib, Hafiz dan Aiman. Diorang bertiga pengawas dekat sekolah ni. Apa² hal bagitahu diorang "

Wanna One hanya mengangguk. Mereka semua memandang tiga lelaki yg berada di hadapan mereka sekarang ni.

Rupa boleh tahan la. Tapi diorang hensem lagi.

" Kamu bertiga boleh bawa lepa pusing satu sekolah ni. Cikgu ada keja nk buat. "

" Baik cikgu. "

Sahut ketiganya secara serentak.

" Okey jom. Kami bawak hampa round sekolah ni. "

Ajak Aiman. Baru shaja mahu membuka langkah. Mereka dikejutkan dengan bunyi tong sampah terbalik.

Mereka dengan serentak memandang ke arah tersebut. Membutang mata mereka tatkala melihat ketiga perempuan itu dengan kalut keluar dari tong sampah.

Masing² kini mengambil bahagian dalam mengutip sampah. Demi menutup malu mereka sanggup berpura baik. Namun hakikatnya bukannya baik.

" Dah buat tak tau ja dekat lepa. Lepa memang mcm tu. "

Wanna One mengangguk sesekali mereka memandang yeoja² itu.

Tapi..

Ketiganya sudah lenyap...

Cepatnya...

﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏

" Urmmm Habib, Aiman, Hafiz boleh kitorang tanya? "

Seongwoo memecah kesunyian diantara mereka semua. Kini mereka sedang berada di kantin.

Dapat rehat awal.

Untung ahhh..

" Haaa apadia? "

" Tiga orang perempuan tu memang mcm tu eh??? "

Ketiga lelaki itu saling berpandangan.

Malu ahh nk cita. Tapi terpaksa jugak. Krang teruk jadinya..

" Lepa memang mcm tu. Tapi klau hmpa semua nk tahu. Sebelum hampa tak mai sini. Kami lahh yg selalu jadi mangsa. Lepa crush dekat kami. Tiap² haqi kena kacau. Sampaikan nak masuk jamban pon tak senang lepa duk tunggu depan pintu. "

Terang Aiman panjang lebar walaupun hujung² ayat ada sikit penipuan.

Almaklumlah penambah rasa.

Wanna One mengangguk mengerti. Amboi senang betul kena tipu.

Ting!!!!

Wanna one dan ketiga lelaki itu tersentak tatkala bunyi pembesar suara dibuka. Kini satu sekolah sudah tahu pasti ada pengumuman.

" Kejap. Ada pegumuman. Maaf kepada cikgu yg sedang mengajaq."

Mereka semua kini terdiam. Suara macam kenal.

Suara Rapeah!!

" Kepada pelajar yg bernama Putri Sobariah, anda diminta ke klinik sekolah sekarang. Kanjat wey.. penat kami tunggu hang dekat sana. Kata nk lena. Kepala hangguk hang ahhhh. P bilik ayaq pa lama ngat. Taik keqah ka wey!!! "

Wanna One kini saling berpandangan. Manakala ketiga lelaki tadi sudah tertunduk sambil kepala digeleng.

" Tu diorang ke? "

Sungwoon menyoal untuk memastikannya. Perlahan Habib mengangguk sambil tersenyum kecut.

" Kami cuba nk bagitau satu ja. "

" Apadia? "

" Sepanjang hampa dekat sini. Buat bnyak bersabaq dengan lepa tu. "

Wanna One mengangguk walaupon hati mengatakan mereka tak rela.

" Diorang memang cakap mcm tu ke? "

Jinyoung memandang Hafiz menunggu jawapan.

" Mcm mna? "

" Urmm perkataan kesat. "

" Yup, boleh dikatakan setiap hari akan keluaq perkataan² yg tak senonoh. "

Jinyoung memandang Daehwi yg sedang ternganga mendengar jawapan Hafiz.

Erkkk biar betul.

" Weyyy satlagi kita buat keja baguih punya. Kita p calaq keta cikgu botak tu "

Tersentak Wanna One tatkaka mendengar suara Bedah dan Peah sedang mengumpat tentang kerja jahat mereka.

Mcm mna diorang dengar?

Sound spekar tak tutup lagi wey..satu sekolah boleh dengaq la wey..

Buat keja kantoi.

" Yang pasti jngan sampai kantoi. "

" Memang tak kantoi pon. Kita dua ja mna ada sapa. Hahahaha dah jom caqi Sobariah "

Tak sangka keduanya begitu bodoh.

Setelah sekian lama barulah suara kedua gadis itu tak terdengar lagi.

﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏﹏

Kring!!!

Loceng tamat sekolah sudah pon berbunyi. Namun semua pelajar seakan menunggu sesuatu.

Masing² tidak berani mahu mengangkat kaki pulang. Wanna one kini berdiri di hadapan garaj motosikal.

Mereka memandang pelik ke arah pelajar² dan karpet merah yg sudah kemas dihampar. Tapi yg lebih memelik kan diorang, seorang pon tak berani memijak karpet itu malah sibuk beratur di sisi karpet seakan menunggu YB datang.

" Yoyooo SRB is here. Thanks tolong hampar this karpet. "

But bukan YB tapi Geng SRB. Ahh lantak yg penting ada B dekat belakang.

Dan kini barulah Wanna One faham dengan situasi sekarang. Karpet dihampar untuk mereka bertiga sahaja.

Huhhh nyampah nenek aku.

Ketiga yeoja itu kini menghampiri moto kesayangan mereka.

Moto yg yunikk..

Moto yg sudah nazak tinggal mahu patah dua dan satu kereta surung diikat di belakang.

Nice.

Sobariah kini menunggang. Peah pula membonceng di belakang sementara Bedah duduk di dalam kereta surung.

Namun malang tak berbau, baru sahaja menyebut moto mereka sudah patah dua.

Peah, Bariah dan Bedah tergaman. Mereka memandang Wanna One yg sudah menahan tawa memandang mereka. Pelajar lain jugak turut begitu.

Demi menutup malu. Mereka bertiga kini menanggung moto yg sudah patah dua itu. Tidak peduli dengan mata² yg memandang mereka.

Kerana sayangkan moto, mereka sanggup menanggung.

Anak berada tapi tunjuk mcm miskin.

Beli moto baru ahhhhh.

T.B.C

Okey done chapter 2 !!!

Amacam okey??

Mohon vote and Comment nk tahu jugak pendapat korang .

Wanna One Ke Kedah. [✔]Where stories live. Discover now